سریال محبوب شبکه‌ی HBO یعنی بازی تاج و تخت در زمان پخش با موفقیتی بی‌نظیر و شگفت‌انگیز روبرو شد، امری که باعث شد مدیران این شبکه به فکر تکرار موفقیت این مجموعه با ساخت پیش درآمد آن یعنی سریال خاندان اژدها بیفتند. اما اخبار غافلگیرکننده حکایت از آن دارند که از دید برخی از مخاطبان، این سریال موفق شده است گوی سبقت را از مجموعه اصلی ربوده و محبوب‌تر از سریال بازی تاج و تخت شود. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، مدتی  از پخش آخرین قسمت سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) نمی‌گذرد، اما اخبار مربوط به این سریال همچنان داغ و مورد توجه است. به‌عنوان نمونه به تازگی پاسخ به این پرسش که آیا این پیش درآمد بهتر از نمایش اصلی است یا خیر، مورد توجه کاربران قرار گرفته است و جالب اینکه از دید برخی از طرفداران، پاسخ این پرسش مثبت است!

خاندان تارگرین- 724press.com

سریال خاندان اژدها شبکه HBO Max، دوباره همه مخاطبان را به دنیای سریال بازی تاج و تخت برگرداند؛ البته به چند قرن قبل از حوادثی که در این سریال شاهد آن بودیم. بااین‌حال بسیاری از مردم هنوز هم سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) را یک اثر کلاسیک بدون رقیب و خاطره‌انگیز می‌دانند؛ هرچند که این روزها این مسئله به نوعی از سوی گروهی از بینندگان سریال خاندان اژدها به چالش کشیده شده است. این گروه شروع به بیان نظرات خود کرده و ادعا می‌کنند براساس چند دلیل مشخص، این پیش درآمد می‌تواند نسبت به نسخه اصلی، برتری داشته باشد.

مطلب مرتبط: آیا سریال خاندان اژدها می‌تواند موفقیت سریال بازی تاج و تخت را تکرار کند؟

چیزی که طرفداران واقعا در مورد این سریال دوست داشته و به آن اشاره می‌کنند این است که این سریال گستره محدودتری از شخصیت‌‌ها را مورد توجه قرار داده و درنتیجه تمرکز مجموعه روی آن‌ها بیشتر شده است. این ویژگی به بینندگان هم فرصت داده است تا زمان بیشتری برای ارتباط برقرار کردن با هر شخصیت دراختیار داشته باشند و خب، رابطه احساسی نزدیک‌تری هم با کاراکترها برقرار کنند. از طرف دیگر حضور اژدهایان باعث شده است که این مجموعه به اندازه کافی صحنه‌های اکشن داشته باشد که بتواند   اشتیاق   آن دسته از مخاطبانی که شیفته این بخش هستند را هم  تحریک   کند. از زاویه‌ای دیگر باید به این نکته هم اشاره کرد که پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت نسبت به مجموعه اصلی، نگاهی ظریف‌تر به شخصیت‌های زن داستان دارد که این امر هم مورد توجه بینندگان قرار گرفته است.

دیمن تارگرین- 724press.com

البته به صورت طبیعی هرچیزی به سلیقه بیننده بستگی دارد و خب شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همه بینندگان نقطه نظراتی مشابه داشته از دریچه‌ای مشخص به نکات مثبت و منفی یک اثر توجه نشان دهند. به‌همین دلیل است که دراین بین گروهی از طرفداران متعصب سریال بازی تاج و تخت هم باور دارند که سریال خاندان اژدها هرگز توان رقابت با مجموعه اصلی را ندارد. البته این گروه قابلیت‌های این سریال را انکار نمی‌کنند و امیدوار هستند این سریال برخلاف مجموعه اصلی، بتواند کیفیت خود را تا به انتها حفظ کند و بار دیگر، مخاطبان شاهد پایانی ناخوشایند نباشند که به نوعی طرفداران را به نشان دادن واکنش‌های نامطلوب وادار کند.این مسئله اشاره‌ای است به فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت که نتوانست توجه مخاطبان را به دست آورده و به‌نوعی با حجم زیادی از شکایت و ناخشنودی بینندگان روبرو شد.

شاهزاده رینیرا و محافظش- 724press.com

از سوی دیگر برخی از بینندگان این سریال هم به این نکته اشاره کردند که در مقایسه با سریال بازی تاج و تخت، فضا  و حال‌وهوای سریال خاندان اژدها به گونه‌ای است که  خیلی زود آنها را مجذوب خود کرد. به گزارش ۷۲۴پرس، آنها امیدوارند دست‌اندرکاران این مجموعه بتوانند این کیفیت را تا به انتها حفظ کنند. این گروه   باور دارند اگر تیم سازنده موفق به چنین کاری شود، سریال خاندان اژدها پتانسیل این را دارد که از نظر میزان محبوبیت، بازی تاج و تخت را کنار بزند.

مطلب مرتبط: سریال خاندان اژدها و رفع یکی از بزرگترین اشتباهات سریال بازی تاج و تخت

در برابر این عده، باز هم قشری از طرفداران وجود دارند که معتقد هستند سریال بازی تاج و تخت، درام سیاسی بهتری را به نمایش گذاشته و خط داستانی آن مجذوب‌ کننده‌تر از سریال خاندان اژدها بود که در اصل تنها به حل و فصل یک مسئله خانوادگی می‌پردازد. بااین‌حال به نظر می‌رسد هنوز خیلی زود باشد که بتوان در مورد این سریال به قضاوت درستی دست پیدا کرد. باید صبر کنیم و منتظر شروع پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها باشیم که قرار است با پرداختن به ماجرای جنگ داخلی خاندان تارگرین که به‌عنوان رقص اژدها شناخته می‌شود، هیجان بیشتری را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

شاهزاده خانم رینیرا- 724press.com

بااین‌حساب شاید این مسئله چندان دور از ذهن نباشد اگر فصل دوم این سریال بتواند از نظر محبوبیت، فصل اول را شکست داده و بیش از قبل خود را در دل میلیون‌ها طرفدار خود در اقصی نقاط جهان جا کند. هنوز تاریخ مشخصی برای پخش فصل دوم سریال از سوی شبکه HBO Max اعلام نشده است،  اما فیلمبرداری این سریال قرار است در اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظرات خود را در مورد این مجموعه و آینده پیش رویش با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.