سریال خاندان اژدها که اسپین آف سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت است، با واکنش‌های متفاوت مخاطبان مواجه شد. درحالی‌که گروهی سریال اصلی را مورد ستایش قرار داده و به اشکال مختلف سریال خاندان اژدها را مورد نقد قرار می‌دادند، گروهی دیگر  با اشتیاق فصل اول این سریال  را دنبال و از همین حالا چشم انتظار فصل دوم آن هستند. به‌همین مناسبت در ادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا نگاهی به آخرین اخبار فصل  دوم این سریال داشته باشیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، با توجه به اخبار فعلی به نظر نمی‌رسد فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) زودتر از سال ۲۰۲۴ به صفحه نمایش تلویزیون بازگردد؛ بااین‌حال شایعات زیادی در مورد آنچه قرار است  شاهد آن باشیم وجود دارد که حائز اهمیت است. شاید اصلی‌ترین بخش شایعات این روزها در مورد صحنه‌ای پرحاشیه با عنوان «خون و پنیر» (Blood and Cheese) باشد که ظاهرا قرار است جلوه‌ای دیگر از خشونت را به مخاطبان این مجموعه نشان دهد. 

خاندان تارگرین- 724press.com

پیش از پرداختن به جزئیات بیشتر این بخش از داستان خاندان اژدها، لازم است یادآوری کنیم که ممکن است این مطلب حاوی اسپویل داستان فصل دوم این مجموعه باشد. به‌همین خاطر اگر از پیش کتاب را مطالعه نکرده یا از داستان مورد اشاره اطلاع ندارید، به این مسئله توجه داشته باشید.

شاید هم اکنون اصطلاح خون و پنیر برای آن دسته چندان با اتفاقات وستروس آشنایی ندارند، چندان معنا و مفهومی نداشته باشد. اما گر جزو طرفداران مشتاق سریال بازی تاج و تخت و اسپین آف یعنی خاندان اژدها باشید، قطعا از نبرد بزرگ میان سیاهان و سبزها که در طول جنگ داخلی رخ می‌دهد آگاهی دارید. نبردی که مملو از صحنه‌های خون و خونریزی و خشونت است. حالا به نظر می‌رسد که فصل دوم سریال زمان خوبی برای به تصویر کشیدن این صحنه است. سارا هس که یکی از نویسندگان این سریال است، در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجود این صحنه در فصل دوم این سریال، به صورت تلویحی این موضوع را تأیید کرده و گفته است که  احتمالا بینندگان ناامید نخواهند شد.

دو قاتل اجاره ای بلاد و چیز- 724press.com

اما آیا خون و پنیر معنی خاصی دارند؟ خب، خون و پنیر نام مستعار دو قاتل است. به گزارش ۷۲۴پرس، بلاد زمانی  جزو  نیروهای برجسته بود که به خاطر کشتن یک زن بدنام از کینگز لندینگ اخراج شد. در سوی دیگر پنیر هم یکی از شکارچیان تارگرین بود. میساریا به دستور دیمون تارگرین با این دو نفر تماس می‌گیرد تا از سبزها به خاطر کشته شدن مرگ پسر دیمون لوسریس انتقام بگیرند. این دو نفر با هم کاری مشترک را آغاز کرده و سعی می‌کنند راهی به اتاق خواب آلیسنت هایتاور پیدا کنند. در آنجا او را بسته و منتظر بازگشت دخترش هلینا  می‌مانند. درنهایت ملکه ناگزیر از انجام کاری غیرممکن است. او باید یکی از پسرانش را انتخاب کند تا به جبران مرگ لوسریس کشته شد. هلینا در ابتدا جان خود را پیشنهاد می‌دهد ولی به نظر نمی‌رسد این مسئله جزو انتخاب‌های موجود باشد. این دو نفر که در خدمت دیمون هستند، حال و حوصله‌ای برای بحث در این مورد ندارند و تنها می‌خواهند مأموریت خود را تمام کنند.

مطلب مرتبط:  تحقق پیش بینی شاه ویسریس در مورد آینده خانواده تارگرین

هلینا درنهایت مجبور می‌شود پسر دو ساله‌اش میلور را برای قربانی شدن انتخاب کند، اما بلادز توجهی به انتخاب او نکرده و پسر دیگر او جیهریس ۶ ساله که از قضا وارث تاج و تخت تارگرین هست را هدف قرار داده و سر او را از تن جدا می‌کند. سپس آن‌ها از طریق تونل‌های زیرزمینی رد کیپ  فرار می‌کنند، درحالی که سر بریده کودک را به‌عنوان مدرکی دال بر انجام مأموریت به همراه خود دارند.

دیمون تارگرین و اژدها- 724press.com

از برخی جهات این صحنه شباهت‌هایی به عروسی سرخ دارد و درنتیجه احتمالا این تماشای این سکانس تکان دهنده، غریب او البته کاری دشوار خواهد بود که از منظری دیگر به جذابیت سریال می‌افزاید. اگر شایعات موجود در مورد اینکه   تلاش‌های بلاد و چیز برای فرونشاندن عطش دیمون بخشی از قسمت پایانی فصل بعدی  است درست باشد، درنتیجه باز هم طرفداران باید انتظار طولانی دیگری را متحمل شوند تا در فصل سوم با عواقبی که این قتل به همراه دارد، آشنا شوند.

به نظر می‌رسد با چنین چشم‌اندازی، فصل دوم سریال خاندان اژدها قرار است تصاویری وحشتناک‌تر را پیش چشم مخاطبان به نمایش بگذارد. باید دید آیا این خشونت بر جذب مخاطبان بیشتر اثرگذار است یا برعکس باعث دلزده شدن بینندگان می‌شود. هرچند که این‌ها بخشی از روند داستان است و تیم سازنده ناگزیر از نمایش آن است. باید منتظر بود و دید فصل دوم سریال خاندان اژدها دیگر چه  برگ‌های برنده‌ای در آستین دارد و آیا می‌تواند جانشینی شایسته برای سریال اصلی بازی تاج و تخت باشد یا خیر؟

درپایان امیدوارم از همراهی با ما و مرور این مطلب لذت برده باشید. ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما هم درمیان بگذارید. سپاس