شرکت پنتن به روال سال‌های قبل، به تازگی رنگ سال ۲۰۲۳ را معرفی کرد. این رنگ که «Viva Magenta» نام دارد،  از سوی این شرکت و با توجه به بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان این مؤسسه، عنوان رنگ سال آینده میلادی را از آن خود کرد. برای آشنایی با رنگ ویوا مگنتا و دلایل انتخاب آن از سوی پنتون، درادامه این مطلب با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از RomaniaJournal، شرکت پنتن رنگ سال آینده را معرفی کرد: ویوا مگنتا که سایه‌ای بین دو رنگ آبی و قرمز بوده و از نظر جیسون فاراگو منتقد روزنامه نیویورک تایمز، سایه‌ای اشباع شده نزدیک به رنگ فوشیا است.

رنگ سال ۲۰۲۳-724press.com

در طول بیست و پنج سال گذشته، شرکت پنتون برخی از قابل تشخیص‌ترین استانداردهای مرتبط با رنگ‌ها را تعیین کرده و وظیفه انتخاب سایه‌ای را  برعهده داشته است. آن‌ها برای این کار  به تجزیه و تحلیل‌های گسترده رنگ‌های برجسته مورد استفاده در دنیای هنر، مد، طراحی و فراتر از آن پرداخته و باتوجه به برترین نکات در مورد هر رنگ و علل توجه طراحان به آن، مورد پسندترین رنگ را انتخاب می‌کنند. پرواضح است که وضعیت هر سال با استانداردها و لحن دنیای هنر در مورد انتخاب رنگ‌ها در سال آینده تغییر می‌کند و بالطبع رنگ‌های انتخاب شده هم می‌توانند کاملا متفاوت از هم باشند.

برهمین اساس است که پس از انتخاب سایه‌ای از رنگ آبی به نام «the muted blue» در سال ۲۰۲۰، شاهد انتخاب دو سایه خاکستری و زرد برای سال ۲۰۲۱، رنگ «Very Peri» برای امسال و درنهایت رنگی جسورانه از قرمز کارمین برای سال آینده میلادی هستیم.

«Leatrice Eiseman» مدیر اجرایی مؤسسه پنتون درباره  انتخاب رنگ امسال چنین می‌گوید:

«این رنگی سرشار از شجاعت و بی‌باکی است؛ ضمن آنکه بارقه‌هایی از شادی و خوش‌بینی هم از آن تراوش می‌کند و خب، همه می‌دانیم که ما همه این روزها به چنین چیزی نیاز داریم»

در فرهنگ عامه، سایه‌های رنگ سرخابی همه جا قابل مشاهده است. از آرایش چشم بازیگران هالیوودی تا لباس‌های اشرافی غربی و حتی هری استایلز که همیشه مورد توجه علاقمندان دنیای مد قرار دارد هم هنگام حضور در جشنواره فیلم ونیز برای حضور در فرش قرمز اولین نمایش فیلم نگران نباش عزیزم، یک بلیزر سرخابی از مارک گوچی به تن داشت. از طرف دیگر هفته گذشته شاهزاده خانم ولز هم با یک لباس کتانی به همین رنگ به استقبال رئیس جمهور آفریقای جنوبی رفت.

رنگ ویوا مگنتا در طراحی داخلی منزل - 724press.com

البته بد نیست بدانید پیش از اعلام رنگ سال انتخابی مؤسسه پنتن، شرکت رنگ آمریکایی بنجامین مور هم جذابیت سایه‌های قرمز را پیش‌بینی کرده و آن را به عنوان رنگ سال خود معرفی کرده بود.

مطلب مرتبط:  مؤسسه پنتن رنگ سال ۲۰۲۲ را معرفی کرد

درپایان این مطلب، نظر شما در مورد رنگ انتخابی جدید مؤسسه رنگ پنتن چیست؟ آیا این رنگ و سایه‌های مرتبط با آن جزو رنگ‌های محبوب شما هستند؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را دراین رابطه با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.