عکاسی کردن از حیوانات هم کاری است سرگرم‌کننده و هم سختی‌های خاص خودش را دارد. به همین خاطر عکاسان حیوانات معمولا خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از کار خود دارند. خب، فکر می‌کنید عکاسی از سنجاب‌های قرمز پرجنب و جوش کار ساده‌ای است؟ همان حیوانات بامزه‌ای که بسیاری از ما را با حرکات آکروباتیک خود شگفت‌زده کرده‌اند. دراین مرور با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید تا نگاهی به تصاویری جالب با موضوع سنجاب‌های قرمز داشته باشیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Boredpanda، سنجاب‌ها الهام بخش شخصیت‌های کارتونی بامزه‌ای بودند که شاید شما با چند نمونه از آن‌ها آشنایی داشته باشید. اما آیا سنجاب‌ها فقط در دنیای تصاویر متحرک و انیمیشن جذاب و بانمک به تصویر کشیده شده‌اند؟ خب،  اگر نگاهی به مجموعه تصاویر ثبت شده به‌وسیله عکاس خوش ذوق نیکی کالمونت (Niki Colemont) داشته باشیم که این مخلوقات زبر و زرنگ را سوژه کار خود قرار داده است، به سادگی متوجه می‌شویم که آنها در دنیای واقعی هم همان اندازه دوست داشتنی هستند.

سنجاب درحال نگاه کردن به تصویر خود در آب- 724press.com

سنجاب‌‌های قرمز حیواناتی بسیار چابک و فرز هستند که از دم بلند خود برای حفظ تعادل نهایت بهره را برده و در کنار آن از پنجه‌های باریک  و کشیده‌شان برای پریدن از فضاهای کوچک میان شاخه درختان استفاده می‌کنند. ما آن‌ها را به خاطر پشتکارشان برای رسیدن به مقصود که در بسیاری از مواقع خوراکی است، لذت می‌بریم. بااین وجود آیا می‌دانستید که آن‌ها توانایی خیره‌کننده‌ای  در زمینه اجرای حرکات ژیمناستیک داشته و بدن انعطاف پذیرشان را به اشکال مختلف به کار می‌گیرند؟

مطلب مرتبط:   دنیای عکاسی: حیات وحش تماشایی ماداگاسکار

به‌عنوان مثال سنجاب‌ها قادرند پاها و بدن خود را تا ۱۸۰ درجه بچرخانند؛ یعنی می‌توانند در همان موقعیتی که قرار گرفته‌اند به صورت کامل به سمت جلو یا عقب بچرخند. این امر باعث می‌شود که حتی سخت‌ترین شرایط هم مانع حرکت آزادانه و رهای آن‌ها نشود. یکی دیگر از مهارت‌ها و یا شاید امتیازات جسمانی سنجاب‌ها این است که مچ پاهای آن‌ها فوق‌العاده منعطف است. این درواقع سلاحی مخفی است که به سنجاب‌های قرمز اجازه می‌دهد به صورت وارونه از درختان آویزان شوند. برخلاف اکثر جوندگان که مچ پاهای‌شان را در یک جهت قرار داده و قفل می‌کنند، سنجاب‌ها به لطف مفاصل مچ پای منعطف خود به راحتی از درختان بالا کشیده و در موقعیت‌های مختلف آویزان می‌شوند.

برای درک بهتر این ویژگی‌های قابل توجه بد نیست به تماشای تصاویر زیر بنشینید که این قابلیت‌های شگفت‌انگیز و بانمک را به زیبایی به تصویر کشیده‌اند.

jumging-squirrel-01
jumging-squirrel-02
jumging-squirrel-03
jumging-squirrel-04
jumging-squirrel-05
jumging-squirrel-06
jumging-squirrel-07
jumging-squirrel-08
jumging-squirrel-09
jumging-squirrel-10
jumging-squirrel-11
jumging-squirrel-12
jumging-squirrel-13
jumging-squirrel-14
jumging-squirrel-15
jumging-squirrel-16
jumging-squirrel-17
jumging-squirrel-18
jumging-squirrel-19
jumging-squirrel-20
jumging-squirrel-21
jumging-squirrel-22
jumging-squirrel-23
jumging-squirrel-24
jumging-squirrel-25
jumging-squirrel-26
jumging-squirrel-27
jumging-squirrel-28
jumging-squirrel-29
jumging-squirrel-30
jumging-squirrel-31
jumging-squirrel-32
jumging-squirrel-33
jumging-squirrel-34
jumging-squirrel-35

خب، آیا این تصاویر برای شما هم سرگرم‌کننده بود؟ نظر شما در مورد عکاسی از حیوانات چیست؟ آیا دوست دارید  وقت خود را به عکاسی از حیوانات اختصاص دهید؟ ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، پس درمیان گذاشتن آن‌ها با ما را فراموش نکنید. سپاس