سریال بازی تاج و تخت از جمله آثار موفق سال‌های اخیر بود که مخاطبان بسیاری برای خود دست و پا کرد. شاید همین موفقیت  باعث شد ساخت اسپین آف‌های دیگری از این مجموعه مورد توجه قرار بگیرد. به‌عنوان نمونه سریال خاندان اژدها که در گلدن گلوب ۲۰۲۳ هم خوش درخشید. اما به جز پرداختن به وستروس قدیمی، تهیه کنندگان ساخت سریال دیگری را هم مورد توجه قرار دادند که قرار است به یکی از شخصیت‌های کلیدی سریال اصلی یعنی جان اسنو بپردازد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، بسیاری از مخاطبان پروپاقرص سریال بازی تاج و تخت، نزدیکی خاصی با شخصیت‌هایی احساس کردند که در بطن داستان پرفراز و نشیب این سریال قرار داشتند. به جز ملکه اژدها دنریس تارگرین، جان اسنو با بازی کیت هرینگتون، دیگر شخصیتی بود که باتوجه به پیشینه‌ی زندگیش و همینطور رابطه تازه شکل گرفته‌اش با دنریس، مورد توجه بینندگان قرار گرفت. اما آیا طرفداران سریال بازی تاج و تخت، برای تماشای سریال جدیدی که قرار است با محوریت این شخصیت ساخته شود هم هیجان زده هستند؟

شخصیت جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت- 724press.com

تجربه سریال خاندان اژدها نشان داد که بازی تاج و تخت هنوز  هم می‌تواند منبع ساخت آثاری جدید باشد که یا به شخصیت‌های مجموعه اصلی می‌پردازند یا قرار است اتفاقات قرن‌ها قبل از ماجرای بازی تاج و تخت را به تصویر بکشند. اما آیا این محبوبیت شامل حال جان اسنو هم می‌شود؟ این همان پرسشی است که قصد داریم در ادامه به پاسخ آن بپردازیم، پس با ۷۲۴پرس همراه باشید.

مطلب مرتبط: بیوگرافی و فیلم شناسی کیت هرینگتون

درحال حاضر و باتوجه به اینکه سریال فوق که قرار است به صورت خاص روی شخصیت جان اسنو متمرکز شود در مراحل اولیه توسعه و ساخت قرار است، کمی زود است که به صورت قاطعانه در مورد میزان محبوبیت و عشق طرفداران صحبتی به میان بیاوریم. از طرف دیگر از آنجایی که برخی از بینندگان هنوز اطمینان ندارند که آیا شخصیت کیت هرینگتون در سریال بازی تاج و تخت ارزش ساخت یک اسپین آف مجزا را دارد یا خیر، پیشبینی میزان محبوبیت و اقبال عمومی به این سریال کمی تا قسمتی سخت است.

هرچند که باید پذیرفت جان اسنو  در همان زمان هم طرفداران زیادی پیدا کرده بود، بااین‌حال به نظر می‌رسد تعداد پرشمار دیگری از مخاطبان این مجموعه این شخصیت را به عنوان یکی از بی‌ارزش‌ترین شخصیت‌های سریال بازی تاج و تخت  می‌شناختند که حتی در حدواندازه سریال اصلی هم نبود چه برسد به اینکه قرار باشد برای آن یک اسپین آف مجزا ساخته شد. اما این گروه با استناد به چه دلایلی به چنین نظریه‌ای رسیدند؟

جان اسنو و دوستانش- 724press.com

در همین رابطه یکی از کاربران شبکه ردیت اشاره می‌کند که همان زمان هم نسبت به شخصیت جان اسنو بی‌تفاوت بوده است. اما زمانی که رفته رفته حضور و نقش آفرینی این شخصیت استحکام پیدا کرده و قوی شد،  او حس کرد که  قرار نیست دیگر سریال بازی تاج و تخت مثل سابق شود. اینکه هیچ شخصیتی در این سریال از مرگ در امان نیست یکی از جذابیت‌های این سریال بود، مسئله‌ای که با بازگشت از دنیای مرگِ شخصیت جان اسنو  دچار تزلزل شد.

مطلب مرتبط:  سریال خاندان اژدها و رفع یکی از بزرگترین اشتباهات سریال بازی تاج و تخت

درواقع گروهی از طرفداران سریال بازی تاج و تخت هنوز هم از خود می‌پرسند که چرا شخصیت جان باید تااین اندازه محبوب و برجسته شود؟  به گزارش ۷۲۴پرس، در طول هشت فصل این سریال، خط داستانی مربوط به شخصیت جان اسنو در مقایسه با دنریس تارگرین، این وارث مخفی تاج و تخت و نجات دهنده بالقوه این سرزمین چندان چشمگیر و قابل توجه نبود. او حتی آنچنان مورد توجه بسیاری از بینندگان هم قرار نگرفته بود، همان دسته‌ای که هنوز هم از خود می‌پرسند اساسا شخصیتی با دیالوگ‌های محدود، چطور تبدیل به چنین شخصیت برجسته‌ای شد؟

البته پرواضح است که کسی برای این وضعیت کیت هرینگتون را مقصر نمی‌داند. اما از آنجایی که شخصیت جان اسنو در فصول پایانی سریال بازی تاج و تخت عملا داستان مشخصی نداشت، طرفداران از همین حالا نگران هستند که آیا اسپین آف  آینده می‌تواند کسی را مجذوب خود کند یا خیر.

جان اسنو و دنریس تارگرین- 724press.com

دراین میان کیت هرینگتون در برخی مصاحبه‌ها به کنایه در مورد داستان‌های دراماتیک شخصیت جان اسنو در مجموعه‌های آینده صحبت کرده است. اینکه بالاخره جان باید به نحوی با عواقب انتخاب‌های که کرده است و به ویژه با مسئله کشتن دنریس کنار بیاید. درنهایت این زمان است که  مشخص می‌کند آیا این اسپین آف تازه می‌تواند جانی تازه به این شخصیت ببخشد و اینکه آیا بالاخره مخاطبان مجموعه اصلی می‌توانند در جان اسنو چیزی تأثیرگذار و قدرتمندتر از گذشته ببینند یا خیر؟

درحال حاضر بعید به نظر می‌رسد اسپین آف جان اسنو قبل از فصل دوم سریال خاندان اژدها به نمایش دربیاید، به‌همین خاطر فعلا باید مدت بیشتری را در انتظار پخش این سریال و بازخوردهای آن بود. درنهایت این گونه که از شواهد برمی‌آید دست کم باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر انتشار این سریال بمانیم.

درپایان از اینکه همراه ما در ۷۲۴پرس دات کام بودید، سپاسگذاریم. نظر شما در مورد آینده شخصیت جان اسنو چیست؟ آیا شما جزو طرفداران این شخصیت بودید یا حضور آن را کمرنگ و بی‌تأثیر می‌دانید؟ آیا اسپین آف جان اسنو هم می‌توانند همانند سریال خاندان اژدها خوش درخشیده و مورد توجه قرار گیرد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.