سازمان جهانی عکاسی (The World Photography Organisation)، برای اولین بار در سال  ۲۰۰۷ و با هدف ترویج عکاسی در مقیاس جهانی تأسیس شد. این سازمان از طریق برگزاری جوایز ملی و منطقه‌ای سونی، عکاسان را تشویق می‌کند تا در این بستر مناسب، عکس‌های خود را به صورت جهانی در معرض دید علاقمندان این حوزه قرار دهند. با مرور عناوین برتر در رشته‌های مختلف این رقابت با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Boredpanda، مسابقه  جوایز ملی و منطقه‌ای سونی (the Sony National & Regional prize)ُ، درچهار دسته متفاوت حرفه‌ای، آزاد، دانشجویی و بخش جوانان  برگزار می‌شود، رقابتی که در طول عمر خود میزان عکاسان و هنرمندان آماتور و حرفه‌ای متعددی از اقص نقاط جهان بوده است.

مسابقه عکاسی ملی و منطقه ای سونی- 724press.com

نیازی به ثبت نام برای حضور در این رقابت نیست و برنده عنوان عکس برتر این مسابقه درنهایت می‌تواند جایزه‌ای  ۲۵ هزار دلاری را از آن خود کند. بااین اوصاف طبیعی است که جوایز جهانی عکسای سونی به صحنه‌ای مهم برای حضور عکاسان مشتاق و باتجربه‌ای تبدیل شود که به دنبال ویترینی برای ارائه کارهای خود می‌گردند. عکاسانی که می‌توانند از فرصت حضور در این مسابقه به‌عنوان سکوی پرتاب استفاده کرده و در مسیر حرفه‌ای‌تر شدن قدم بردارند.

دراین مرور با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید تا نگاهی به تصاویر برتر رقابت امسال جایزه عکاسی سونی داشته باشیم و ببینم کدام عکاسان با دقت، خلاقیت و نکته سنجی بیشتری جهان پیرامون خود را به تصویر کشیده و نظر داوران این مسابقه را به آثار خود جلب کردند.

Sony-World-Photography-Awards-1
Sony-World-Photography-Awards-10
Sony-World-Photography-Awards-11
Sony-World-Photography-Awards-12
Sony-World-Photography-Awards-13
Sony-World-Photography-Awards-14
Sony-World-Photography-Awards-15
Sony-World-Photography-Awards-16
Sony-World-Photography-Awards-17
Sony-World-Photography-Awards-18
Sony-World-Photography-Awards-19
Sony-World-Photography-Awards-2
Sony-World-Photography-Awards-20
Sony-World-Photography-Awards-21
Sony-World-Photography-Awards-22
Sony-World-Photography-Awards-23
Sony-World-Photography-Awards-3
Sony-World-Photography-Awards-4
Sony-World-Photography-Awards-5
Sony-World-Photography-Awards-6
Sony-World-Photography-Awards-7
Sony-World-Photography-Awards-8
Sony-World-Photography-Awards-9

از میان تصاویر فوق، شاید عکس دریاچه‌ای منجمد در میان کوه‌های پوشیده از برف توجه‌تان را به خود جلب کرده باشد. عکاس این تصویر جذاب فیلیپ هربندا است که اخیرا برنده جایزه منطقه‌ای این رقابت شده است. 

از او در مورد الهام بخش بودن سوژه عکاسی او که به فهرست برندگان نهایی راه پیدا کرده است پرسیدند، او در پاسخ گفت که این مکان از نظر احساسی برای او بسیار عزیز بوده است. او در ادامه گفت  سال‌ها است که اغلب به این مکان سفر می‌کند و حتی در آنجا کارگاه‌های آموزش عکاسی برگزار می‌کند. او افزود که این تصویر را در شبی سرد و یخبندان در ارتفاعات اسلواکی گرفته است. این عکاس خوش قریحه می‌گوید که ثبت چنین لحظه‌ای که دریاه یخ زده  است اما خبری از برف نیس کار کمابیش سختی است، اما او به طریقی موفق به انجام این کار شده است.

مطلب مرتبط:  مرور برندگان مسابقه جوایز بین‌المللی عکس بوداپست ۲۰۲۲

او افزود می‌دانسته است که کهکشان شیری از میان تپه‌ها قابل رویت است، پس سعی کرده چهار دست و پا بالا  رفته و خود را به شکافی برساند تا بتواند همه المان‌های اصلی یعنی ستاره‌ها، کوه‌های  پوشیده از برف و البته دریاچه منجمد را در یک قاب درکنار هم جای دهد. فیلپ ازاینکه کارش در چنین رقابت معتبر و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته، بسیار خوشحال است. او معتقد است اگرچه عکاسی کردن یک مسابقه نیست، اما او خوشحال است که آثارش مورد توجه هیئت داوران این رقابت قرار گرفته و جایزه‌ای را از آن خود کرده است. این امر او را تشویق می‌کند تا با سخت‌کوشی بیشتری به کار عکاسی پرداخته و با اشتیاق بیشتری این حرفه را دنبال کند.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. آیا تاکنون در رقابتی مهم در حوزه عکاسی شرکت داشتید؟ نظر شما در مورد مسابقه‌های عکاسی چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم به اشتراک بگذارید. سپاس