از زمان پخش فصل آخر سریال پربیننده بازی تاج و تخت، انتظارات فراوانی در مورد ساخت سریال‌های دیگری در همین حوزه وجود داشت. درحالی که گروهی اصرار داشتند فصل آخر این سریال از نو ساخته شود، گروهی دیگر به دنبال اسپین‌ آف‌های جذاب دیگر این سریال بودند. امری که با پخش فصل اول سریال خاندان اژدها محقق شد. اما آیا این سریال توانست در حدواندازه سریال اصلی ظاهر شود؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، فصل اول سریال خاندان اژدها به پایان رسید، اسپین آف سریال محبوب بازی تاج و تخت که در هفته‌های اخیر با واکنش‌های متفاوت بینندگان مواجه شده بود. حالا و پس از پایان فصل اول زمان خوبی است که به بررسی دقیق‌تر این سریال پرداخته و به نکات مثبت و منفی آن توجه کنید.

فصل اول سریال خاندان اژدها-724press.com

خب البته شاید مهم‌ترین نکته در مورد سریال خاندان اژدها این باشد که این سریال ناخودآگاه با فصل اول سریال بازی تاج و تخت مقایسه می‌شود و همانگونه که از قرائن برمی‌آید، این سریال محبوب به سادگی گوی سبقت را از خاندان اژدها ربوده و بدون زحمت خاصی جایگاه نخست را از آن خود می‌کند. در این مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به این مسئله داشته و چرایی این واکنش را مورد بررسی قرار دهیم.

مطلب مرتبط: واکنش متفاوت طرفداران سریال بازی تاج و تخت به سریال خاندان اژدها

برای شروع شاید باید به نظر بخشی از بینندگان این سریال توجه کنیم که اعلام کردند اگرچه از تماشای این پیش درآمد لذت بردند، اما همزمان حس کردند از تماشای آن خسته هم شده‌اند. به‌عبارت دیگر فصل اول سریال خاندان اژدها فاقد آن شور و حرارتی بود که باعث می‌شد سریال بازی تاج و تخت اثری مهیج، جذاب و دیدنی باشد.

جان اسنو-724press.com

به‌عنوان نمونه یکی از بینندگان این نظر را با دیگران به اشتراک گذاشت:

«من نمی‌گویم که از تماشای این سریال بیزار یا متنفر هستم، فقط برای تماشای فصل دیگر آن هیجان زده نیستم. واقعیت این است کسی در وقت ناهار در مورد آن صحبت نمی‌کند، انگار دیگران هم مثل من انگیزه چندانی برای فکر کردن به این سریال ندارند. سریال خاندان اژدها برای کسی مهم نیست، هیچ کدام از شخصیت‌های آن آنقدر جذاب نیست که ذهن شما را به خود مشغول کند و درکنار آن، داستان سریال هم چندان مهیج نیست. خب، نمی‌توان همیشه انتظار بالایی از محصولات تلویزیونی داشت»

چنین نظری ممکن است در مقیاس کوچک‌تر در مورد دیگر بینندگان این سریال هم صدق کند. سریال خاندان اژدها حول محور مهم‌ترین خانواده وستروس یعنی خانواده تارگرین می‌چرخد. روابطی که درنهایت قرار است به یک جنگ داخلی فاجعه‌بار ختم شوند، امری که کمابیش برای بسیاری از بینندگان مشخص و واضح است. این درحالی است که سریال بازی تاج و تخت دارای داستان‌های متعدد جانبی بود که به بیننده اجازه می‌داد بیشتر با هر شخصیت یا خط داستانی ارتباط برقرار کرده و حتی همزاد پنداری کند. سریال همچنین پیچیدگی‌های بیشتری داشته و تاروپود آن با ظرافت بیشتری درهم تنیده شده بود؛ تلاشی موفقیت آمیز که باعث شد مخاطبان با اشتیاق بیشتری داستان را دنبال کرده و سرنوشت هر شخصیت برای‌شان اهمیت داشته باشد.

