اگر به خاطر داشته باشید چند ماه قبل هنرپیشه قدیمی سینمای آمریکا الک بالدوین حین ساخت فیلمی وسترن به صورت اتفاقی به  خانم هالینا هاچینز فیلمبردار این پروژه تیراندازی کرد که این مسئله باعث مرگ  این زن و همینطور زخمی شدن کارگردان این فیلم شد. حالا خبر می‌رسد که قرار است به زودی  دادگاه به اتهامات مطرح شده در این پرونده رسیدگی کند. همچنین شنیده‌ها حاکی از متهم شدن الک بالدوین به قتل غیرعمد است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از BBC، بازیگر الک بالدوین به دلیل تیراندازی به فیلمبرداری به نام هالینا هاچینز سر صحنه فیلمبرداری فیلم وسترنی به نام «Rust»، با اتهاماتی جدی مواجه شده است. در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، گروه سازنده این فیلم در  مزرعه‌ای در نزدیکی شهر سانتافه در مجاورت ایالت   نیومکزیکو مشغول فیلمبرداری این فیلم بودند. در آن زمان آقای بالدوین درحال تمرین صحنه‌ای از فیلم بود که این اتفاق افتاده و منجر به کشته شدن خانم هاچینز شد.

هالینا هاچینز که به دست الک بالدوین کشته شد- 724press.com

اکنون خبر می‌رسد که به جز آقای بالدوین، هانا گوتیر رید  که به‌عنوان کارشناس سلاح با تیم سازنده همکاری داشته است هم با اتهامی مشابه مواجه است. وکلای هر دو نفر در گفتگویی اعلام کردن که قصد دارند در دادگاه با اتهامات مطرح شده مبارزه و بی‌گناهی موکلان خود را اثبات کنند.

مری کارمک آلتویز دادستان منطقه سانتافه روز پنجشنبه اتهام این افراد را اعلام کرده و در ادامه افزود دادگاه در پایان ماه جاری تشکیل خواهد شد. درمتن بیانیه ارائه شده از سوی دادستانی آمده است الک بالدوین بازیگر و تهیه‌کننده این فیلم و همینطور هانا گوتیر رید به دو فقره قتل غیرعمد متهم خواهند شد. دادستانی در پایان اضافه کرده است که آن‌ها برای مطرح کردن این اتهام شواهد کافی در اختیار دارند. خانم کارمک در ادامه افزود از دید او هیچ کس بالاتر از قانون نیست و همه سزاوار رسیدن به عدالت هستند. 

الک بالدین متهم به قتل شد- 724press.com

اگر اتهام فوق در دادگاه به اثبات برسد، هر کدام از این دو نفر با هیجده ماه زندان جریمه پنج هزار دلاری مواجه خواهند بود. دادستان‌ها گفته‌اند دادگاه این دو نفر با حضور هیئت منصفه برگزار خواهد شد. از طرف دیگر به گفته دادستان قرار نیست این دو نفر در رابطه با زخمی شدن کارگردان جوئل سوزا با اتهامی مشابه مواجه شوند. طبق شواهد موجود به نظر می‌رسد دستیار کارگردان فیلم دیوید هالز هم که به سهل‌انگاری در نگهداری و استفاده از یک سلاح مرگبار اعتراف کرده هم در مظان اتهام است. به این ترتیب او هم ممکن است با   ۶    ماه حبس مشروط مواجه شود.

مطلب مرتبط:  الک بالدوین ستاره معروف سینما، درگیر یک پرونده قتل شد!

