هفته جاری شاهد پخش سومین قسمت سریال خاندان اژدها بودیم که به‌عنوان پیش درآمد سریال محبوب بازی تاج و تخت از شبکه‌ی HBO پخش می‌شود. به‌جز پیشرفت داستان اکنون شاهد معرفی اژدهایی جدید هم بودیم که چه خودش و چه سوارش باعث شگفتی بینندگان شدند. دراین بخش با ۷۲۴پرس همراه شوید تا کمی بیشتر با این اژدها آشنا شده و چیزهای جالبی که در مورد آن وجود دارد را مرور کنیم.

اگر از علاقمندان سریال تازه شبکه‌ی HBO یعنی سریال خاندان اژدها (House of the Dragons) هستید، پس شاید از دوست‌داران موجودات بزرگ بال‌داری هم باشید که این قلمرو و این خاندان به نام آن‌های نام‌گذاری شده است. منظورم همان اژدهای عظیم الجثه‌ای هستند که آسمان‌ وستروس را در تملک خود دارند. همچنین اگر عاشق دو اژدهای تازه معرفی شده این مجموعه یعنی کاراکسس (Caraxes) و سیراکس (Syrax) هستید هم حتما با تماشای قسمت سوم این مجموعه، یک بار دیگر قلب‌تان تسخیر شده است؛ بله، در قسمت سوم از این پیش درآمد سریال محبوب بازی تاج و تخت، یک اژدهای دیگر به بینندگان معرفی شد.

اژدهای غول پیکر در خاندان اژدها- 724press.com

قبل از اینکه به ادامه‌ی این مطلب بپردازیم یک بار دیگر یادآوری می‌کنم اگر به هر دلیلی موفق به تماشای این سریال نشدید، شاید مطالعه این مطلب برای شما مناسب نباشد. اما اگر مشتاق دانستن چیزهای بیشتری در مورد خاندان تارگرین هستید و هر سه قسمت این مجموعه را تماشا کردید، در ادامه با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط:  با اژدهایان معروف خاندان اژدها بهتر آشنا شوید

خب در میانه‌ی نبرد «استپ‌ استونز» (Stepstones)، یک اژدهای خاکستری نقره‌ای رنگ جدید به نام  «Seasmoke» ظاهر شد که برتری را به نفع لنور ولاریون (Laenor Velaryon) که سوار آن بود تغییر داد. اژدهای جدید تنها برای چند ثانیه ظاهر شد، اما بلافاصله قلب همه کسانی که از قبل عاشق کاراکسس و سیراکس بودند را به تسخیر خود درآورد.

خب از آنجایی که این اژدها هنوز خیلی خوب به بینندگان معرفی نشده است، طبیعی است که بسیاری از علاقمندان هنوز نتوانند به خوبی متوجه خصوصیات آن شوند، هرچند بسیاری از آنها متوجه شباهت آن با اژدهایان معرفی شده در سریال بازی تاج و تخت شدند؛ حتی گروهی از حدس و گمان خود در مورد اینکه این اژدها احتمالا یکی از نوادگان دریم‌فایر (Dreamfyre) افسانه‌ای است هم صحبت کردند.

اژدها در حال آتش زدن لشکر دشمن- 724press.com

از جهاتی این آتشین نفس جدید خاندان اژدها، کاملا شبه دروگون (Drogon)، ویسریون (Viserion) و ریگال (Rhaegal) یا همان اژدهایان دنریس تارگرین هستند که حضورشان پیش‌تر در بازی تاج و تخت مورد تحسین طرفداران قرار گرفته بود. حتی برخی پا را از این فراتر گذشته و معتقد هستند که حضور اژدهایان بهترین قسمت از سریال خاندان اژدها است و اینکه تیم سازنده این مجموعه در زمینه جان بخشیدن به این موجودات گامی فراتر نهاده و کار خود را بسیار بهتر از اژدهایان معرفی شده در سریال اصلی به انجام رسانده است.

یکی دیگر از نکات جالب در مورد «Seasmoke»، طیف رنگی استفاده شدن برای آن است؛ چیزی که کمبود توجه به آن در مورد خلق ریگال و حتی فراتر از آن ویسریون، به خوبی مشهود بود و برخی از مخاطبان را آزرده خاطر کرده بود. ریگال باید به رنگ سبز زنده و شاداب‌تری بود که با رگه‌هایی از رنگ برنز جذابیتی دوچندان پیدا کند و ویسریون هم باید ترکیبی از رنگ سفید و طلایی را به تصویر می‌کشید. اما متأسفانه هردوی آن‌ها صرفنظر از تغییر نور چیزی بیشتری از سایه‌های قهوه‌ای رنگ از خود نشان ندادند.

اژدهایان در خاندان اژدها- 724press.com

دیگر مسئله در مورد اژدهای تازه معرفی شده، اندازه آن است. به نظر می‌رسد «Seasmoke» تقریبا در همان قد و قامت سیراکس است، هرچند که در کتاب اندازه آن را با تساریون (Tessarion) مقایسه می‌شود که تقریبا سه برابر کوچکتر از ورمیتور (Vermithor)  است. سی اسموک یک اژدهای جوان است، بااین‌حال در زمان  اتفاقات رقص اژدها در حدواندازه یک اژدهای جنگجو ظاهر شد. به گزارش ۷۲۴پرس، طبق داستان کتاب این اژدها که با لینور ولاریون در پیوند بود، تقریبا یک دهه پس از مرگ او بدون سوار باقی ماند. بااین‌حال ممکن است سازندگان سریال خاندان اژدها سرنوشت دیگری را برای او و لنور در نظر  گرفته باشند. از طرف دیگر باوجود عملکرد برجسته و چشمگیر سی اسموک در نبرد استپ استونز، او در مقایسه با اژدهایان قدیمی‌تر همچون کاراکسس و سیراکی بسیار کم تجربه و خطرناک است.

مطلب مرتبط:  ظاهر بازیگران، دلیل نارضایتی بخشی از طرفداران سریال خاندان اژدها

سازندگان این سریال از قبل اعلام کرده بودند که قرار است در طول فصل اول سریال خاندان اژدها، ۹ اژدها به مخاطبان معرفی شوند. بنابراین صرفنظر از سه اژدهایی که تاکنون با آنها آشنا شدیم، ۶ آتشین نفس بال‌دار دیگر در صف ایستاده و منتظر معرفی در قسمت‌های آینده این مجموعه جذاب هستند.

تصویری از اژدهایان خاندان اژدها در حال پرواز- 724press.com

درپایان امیدوارم از این همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. خوشحال می‌شویم شنونده‌ی نظرات شما عزیزان در مورد این سریال و همچنین این بخش باشیم، پس فراموش نکنید که حتما آن‌ها را با ما هم درمیان بگذارید.