به تازگی شاهد پخش قسمت آخر سریال خاندان اژدها بودیم که اسپین آف و همچنین پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت است. این سریال هم همچون سریال اصلی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و نقدهای مثبت و منفی متعددی دریافت کرد. اما دست ‌کم یک چیز مشخص است، تیم سازنده این سریال موفق شدند یکی از اشتباهات فاحشی که در سریال محبوب گیم آف ترونز شاهد آن بودیم را رفع کند. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

یادتان هست  دنریس در بازی تاج و تخت چه کرد؟ خب، به نظر می‌رسد پیش درآمد این سریال یعنی سریال خاندان اژدها سعی کرده است این مشکل را به روش خودش برای طرفداران این مجموعه جبران کند.

ملکه رینیرا و دختر دست شاه یا های تاور- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، بااینکه سه سال از پخش اولین قسمت از فصل آخر نه چندان دلچسب و شاید بدنام  سریال بازی تاج و تخت می‌گذرد، ولی هنوز ترومای آن خاطره  باعث دل‌آزردگی گروهی از مخاطبان پروپاقرص این مجموعه می‌شود. بااین‌حال به نظر می‌رسد سریال خاندان اژدها برای برقراری آتش‌بس و دراز کردن دست دوستی به سوی طرفداران برای آشتی کردن سعی کرده است این مشکل را در قالب قوس یا آرک مربوط به رینیرا تارگرین رفع کند.

مطلب مرتبط: آیا سریال خاندان اژدها می‌تواند موفقیت سریال بازی تاج و تخت را تکرار کند؟

به‌گفته‌ی بسیاری از طرفداران، این پیش درآمد درواقع موفق شده است تاحدودی آن را برای آرک اشتباه فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت که مربوط به شخصیت دنریس تارگرین بود، جبران کند. در سریال اصلی  دنریس وارد حالت ملکه دیوانه شد و همین مسئله باعث شد تا جان اسنو مجبور شود او را در پایان فصل بکشد.

قست نهم سریال خاندان اژدها- 724press.com

این نتیجه تنها تعداد کمی از مردم را راضی کرد و در عوض شاهد طوفانی از نارضایتی در شبکه‌های اجتماعی بودیم و حتی کار به امضای طومار برای بازسازی فصل هشتم این سریال هم کشید. اما حالا حال‌وهوای ملکه دیوانه قابل توجیه شده  است و  حتی به گفته برخی از طرفداران، این مسئله حسی از حمله به شخصیت هم ندارد. رینیرا هم قوسی پیچیده اما مشابه دارد که در پایان او را ضعیف و شکننده می‌کند؛ یعنی حالتی نه چندان متفاوت از احوالات دنریس در فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت.

پیش از مطالعه ادامه این مطلب یادآوری می‌کنم ممکن است برخی از جملات حاوی توضیحاتی در مورد سریال باشد، پس اگر هنوز موفق به تماشای سریال خاندان اژدها نشدید،  به این نکته توجه داشته باشید.

 به گفته برخی از طرفداران نحوه تمرکز این مجموعه بر تلاش‌های رینیرا برای برقراری صلح و آرامش و همینطور عشقی که او به خانواده‌اش داشته و مایل است به هرشکلی از آن‌ها محافظت کند هم قابل تحسین است. شاید همین مسئله باعث می‌شود که درنهایت و زمانی که او را در آخرین صحنه در مورد قتل لوک می‌بینیم، رفتارهای او قابل درک باشند. امری که وزن احساسی این بخش را به‌شکل تأثیرگذاری افزایش داده است. همچنین واگار چنان اژدهای سرسختی بود که این گروه از طرفداران نمی‌توانند چند تأسفی برای او از خود نشان دهند. 

رینیرا و لوک- 724press.com

بخش دیگری از مخاطبان این مجموعه هم تاحدی با این احساس موافق هستد و یادآوری می‌کنند که خاندان اژدها حداقل از اشتباه بازی تاج و تخت درس گرفته و سعی کرده است همان اشتباهات را تکرار نکند و خب، این نکته مثبتی است که باید به آن توجه کرد. به گفته‌ی یکی از کاربران ردیت، اصولا رینیرا و روابطش با وجود همه نکات مثبت یا منفی که دارد، بسیار بهتر از دنریس به نمایش گذاشته شده است و همین مسئله عکس‌العمل‌های احساسی او را برای مخاطب باورپذیرتر کرده است.

مطلب مرتبط:  آخرین اخبار از فصل دوم سریال خاندان اژدها

پس از پایان انفجاری فصل اول سریال خاندان اژدها، شاهد هجوم مردم به شبکه اجتماعی توئیتر بودیم که سعی داشتند وفاداری خود را به شخصیت رینیرا نشان داده و بگویند حتی با وجود هر جنایت جنگی که در طول فصول آینده سریال مرتکب شود هم، همچنان در کنار این شخصیت خواهند ایستاد. به‌هرحال باید دست کم تا سال آینده  و اعلام زمان قطعی پخش فصل بعدی این سریال  منتظر بمانیم تا ببینیم رینیرا قرار است دست به چه کارهایی بزند و وفاداری مخاطبان به این شخصیت تا کجا ادامه خواهد داشت.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. همچنان مشتاق شنیدن نظرات ارزشمند شما درمورد این بخش هستیم، حتما آن‌ها را با ما درمیان بگذارید.