متیو پری، ستاره سریال پرطرفدار و محبوب دوستان به تازگی نگارش کتاب خاطرات خود را به پایان رسانده است. به نظر می‌رسد این بازیگر قصد دارد  با انتشار این کتاب، به شایعات مرتبط به سابقه سلامتی خود و همینطور اعتیادش که به سال ۱۹۹۷ بازمی‌گردد را رمزگشایی کرده و اطلاعات بیشتری در مورد حال و احوال خود در این دوران را با خوانندگان درمیان بگذارید. اما آیا واقعا خطر مرگ متیو پری را تهدید می‌کند؟ با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Express، متیو پری بازیگر آمریکایی است که بسیاری از مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی او را با نام چندلر بینگ از سریال فرندز (دوستان) می‌شناسند. یک شخصیت بامزه،  بدنام که عاشق گوشه و کنایه است. پری همچنین تنها بازیگر از گروه بازیگران این مجموعه بود که بیشتر جملات طنز و شوخی‌های شخصیت خود را خودش می‌نوشت.

گروه بازیگران سریال فرندز:متیو پری-کورتنی کاکس-دیوید شویمر-جنیفر آنیستون-لیسا کودرو- 724press.com

ستایش‌گرانی که این شوخ طبعی کنایه‌آمیز متیو پری را دوست داشتند، مدت‌ها در انتظار ماندند تا شاید این بازیگر هم دست به قلم شده و خاطرات خود را به رشته‌ی تحریر درآورد. اکنون به نظر می‌رسد این انتظار به پایان رسیده است و کتاب «دوستان، عاشقان و چیز وحشتناک بزرگ: یک خاطره» بالاخره قرار است از اول ماه نوامبر در قفسه‌های کتابفروشی‌ها عرضه شود. اما اینطور که از شواهد مشخص است، قرار نیست این کتاب با خنده‌دارترین شوخی‌های پری آغاز شود؛ درعوض او قرار است در مورد نبرد برای زنده ماند صحبت کند. فصل اول کتاب خاطرات در مورد دوران سیاهی است که متیو پری پشت سر گذاشته است، زمانی که غرق در مصرف مواد مخدر بوده و به دلیل صدمات ناشی از این استعمال بی‌رویه  هفته‌ها برای زنده ماندن می‌جنگیده است.

مطلب مرتبط:  متیو پری علاقه‌ای به حضور مجدد در سریال فرندز ندارد!

پری در گفتگو با مجله پیپل به این مسئله اشاره کرد و توضیح داد که مدت‌ها در انتظار بود تا بالاخره این کتاب را بنویسد و بالاخره زمانی که موفق شد خود را از شر اعتیاد به مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی برهاند، از فرصت به دست آمده برای نوشتن این اثر بهره برد. او همچنین باور دارد نوشتن این کتاب می‌تواند به مردم کمک کند تا حداقل از تجربیات او درس بگیرند. او اشاره‌ی جالب دیگری هم  کرده و می‌گوید اگر وزن او را در هر فصل از کتاب در نظر بگیرید، متوجه نکات ریزی می‌شوید. اینکه او زمانی که به نوشیدن اعتیاد پیدا کرده بود، وزن بیشتری داشت و درعوض وقتی به سراغ مصرف قرص رفت، لاغرتر شد.

بازیگر متیو پری- 724press.com

او می‌گوید:

«در گذشته مطالب زیادی در مورد من نوشته شده است؛ به‌همین خاطر فکر کردم الان زمان خوبی است که مردم همه چیز را از زبان خود من بشنوند»

او اشاره می‌کند که این کتاب به فراز و فرودهای زندگی حرفه‌ای او پرداخته و به ویژه او به زمانی اشاره می‌کند که حتی تصور نمی‌کرد طلوع خورشید روز بعد را ببیند. در سال  ۲۰۱۶ پری در اعترافی تکان دهنده اشاره کرد که اصلا فیلمبرداری فصل سوم سریال فرندز را به خاطر نمی‌آورد! وقتی شبکه‌ی BBC از او پرسید کدام قسمت از سریال فرندز کمتر مورد علاقه او است، پری پاسخ داد جایی بین فصل سوم و ششم، چون او واقعا تمرکزی روی مسئله نداشت. اعتیاد پری به مصرف مواد و نوشیدنی‌های مضر و همینطور مبارزه او برای پاک شدن از قبل هم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود؛ به‌خصوص زمانی که او در مصاحبه با مجله پیپل در سال ۲۰۱۳ به صورت مشخص و علنی به آن اعتراف کرد. پری گفت که همیشه با مصرف الکل و خوردن قرص‌های روانگردان مشکل داشته است، اما قدرت اینکه از این مشکل جلوگیری کند را هم در خود نمی‌دیده است. درنهایت زمانی اوضاع به‌اندازه‌ای بد شد که دیگر توان پنهان کردن این ماجرا را از دوستانش نداشته و درنهایت همه به این مسئله پی بردند.

متیو پری و کورتنی کاکس در سریال دوستان- 724press.com

اما همه چیز چگونه آغاز شد و چطور این کمدین محبوب به چنین وضعیت دلخراشی رسید؟ واقعیت این است که متیو پری از دهه بیست سالگی خود با مشکل اعتیاد دست‌وپنجه نرم می‌کرد، یعنی درست مدتی پس از پیوستن به گروه بازیگران سریال دوستان و ایفای نقش چندلر بینگ. اما این اعتیاد در ابتدا چندان مشکل جدی به نظر نمی‌رسد و او هم از عهده مدیریت اوضاع برمی‌آمد. اما سه سال بعد از پخش این سریال کمدی بسیار محبوب، این ستاره در یک حادثه  مربوط به جت اسکی زخمی شده و پزشکان برای تسکین درد برای او مسکن تجویز کردند و اینگونه بود که پری خیلی زود خود را وابسته به ویکودین (هیدروکودون/استامینوفن) دید.

مطلب مرتبط:  ۱۲ نکته سریال  فرندز که به آن‌ها توجه نکرده‌ایم

او در سال ۲۰۰۲ به این مسئله اشاره کرده و گفت اصلا فکر نمی‌کرد که با مصرف مسکن به مشکل بربخورد. در سال ۱۹۹۷، پری خود را به یک مرکز توانبخشی معرفی کرد که از دید او کار بسیار سختی بود. او می‌گوید نمی‌توان مشکل اعتیادی  ۳۰ ساله را تنها در ۲۸ روز حل کرد. بااین‌حال او تصمیم گرفت برای غلبه بر اعتیاد خود هرکاری که لازم است را انجام داده و با سپری کردن دوران بازپروری، دوباره فرصت هوشیار بودن را پیدا کند. این بازیگر در همان مصاحبه به مسئله‌ی دیگری هم اشاره کرد.  اینکه بالاخره زمانی که  دوباره احساس هوشیار بودن کرد، تصمیم گرفت خود را وقف کمک به سایر افراد معتاد کند. او حتی خانه ساحلی قدیمی خود در مالیبو را به هم به مرکزی برای کمک به بهبودی و ترک مردان معتاد  اختصاص داد.

متیو پری، لیسا کودرو بازیگران سریال فرندز- 724press.com

البته اعتیاد پری چیزی فراتر از فراموش کردن بخشی از زندگی یا درگیر شدن در عملیات فریب و پنهان کاری بود. او در کتابش به این مسئله اشاره کرده و می‌نویسد که تقریبا چهار سال پیش  یعنی مدتی پس از پاره شدن روده بزرگش به دلیل مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در شرف مرگ قرار داشت. او می‌گوید وقتی برای اولین بار در بیمارستان بستری شد، پزشکان به خانواده‌اش گفته بودند که شانس زنده ماندن او تنها دو درصد است.  پری هفته‌ها در کما بود و پس از آن ماه‌ها از کیسه کلوستومی استفاده می‌کرد و به‌همین خاطر به صورت جدی به زندگی پاک و دور از مواد مخدر و الکل فکر کرد و از آن زمان هم پاک مانده و دیگر هوشیاری خود را از دست نداده است.

در پایان این مطلب امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. خوشحال می‌شویم ایده‌ها و نظرات خود را برای بهتر شدن  این بخش با ما درمیان بگذارید.