فصل اول سریال خاندان اژدها، پیش درآمد سریال محبوب بازی تاج و تخت به تازگی به پایان رسید. اما تا پیش از آغاز پخش فصل دوم این مجموعه که البته هنوز زمان قطعی برای آن اعلام نشده است، بینندگان همچنان مشغول تجزیه و تحلیل نکات پنهان و آشکار فصل اول این سریال هستند. از جمله این نکات، صحبت‌های شاه ویسریس خطاب به دخترش شاهزاده رینیرا است. صحبت‌هایی که به نظر می‌رسد تاحدی محقق شده‌اند.

اگر از علاقمندان سریال بازی تاج و تخت بودید، شاید از تماشای سریال خاندان اژدها که تمرکز خود را روی معرفی یکی از خاندان‌های معم وستروس یعنی خاندان تارگرین و رام کنندگان اژدهایان گذاشته بود هم غافل نشده باشید. به این ترتیب شاید صحبت‌های شاه ویسریس را هم به خاطر داشته باشید که در مورد کنترل اژدهایان با دخترش رینیرا صحبت می‌کرد.

رینیرا و شاه ویسریس- 724press.com

دراین  گفت و شنودِ پدر و دختری، شاه به رینیرا گفت تصور اینکه تارگرین‌ها توانایی کنترل کردن اژدهایان را داشته باشند، یک توهم است. اژدهایان قدرتی هستند که هرگز نباید نسبت به آن غافل بود، قدرتی که والریا را به نابودی کشاندند. به گفته شاه ویسریس اگر اعضای خاندان تارگرین نسبت به تاریخچه خانوادگی خود بی‌توجه بوده و همان اشتباهات مرگبار اجداد خود را تکرار کنند، سرنوشتی غیر از آنچه برسر آنان آمد، برای تارگرین‌ها متصور نیست. شاید بتوان گفت هدف ویسریس از این گفتگو در اصل درحال هشدار دادن به دخترش بود که شاید بیش از اندازه روی قدرت خود در کنترل اژدهایان حساب باز کرده بود.

جورج. آر. آر. مارتین نویسنده کتاب آتش و خون که سریال خاندان اژدها براساس آن ساخته شده است هم در تبلیغی که در ماه اوت پخش شد به این مسئله اشاره کرده و گفت برای داشتن ارتباطی خاص با این موجودات آتشین نفس باید با جادوی خون و آتش متولد شد. این ارتباط چیزی نیست که بتوان آن را آموخت، باید با تاروپود وجود فرد درهم آمیخته باشد.

اژدهایان خاندان اژدها - 724press.com

بااین اوصاف طبیعی است که اعضای خانواده تارگین بتوانند با اژدهایان پیوندی جادویی برقرار کرده و حتی آن‌ها را رام و اهلی کنند. بااین‌وجود این توانایی به این معنی نیست که حتی یک تارگرین هم به اندازه‌ای قدرتمند باشد که بتواند یک اژدها را به صورت کامل کنترل کند. این مسئله به ویژه از این جهت حائز اهمیت است که این هشدار را مردی بر زبان می‌راند که خودش هرگز سوار اژدهایی به جز بالریون یا همان وحشت سیاه نشد و خب، دوران اژدها سواریش هم آنقدرها طول نکشید. بدیهی است که او پس از مرگ بزرگ‌ترین و البته قدیمی‌ترین اژدهای تاریخ وستروس، دیگر حوصله‌ای برای سواری کردن نداشت و این همان چیزی است که شورانر سریال خاندان اژدها هم به آن اشاره می‌کند.

مطلب مرتبط:  سریال خاندان اژدها و رفع یکی از بزرگترین اشتباهات سریال بازی تاج و تخت

به گزارش ۷۲۴پرس، رایان کوندال در پادکست رسمی سریال بازی تاج و تخت، فاش کرد که ویسریس هرگز سوار اژدهای دیگری نشد، چون متوجه شد این موجودات تاچه‌اندازه غیرقابل پیش‌بینی هستند. درواقع آن‌ها را باید یک سلاح واقعی و قدرتمند دانست که توان کشتار جمعی دارند. درستی چیزی که شاه ویسریس در قسمت اول سریال خاندان اژدها در مورد آن صحبت کرده و راجع به احتمال وقوع آن به دخترش رینیرا هشدار داد،  در پایان این فصل محقق شد. یعنی  زمانی که دو شاهزاده جوان تارگرین‌ نتوانستند اژدهایان خود را به درستی کنترل کنند، همان زمانی که شاهزاده لوسریس سوار بر آراکس نتوانست از حمله آتشین اژدهایش به سمت واگار جلوگیری کند و  شاهزاده ایموند هم که سوار واگار بود نتوانست جلوی اژدهایش را بگیرد تا لوسریس و آراکس را نکشد.

ایموند تک چشم- 724press.com

به‌واقع این اولین بار در طول این سریال بود که سواران تارگرین در فرمان دادن به اژدهایان خود ناتوان ماندند و همین مسئله باعث بروز جنگ داخلی در خاندان تارگرین می‌شود که قرار است در فصل دوم سریال شاهد آن باشیم. حالا تصویر کنید زمانی که اژدهایان قدرتمند به سوی آسمان اوج گرفته و از بالا به سمت ارتش دشمن حمله‌ور می‌شوند، ممکن است چه اتفاقاتی در میدان جنگ رخ دهد. اینکه آیا پیوند ویژه تارگرین‌ها با این موجودات آتشین نفس می‌تواند به  جلوگیری از هرج و مرجی همه‌جانبه کمک کند، یا برعکس حضور اژدهایانی که چپ و راست با دم آتشین خود به هرکسی حمله‌ می‌کنند باعث خواهند شد که همه چیز به خاکستر تبدیل شود؟

این‌ها سؤالاتی است که برای رسیدن به پاسخ آن‌ها باید منتظر پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها بمانیم. انتظار می‌رود فیلمبرداری فصل دوم این مجموعه در تابستان سال آینده میلادی به پایان رسیده و شنیده‌ها حاکی از احتمال پخش فصل دوم در سال ۲۰۲۴ است. درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. خوشحال می‌شویم نظرات، پیشنهادها و انتقادات سازنده خود را برای بهتر شدن این بخش با ما درمیان بگذارید.