سال گذشته میلادی سریال کره‌ای بازی مرکب به چنان موفقیتی دست پیدا کرد که همه را شگفت‌زده کرد. محال بود در جمعی حاضر شوید، سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید و  نگاهی به صفحات منابع دنیای سرگرمی داشته باشید و اسم این سریال به گوش یا چشم‌تان نخورد. محبوبیت این سریال باعث شد شبکه نتفلیکس به ایده تبدیل کردن آن به یک نمایش واقعی فکر کند؛ هرچند حالا اوضاع تغییر کرده و اخبار ناراحت کننده‌ای دراین مورد به گوش می‌رسد.

به خاطر دارید زمانی همه ما فکر می‌کردیم ایده تبدیل کردن سریال محبوب و پرطرفدار شبکه نتفلیکس یعنی بازی ماهی مرکب به یک نمایش واقعی چقدر جذاب و جالب توجه است؟  همان زمان البته گروهی فکر می‌کردند که این مسئله پیامد خوبی نداشته و این ایده بدی است؛ مسئله‌ای که شاید آنموقع  چندان مورد توجه قرار نگرفت. اما اکنون اوضاع عوض شده است و به نظر می‌رسد حق با این گروه بوده است، دست کم اخبار منتشر شده در مورد شکایات قانونی مطرح شده علیه این نمایش  که چنین مسئله‌ای را ثابت می‌کند.

سریال بازی ماهی مرکب یا بازی مرکب- 724press.com

بله، درست شنیدید. به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Kotaku،  به نظر می‌رسد گروهی از شرکت‌کنندگان در این نمایش به دنبال پیگرد قانونی علیه این نمایش واقعی تولید شده به‌وسیله‌ی شبکه نتفلیکس هستند. آن‌ها اظهار می‌کنند این کار به دلیل شرایط کاری ناامن، ضربات روحی که متحمل شدند و درنهایت به این خاطر است که آنها فکر می‌کنند این رقابتی تقلبی است. هرچند که باوجود این مسائل و حاشیه‌ها، فیلمبرداری این نمایش دوشنبه هفته گذشته به پایان رسید.

مطلب مرتبط:   محبوبیت سریال عازم جهنم، بازی ماهی مرکب را پشت سر گذاشت!

این مسئله و گزارش‌های موجود اولین بار به‌وسیله رولینگ استون منتشر شد. ظاهرا چهار شرکت‌کننده این نمایش نتفلیکس با عنوان «Squid Game: The Challenge» ادعا کردند که پخش‌کننده و همینطور استودیوهای مشترک تولیدکننده این نمایش آن‌ها را در معرض شرایط کاری غیرانسانی قرار داده‌اند. ساخت این مجموعه ابتدا در ماه ژوئن سال گذشته میلادی و پس از موفقیت خیره‌کننده درام کره‌ای بازی ماهی مرکب  اعلام شد. نمایشی که با آمار خیره کننده  ۱٫۶۵ میلیارد ساعتی تماشا از طریق سرویس‌های استریم آن هم تنها در  ۲۸ روز اول پخش، به واقع مثل  یک پدیده و شاهکار بی‌نظیر ظاهر شده بود. در آن زمان گفته شد  ۴۵۶ بازیکن  قرار است در بازی‌های محبوب این مجموعه از جمله بازی چراغ قرمز، چراغ زرد شرکت کرده و رقابتی تنگاتنگ را برای برد جایزه  ۴٫۵۶ میلیون دلاری آن  به انجام برسانند.

مرحله چراغ قرمز، چراغ زرد نتفلیکس- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، یک شرکت‌کننده سابق در گفتگوی خود به رولینگ استون گفت تمام عذاب و آسیبی که آن‌ها تجربه کرده بودند تنها به خاطر نوع یا سختی بازی نبوده است. آن‌ها بیشتر به دلیل بی‌کفایتی برگزارکنندگان این نمایش متحمل رنج و مصیبت شدند. طبق گزارشی که پیش‌تر از سوی ایندی‌وایر منتشر شده بود، ده شرکت‌کننده این نمایش به دلیل صدماتی که در طول فیلمبرداری این نمایش واقعی متحمل شدند، نیاز به مراقبت‌های پزشکی پیدا کرده بودند. از جمله این مسائل می‌توان به ابتلا به ذات‌الریه، فتق دیسک، پارگی تاندون زانو و عفونت گوش اشاره کرد. طبق گزارش ایندی‌وایر، از شرکت‌‌کنندگان خواسته شده بود تا در طول یک جلسه فیلمبرداری  ۹ ساعته در حین اجرای بازی چراغ قرمز، چراغ زرد در دمای -3 درجه سانتگیراد ثابت بایستند.

در آن زمان یکی از نمایندگان نتفلیکس به ایندی‌وایر گفته بود که تمام رویه‌های ایمنی مناسب در نظر گرفته شده است تا از سلامت و ایمنی بازیگران و افراد درگیر در اجرای پروژه محافظت شود. این نماینده اذعان کرده بود  درست است که صحنه فیلمبرداری بسیار سرد بوده است، اما آن‌ها از قبل شرکت‌کنندگان را برای این شرایط آماده کرده بودند؛ درنتیجه هرگونه ادعای آسیب دیدگی جدی صحت ندارد.

نمایش واقعی بازی مرکب- 724press.com

در شکایتی دیگر این ادعا مطرح شده که در این بازی تقلب  شده است. طبق گزارش رولینگ استون، شرکت کنندگان متعدد حاضر در این نمایش واقعی که برخی اینفلوئنسر اینستاگرام یا تیک تاک بودند، با استفاده از برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بدون آنکه یک بازی را به صورت کامل انجام داده باشند، به دور بعدی رقابت‌ها راه پیدا کرده بودند تا صرفا بر جذابیت هرچه بیشتر‌ نمایش اضافه شود. به گفته یکی از بازیکنان سابق، نکته خنده‌دار اینجا بود که حفظ برابری و انصاف موضوع اصلی  نمایش بازی مرکب بود؛ مسئله‌ای که اثری از آن در این رقابت واقعی شبکه نتفلیکس دیده نمی‌شد.

مطلب مرتبط:  احتمال ساخت فصل دوم بازی ماهی مرکب

درحادثه‌ای دیگر که سه شرکت‌کننده سابق این نمایش از آن با عنوان «قتل‌عام  ۳۸ ثانیه‌ای» نام می‌برند، دسته‌ای از شرکت‌کنندگان شاهد نابودی عمدی بسته‌های خون مصنوعی خود آن هم به شکل همزمان بودند که باعث شد از این برنامه حذف شوند. ظاهرا تهیه‌کنندگان این نمایش باوجود اینکه این افراد با موفقیت مرحله مورد نظر را به پایان رسانده بودند، تصمیم گرفتند آن‌ها را به صورت دسته جمعی حذف کنند. از دید این بازیکنان باتوجه به شرایط موجود در بازی نمایش واقعی  نتفلیکس تقلب صورت گرفته است.

کارت دعوت به شرکت در بازی مرکب- 724press.com

تا این زمان هنوز شبکه نتفلیکس پاسخی به ادعاهای مطرح شده نداده است. پس باید منتظر بود و دید درنهایت تهیه کنندگان این نمایش قرار است چگونه با این ادعاها مواجه شده و صحت و درستی نمایش خود را تأیید کنند. درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات خود را در این مورد یا هر بخش دلخواه دیگر با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید. سپاس