به نظر می‌رسد انیمه محبوب حمله به تایتان، با نمایش یکی از دو قسمت آخر پایانی خود، طوفانی درمیان طرفداران به پا کرده است. هرچند نمایش این بخش، سؤالاتی را هم در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است، پرسش‌هایی که برخی آن را ناشی از حفره‌های موجود در خط داستانی این مجموعه می‌دانند. اما آیا این دیدگاه واقعا درست است؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش در ادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، حمله به تایتان جزو آثار نمایشی نیست که بتوان آن را به داشتن حفره‌های داستانی متهم کرد، بااین‌وجود فصل چهارم این مجموعه شاهد نمایش خط داستانی متفاوتی است که این روزها بحث‌های داغی پیرامون آن شکل گرفته است.

شخصیت ارن یئگر در انیمه حمله به تایتان-724press.com

همانطور که می‌دانیم آخرین بخش از فصل چهارم و آخر این مجموعه به تازگی منتشر شد و قسمت بعدی که در اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد را باید نقطه پایانی این مجموعه محبوب، موفق و شناخته شده دانست. در این قسمت شاهد تلاش دوستان ارن یئگر برای نجات جهان از خشم تایتان مؤسس هستیم. این همانجایی است که طرفداران این مجموعه را تاحدی شگفت زده کرده است که اگر ارن بر ذهن همه الدیان‌ها تسلط دارد، نمی‌تواند به سادگی از اراده و  توانایی آن‌ها برای رسیدن به هدف نهایی خود بهره ببرد! 

خب، البته با طرح این پرسش، سازندگان انیمه هم به شکلی به آن پاسخ دادند، اینکه واقعیت اصلی این مجموعه و یکی از مفاهیم اصلی و کلیدی آن کسب آزادی است. ارن  که بیشتر عمر خود را در میان دیوارهای ماریا، رز و سینا گذرانده، همواره رویای آزادی و آزاد بودن را در سر داشت.

ارن در میان پرواز پرندگان-724press.com

آرزویی که بعدها آن را با دوست نزدیکش آرمین هم درمیان گذاشت.  او از ابتدا تلاش می‌کرد از شر تایتان‌ها خلاص شود اما بعدها و پس از فهمیدن حقیقت به دنبال خلاصی از دست مارلی بود. درنتیجه ارن به این نتیجه رسید که تنها راه رهایی مردمش از این اسارات درازمدت تنها یک چیز است و آن هم نابودی ستمگران و محو آن‌ها و شهرهای‌شان از روی زمین است. همانطور که ارن هم اشاره کرد: «برای به دست آوردن آزادی، باید آن را از دنیا هم گرفت»

مقاله مرتبط:  ایستگاه پایانی: آخرین اخبار از فصل آخر حمله به تایتان

اگر میل ارن یگر به رهایی الدیان اینقدر قوی است، پس چرا او تمام تلاش خود را تحقق آن به کار نگرفت؟ این دیگر پرسشی است که پاسخ آن در جدیدترین قسمت پخش شده از این انمیه داده شد. پاسخی چنان واضح و مختصر که جایی برای هیچ حدس و گمانی باقی نمی‌گذارد. اعتقاد ارن به آزادی به اندازه‌ای مطلق است که او نمی‌تواند به سادگی کاری را برخلاف عقایدش انجام دهد و درنتیجه به آزادی و حق انتخاب دوستانش هم احترام گذاشت. او می‌داند که آن‌ها از انجام هیچ کاری   برای متوقف کردن او و رژه  ویرانگر  فروگذار نخواهند کرد، بااین‌حال آن‌ها را در انجام هرچه که می‌خواهند آزاد می‌گذارد.

ارن در کودکی و جوانی-724press.com

همچنین باید به خاطر داشت که یکی از توانایی‌های نیروی حمله به تایتان این است که می‌تواند گذاشته و آینده صاحبان خود را ببیند، پس شاید  تصمیم‌های ارن با نقشی که دوستانش در رقم زدن سرنوشت این جهان ایفا خواهند کرد، توجیه شود. باید تا پاییز سال جاری میلادی منتظر بمانیم و ببینیم آخرین قسمت از این انیمه جذاب قرار است چگونه به تمام این موارد بپردازد. 

درپایان امیدوارم از این مرور لذت برده باشید. نظرات خود را با ما هم درمیان گذاشته و ما را در بهتر شدن مطالب یاری کنید، سپاس