به گزارش ۷۲۴پرس، وکیل متیو همسر خانم هاچینز هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که موکلش از طرح این اتهامات حمایت می‌کند. او گفت این مسئله آرامشی برای این خانواده است، اینکه هیچ کس فراتر از قانون نیست. در مقابل اما لوک نیکاس وکیل آقای بالدوین این تصمیم را یک سوءاستفاده وحشتناک از عدالت دانست. به گفته آقای نیکاس الک بالدوین در زمان استفاده از سلاح کوچکترین اطلاعی از واقعی بودن اسلحه و گلوله داخل آن نداشت. او در آن مدت به افراد حرفه‌ای اعتماد کرده بود که با آن‌ها کار می‌کرد؛  کسانی که به او اطمینان داده بودند این اسلحه با گلوله واقعی پر نشده است. آقای نیکاس در خاتمه یادآوری کرد آن‌ها با این اتهامات مبارزه کرده و پیروز خواهند شد.

بازیگر الک بالدوین- 724press.com

درهمین حال وکیل خانم گوتیرز هم اعلام کرد که اتهام مطرح شده علیه موکلش نتیجه تحقیقات بسیار ناقص و درکی نادرست از حقایق موجود بوده است. تاد بولیون گفت موکلش عمیقا از این حادثه تلخ و دلخراش متأثر شده اما او مرتکب قتل عمد نشده است. 

خانم هاچینز مدت کوتاهی پس از اصابت گلوله به ناحیه سینه، در بیمارستان درگذشت. درابتدا اتهام سهل انگاری مطرح  شد که این امر منجر به ثبت درخواستی برای  بررسی بیشتر پروتکل‌های ایمنی در صحنه‌های فیلمبرداری شد. تحقیقات اولیه نشان از درجاتی از غفلت بود و درادامه تولید کننده فیلم موظف به پرداخت جریمه‌ای ۱۳۶ هزار دلاری بابت عدم اجرای پروتکل‌های ایمنی  شد. شرکت سازنده فیلم «Rust Movie Productions» سعی کرد با استدلال اینکه مسئولیت نظارت کامل بر مجموعه فیلم را ندارد، از این اتهم شانه خالی کند. آن‌ها در ادامه اعلام کردند که آن‌ها حتی از قدرت کمتری برای نظارت روی پروتکل‌های خاصی همچون نگهداری و تجهیز سلاح برخوردار هستند.

پس از تیراندازی در اولین وکنش الک بالدوین گفت که اسلحه به اشتباه شلیک شده است. او افزود که ماشه را نکشیده  و از قرار داشتن گلوله در داخل آن بی‌اطلاع بوده است. او گفت من نمی‌دانم در آن زمان چه اتفاقی افتاده بود، از اینکه چطور گلوله داخل تفنگ بود هم بی‌اطلاع هستم. آقای بالدوین همان زمان هم علیه چندین نفر از عوامل مرتبط با فیلم از جمله خانم گوتیرز و آقای هالز شکایت کرده و ادعا کرد آن‌ها در انجام وظیفه خود سهل‌انگاری کرده و اسلحه رابا دقت کافی مورد بررسی قرار نداده‌اند.

الک بالدوین و وکیلش در دادگاه- 724press.com

در ماه اکتبر، این بازیگر  ۶۴ ساله و شرکت سازنده فیلم برای پرداخت مبلغی نامشخص با خانواده هاچینز به توافق رسیدند. این اتفاق پس از آن رخ داد که همسر  فیلمبردار مرحوم شکایتی را بر مبنای اتهام نقض استانداردهای صنعت فیلم تنظیم کرد. در آن زمان آقای هاچینز در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه خانواده باور دارند که مرگ هالینا تصادفی وحشتناک بوده است و او هیچ علاقه‌ای برای درگیر شدن در اتهامات مرتبط یا سرزنش دیگران ندارد اما ظاهرا اوضاع اکنون تغییر کرده است.

تولید این فیلم قرار بود در سال جاری میلادی با حضور آقای هاچینز به‌عنوان تهیه کننده اجرایی از سر گرفته شود که باتوجه به اتهام‌های جدید و تاریخ برگزاری دادگاه احتمالا  تا مدتی منتفی خواهد بود.

باید منتظر بود و دید آیا وکلا می‌توانند موکلان خود را از اتهامات مطرح شده  تبرئه کنند یا خیر؟ درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید.