سریال خاندان اژدها در هر قسمت خود غافلگیری جدید را برای مخاطبان تهیه و تدارک دیده است. چه یک کشتار بی‌رحمانه باشد یا معرفی عضوی جدید از اژدهایان حاضر در این مجموعه، به‌هرحال طرفداران این سریال همیشه چیزی برای حرف زدن در مورد آن دارند. اما این روزها بحث‌ها سر شخصیت دیمون تارگرین بسیار داغ است. درحالی‌که گروهی او را شخصیت شرور این مجموعه می‌دانند، گروهی دیگر آماده‌اند به‌سرعت تمام گناهان او را ببخشند.

به‌ نظر می‌رسد شخصیت دیمون تارگرین با بازی مت اسمیت، تقریبا هرکاری که لازم بوده را انجام داده است تا  جایگاهش را به‌عنوان شخصیت شرور سریال خاندان اژدها تثبیت کند. دست کم این چیزی است که بسیاری از طرفداران خاندان اژدها به آن باور دارند و به‌همین خاطر حاضر نیستند تمام قد پشت سر این شاهزاده سرگذشت خانواده تارگرین بایستند.

شاهزاده خاندان اژدها دیمون تارگرین-724press.com

در طول پنج قسمتی که از پخش این سریال می‌گذرد، ما با یک واقعیت مشخص روبرو شدیم؛ اینکه گروهی خاص در میان طرفداران سریال وجود دارد که به معنای واقعی کلمه آماده بخشیدن تمام گناهان ریز و درشت دیمون تارگرین هستند. آنها برای این بخشش تمام و کمال هم به این نکته اشاره می‌کنند که دیمون هم همانند تمام  دیگران، شخصیتی خاکستری است و نکات قوت و ضعف دارد. بااین‌حال گروهی دیگر کاملا مخالف بوده و از آن‌ها می‌خواهند که کمی متفاوت بیندیشند.

به گفته این گروه دیمون به اندازه‌ای فعالیت کرده است که بتوان او را فردی شرور در نظر گرفت. به گزارش ۷۲۴پرس، در طول این پنج قسمت او ابتدا در یک یورش بی‌رحمانه به مردم حضور داشته و نمایشی توأم با خونریزی به راه انداخت، سپس به همسرش خیانت کرد، بعد مرگ برادرزاده‌اش را با شوخی و طنز به تمسخر گرفت، از پادشاه سرپیچی کرده و راهی میدان جنگ شد و درنهایت همسرش را به قتل رساند.

دیمون تارگرین-724press.com

بله، منظور همان همسری است که تازه به مخاطبان این مجموعه معرفی شده بود و همان چند تصویر او، موجی از همدلی را با او به همراه داشت. قتل ریا رویس (Rhea Royce) چیزی بود که گروهی از طرفداران را به شدت غافلگیر کرد، درحالی که گروهی دیگر عجیب با این مسئله موافق بودند! اینگونه که می‌بینیم حتی این قتل هم نتوانسته عشق طرفداران  به این شخصیت را کم کند، مسئله‌ای که از دید گروه دیگر واقعا عجیب و غیرمنتظره است. به باور آنها این نوع رفتار طرفداران با پخش آثار محبوب دیگری همچون سریال بریکینگ بد مرتبط است.

مطلب مرتبط:  سریال خاندان اژدها و رونمایی از همسر دیمون تارگرین

کاربر شبکه ردیت در این مورد می‌نویسند:

«این درست مانند سندروم والتر وایت است، مردم از اعمال او دفاع می‌کنند، چون او یک شخصیت قابل توجه است که بازیگر بزرگ نقشش را بازی می‌کند. همچنین این مسئله که او  قدرت پنهان کردن اعمال آشکارا شیطانی خود را دارد هم در این مسئله بی‌تأثیر نیست»

برخی دیگر معتقد هستند این مسئله به استعداد و اعتماد به‌نفسی برمی‌گردد که شخصیت دیمون تابه‌حال از خود نشان داده است. باین‌حال و باوجود اینکه دیمون به وضوح فرد خوبی نیست اما همچنان موفق شده است عشق زیادی را از سوی طرفداران این مجموعه به سمت خود جذب کند. همانطور که دیگر شخصیت‌های سریال خاندان اژدها هم به این شخصیت علاقه دارند.

شاید شنیدن این مطلب هم خالی از لطف نباشد که گروه طرفداران جنبشی توئیتری را در حمایت از این شخصیت به راه انداخته‌اند که البته بیشتر شبیه یک شوخی است تا یک بیانیه جدی، اما پرواضح است که این شخصیت که در ابتدا چندان محبوب مخاطبان نبود اکنون مورد توجه و علاقه فراوانی قرار دارد. بااین حال مرگ ریا رویس اکنون به وضوح طرفداران این مجموعه را به چالش کشیده و دراین میان برخی که  به هر دو شخصیت دیمون و ریا  علاقه داشتند اکنون بر سردوراهی سختی قرار گرفتند.

دیمون،رینیرا،ویسریس-724press.com

از طرف دیگر شاید بحث در مورد خاکستری بودن اخلاقیات دیمون  برای گروهی چندان جذاب نباشد، اما شیمی رابطه او و شاهزاده خانم رینیرا که به شکلی مبهم به نمایش گذاشته می‌شود هم، به محبوبیت او افزوده است. دختری که همین حالا هم از محبوب‌‌ترین شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران است.  به نظر می‌رسد شاهزاده سرکش خاندان اژدها در حال آماده شدن برای رسیدن به اهداف بزرگی است و برای رسیدن به مقصود هر آنچه از دستش بربیاید را انجام خواهد داد. به‌هرحال مخاطبان پنج قسمت دیگر از این پیش درآمد سریال محبوب بازی تاج و تخت را  پیش رو دارند تا شاهد روایت  فراز و نشیب‌های زندگی دیمون تارگرین باشند.

مطلب مرتبط:  ظاهر بازیگران، دلیل نارضایتی بخشی از طرفداران سریال خاندان اژدها

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید، نظر شما در مورد شخصیت دیمون تارگرین چیست؟ آیا شما هم او را شاهزاده‌ای سرکش و شرور می‌دانید؟ یا توان بخشیدن او به خاطر گناهان ریز و درشتش را داشته و همچنان مشتاق تماشای کارهای شیطانی بیشتری از او هستید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را دراین زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.