سریال خاندان اژدها از زمان شنیده شدن اخبار ساخت آن، با واکنش‌های متفاوت و گسترده‌ای مواجه شد و اکنون پس از پایان فصل اول این مجموعه، همچنان شاهد ادامه این واکنش‌ها هستیم. به‌تازگی بحث  حذف برخی از صحنه‌های مربوط به شخصیت دیمون تارگرین با بازی مت اسمیت دوباره به این ماجرا دامن زده است؟ برای آشنایی بیشتر با چندوچون این ماجرا و واکنش کاربران، با 724پرس دات کام در ادامه این مطلب همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، طرفداران سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) به صورت آشکار از حذف صحنه‌هایی که قرار بود نشان دهنده‌ی محبت شخصیت دیمون  تارگرین نسبت به دو دخترش باشد، خشمگین شده‌اند! اما آیا حذف این صحنه‌ها تااین اندازه تأثیرگذار بوده و به نمایش این شخصیت ضربه زده است که شاهد چنین واکنش تندی از سوی بینندگان هستیم؟

دیمون تارگرین با موی کوتاه- 724press.com

فصل اول سریال خاندان اژدها پیش از بروز این مسئله هم به خاطر نادیده گرفتن و کنار گذاشتن بخش قابل توجهی از محتوای اصلی کتاب که طرفداران آن را برای خط داستانی و همینطور توسعه شخصیت‌ها مهم می‌دانستند، مورد انتقاد قرار  داشت. اما حالا این مسئله جدید و صحبت‌های مطرح شده در مورد صدمه دیدن تصویر شخصیت مت اسمیت به خاطر این مشکلات، باز هم دردسر بیشتری را برای تیم سازنده این مجموعه به همراه داشته است.

مطلب مرتبط:  دیمون تارگرین: عشق یا نفرت

یکی از غمگین‌ترین صحنه‌های حذف شده در پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت مربوط به زمانی است که دیمون اندکی پس از مرگ همسرش لانا ولاریون در هنگام زایمان، سری به دو دخترش بیلا و رینا زده و سعی می‌کند آن‌ها را بابت مصیبت پیش آمده دلداری دهد. به گفته‌ی طرفداران این شخصیت، حذف این صحنه‌ها به سادگی دیمون را از داشتن یک چهره انسانی محروم کرده است. اینکه او پدری مهربان است و پیوندی قوی با خانواده‌اش دارد می‌توانست وجهی انسانی‌تر به این شخصیت ببخشد که با حذف این صحنه‌ها این فرصت از دیمون دریغ شده است.

بااین‌حال همه مخاطبان ظاهرا دیدگاهی مشابه به این قضیه ندارند و درحالی که برخی به سادگی این حذفیات را عامل صدمه دیدن دیمون تارگرین می‌دانند گروهی دیگر از اساس این صحنه‌ها را فاقد بار معنایی خاصی می‌دانند. آن‌ها معتقد هستند این واقعیت که دیمون زمانی دخترانش را دلداری می‌دهد لزوما حتی او را  تبدیل به یک پدر خوب نمی‌کند، چه برسد که باعث شود او یک فرد خوب و معقول به نظر برسد.

دیمون و رینیرا تارگرین- 724press.com

از دید آن‌ها اینکه پس از کشته شدن مادر، دیمون فرزندانش را به آغوش بکشد،  امری کاملا طبیعی است و شاید تنها در جهان این کار خاص و بزرگی به نظر برسد.  او حتی در روز تشییع جنازه مادر کنار کودکانش نبوده و مراقبت آن‌ها نیست و بدتر اینکه کودکان حتی باوجود از بین رفته همه‌چیز هم نمی‌توانند آن آرامش عاطفی مورد نیاز خود را از پدرشان دریافت کنند. از دید این گروه از آنجایی که دیمون تقریبا بلافاصله بعد از مرگ همسرش برای ازدواج با شاهزاده رینیرا عجله داشت و عملا دخترانش را بدون داشتن پدر و مادری که از آن‌ها مراقبت کنند، تنها گذاشت نشان از چهره سرد و بی‌رحم دیمون است. درواقع  به نظر نمی‌رسد او همان پدر  کامل و صددرصدی باشد که دیگران سعی دارند  از او به نمایش بگذارند و صرفا یک آغوش خشک و خالی هم نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند.

مطلب مرتبط:  سریال خاندان اژدها و رونمایی از همسر دیمون تارگرین

بااین‌حال شایان ذکر است که سریال خاندان اژدها اساسا درمورد یک رابطه خانوادگی کامل نیست و به‌هرحال تراژدی‌های خانوادگی و درگیری‌های داخلی اعضای این خانواده در حدواندازه‌ای است که درنهایت تارگرین‌ها را به جایی رساند که تنها یک جنگ اژدها محور می‌توانست سرنوشت این منازعه را مشخص کند. اما یک چیز مشخص است، بعد از واکنش‌های تند اولیه نسبت به شخصیت دیمون تارگرین و بازیگر مت اسمیت، این شخصیت اکنون محبوب شده است. طوری‌که حتی وقتی او کار بدی انجام می‌دهد هم باز طرفدارانش تمایل دارند دست‌اندرکاران ساخت سریال را سرزنش کرده و آن‌ها را بابت  بی‌اخلاقی‌های این شاهزاده سرکش، مورد نکوهش قرار دهند.

مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین-724press.com

در این بین  این سریال سعی دارد از جانبداری صریح و بی‌واسطه پرهیز کرده و به‌ طرفداران این مجموعه یادآوری کند همه شخصیت‌های حاضر در سریال خاندان اژدها از نظر اخلاقی خاکستری هستند. از این منظر به‌نظر نمی‌رسد هیچ کدام از صحنه‌های حذف شده سریال تغییری در این خط مشی ایجاد کند، اما آگاهی از وجود این صحنه‌ها بالاخره واکنش‌هایی را به همراه خواهد داشت که خب، این بحث و جدل‌ها اصطلاحا بخشی از نمک کار است که باعث جذاب‌تر داشتن حواشی مربوطه و بالطبع جلب توجه مخاطبان بیشتر خواهد شد.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظر شما در مورد شخصیت دیمون تارگرین چیست؟ آیا این صحنه‌های حذف شده ممکن بود تغییر در نگاه بینندگان نسبت به این شخصیت به وجود بیاورد؟ ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید. سپاس