بازیگر سریال خاندان اژدها-724press.com

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود کفه ترازو به نفع سریال گیم آف ترونز سنگین‌تر شود، پرش‌های زمانی و تغییرات بازیگران است که در فصل اول سریال خاندان اژدها شاهد آن بودیم. این حرکت به سازندگان این مجموعه اجازه داد تا پیش از بخش مربوط به رقص اژدهایان، پس زمینه دلخواهد خود را ایجاد کنند. بااین‌وجود این تغییرات به نحوه پذیرش شخصیت‌ها و همینطور ارتباطی که هر کدام از آن‌ها با بینندگان سریال برقرار کرده بودند هم صدمه زد.

مطلب مرتبط: آیا میتوان بدون تماشای سریال بازی تاج و تخت، از تماشای سریال خاندان اژدها لذت برد؟

به‌عبارت دیگر کاراکترهای این مجموعه موفق نشدند مثل شخصیت‌های فصل اول سریال بازی تاج و تخت در دل مخاطبان رشد کرده و جایی برای خود به دست آوردند. برای بسیاری از طرفداران تنها یک صحنه از فصل اول سریال بازی تاج و تخت به اندازه ۹ قسمت فصل اول سریال خاندان اژدها معنا و مفهوم دارد و همین مسئله از نگاه حداقل بخشی از مخاطبان این مجموعه به این اثر مشخص است.

ند استارک بازیگر سریال خاندان اژدها-724press.com

یکی دیگر از مخاطبان در یادداشتی به این نکته اشاره کرده و می‌نویسند که پیچش‌های داستان قسمت نهم سریال بازی تاج و تخت یعنی زمانی که شخصیت ند استارکس کشته شد، یکی از بزرگ‌ترین فجایعی بود که او تا آن زمان شاهد آن بوده و به‌همین خاطر عمیقا روی او تأثیر گذاشت. از دید او این مسئله یکی از خاص‌ترین تجربیاتی بود که او در طول تمام سال‌هایی که بیننده آثار تلویزیونی بود، به دست آورده است.

مطلب مرتبط: با اژدهایان معروف خاندان اژدها بهتر آشنا شوید

با اشاره به موارد فوق می‌توان به وجود پاره‌ای از کاستی‌ها در مورد سریال خاندان اژده پی برد؛ اما بااین‌وجود باید به این نکته هم توجه داشت که هنوز بسیاری از مخاطبان این اثر نسبت به آینده این سریال امیدوار بوده و حتی گروهی از آن‌ها این خوش‌بینی را هم مطرح می‌کنند که شاید در درازمدت این اثر بتواند از نظر محبوبیت از سریال بازی تاج و تخت پیشی بگیرد. دست‌اندرکاران ساخت این مجموعه هم به این مسئله توجه کرده و پیشاپیش به مخاطبان وعده داده‌اند که فصل دوم سریال خاندان اژدها چیزی فراتر از انتظارات آن‌ها خواهد بود و با پشت سرگذاشتن پاره‌ای از مسائل موجود، بالاخره قطار سریال خاندان اژدها هم روی ریل افتاده و به سمت درخشش و شکوه پیش خواهد رفت. همین مسئله باعث شده طرفداران هم مشتاقانه در انتظار توسعه بیشتر سریال و دانستن چیزهای بیشتری در مورد تاریخچه پرفراز و نشیب خاندان تارگرین هستند.

بازیگران خاندان اژدها-724press.com

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. آیا شما هم جزو مخاطبان این اثر بودید؟ نظر شما در مورد سریال خاندان اژدها چیست؟ آیا آن را مجموعه‌ای قابل مقایسه با سریال بازی تاج و تخت می‌دانید؟ نقاط قوت و ضعف این سریال را چگونه ارزیابی می‌کنید. خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما هم درمیان بگذارید.