خاندان اژدها که درواقع پیش‌درآمدی از سریال محبوب بازی تاج و تخت محصول شبکه HBO است، این روزها بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفته است. همین مسئله باعث شده در کنار انتقادات مطرح شده درباره برخی از مشکلات نه چندان جدی، فرضیه‌هایی هم درمورد شخصیت‌ها و سرنوشت آنها مطرح شد. یکی از جدیدترین نظریه‌هایی که این رزوها مورد توجه قرار گرفته به رابطه احتمالی یکی از شخصیت‌های این سریال با پادشاه شب می‌پردازد.

خب قبل از پرداختن به احتمال عجیب مطرح شده در مورد هویت واقعی پادشاه شب، ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که درصورت اینکه هنوز موفق به تماشای سریال بازی تاج و تخت نشده یا سریال خاندان اژدها را تماشا نکردید، این مطلب را مطالعه نکنید چون ممکن است دارای اسپویل باشد.

تصویر از پادشاه شب بازی تاج و تخت-724press.com

اما این نظریه که بیشتر به یک تئوری توطئه‌ی انفجاری شبیه است در چه مورد است؟ خب، به نظر می‌رسد تا با پخش دو قسمت از سریال خاندان اژدها، طرفداران این مجموعه به سراغ نظریه‌ی دیوانه‌کننده رفته‌اند که شاید بسیاری را دچار بهت و حیرت کند. آنها می‌پرسند چه می‌شود اگر شخصیت شرور اصلی بازی تاج و تخت یعنی پادشاه شب (the Night King)، درواقع همین دیمن تارگرین باشد!

خب این ممکن است کمی عجیب و غیرمعمول به نظر برسد، بااین‌حال آنها به شواهدی اشاره می‌کنند که امکان‌پذیر بودن این نظریه را اثبات می‌کند. ضمن اینکه ما هرگز نام مردی که به پادشاه شب تبدیل شده بود را نمی‌دانستیم. قبل از باز کردن بیشتر این مسئله لازم است یک هشدار ویژه هم در مورد اسپویل احتمالی کتاب آتش و خون (Fire And Blood) داده و اعلام کنیم  این بخش از این نظریه هم داستان قسمت‌های بعدی سریال خاندان اژدها را در برمی‌گیرد. پس اگر تمایل ندارید چیزی از آینده داستان سریال خاندان اژدها بدانید تا همینجا به دانستن این احتمال بسنده کنید.

مطلب مرتبط:  ظاهر بازیگران، دلیل نارضایتی بخشی از طرفداران سریال خاندان اژدها

در کتاب آتش و خون می‌خوانیم که پس از نبرد مرگبار  دیمون با اموند (Aemond) و واگار (Vhagar)، جسدش هرگز پیدا نشد و خب این تنها چیزی نیست که به احتمال پادشاه شب بودن او اشاره می‌کند.  به لباس شخصیت دیمون و همینطور شخصیت پادشاه شب توجه کنید. فرم یقه و شانه‌ها و حتی بافت لباس‌ها هم به هم شبیه است. به‌علاوه  نایت‌کینگ هم سوار اژدها شد؛ همانطور که قبلا هم این کار را کرده بود و خب تمام این‌ موارد باعث می‌شد که از دید بسیاری دیمون همان پادشاه شب باشد.

مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین در کنار پادشاه شب-724press.com

به‌هرحال آنها حتی از نظر ظاهری هم به هم شباهت دارند. هر دو شخصیت دارای موهای بلوند و دیدگاهی مشابه هستند که باعث می‌شود طرفداران در اعتقاد خود به یکی بودن این دو نفر، استوارتر شوند. به گزارش ۷۲۴پرس، دربازی تاج و تخت صحنه‌ای وجود داشت که در آن شاهد تبدیل شدن مردی به پادشاه شب بودیم و خب بدیهی است که او مت اسمیت نبود که شخصیت دیمون را در سریال پیش درآمد خاندان اژدها به تصویر می‌کشد. اما این مسئله چندان مهمی نیست چون طرفداران این نظریه استدلال می‌کنند که در پیش درآمد تغییراتی ایجاد کرد. حتی خود پادشاه شب  در سریال بازی تاج و تخت هم توسط دو بازیگر مختلف به تصویر کشیده بود، اولین نفر ریچارد بریک بازیگر بریتانیایی- آمریکایی بود  که در فصل‌های چهار و پنج نقش او را بازی کرد و دیگری ولادیمیر فوردیک بازیگر و بدلکار اهل اسلواکی بود که نقش این شخصیت منفی را در فصل‌های ۶ تا هشت برعهده گرفت. درنهایت چیزی که مهم است توجه به این مسئله است که هرگز در سریال به نام مرد مورد نظر اشاره‌ای نشد.

بااین‌حال همه طرفداران بازی تاج و تخت هم از این نظریه پشتیبانی نمی‌کنند؛ به‌طوری که گروهی اعتقاد دارند در واقع اولین وایت واکری که هزاران سال پیش از رویدادهای بازی تاج و تخت و به شکل طبیعی مدت‌ها قبل از حوادث سریال خاندان اژدها  خلق شده، پادشاه شب است.

پادشاه شب سوار اژدها-724press.com

به‌هرحال این مسئله مورد توجه قرار گرفته است و ممکن است  دست‌اندرکاران ساخت سریال خاندان اژدها هم به این مورد بپردازند، حتی اگر تاکنون گردانندگان این برنامه به وضوح در مورد احتمال یکی بودن دیمن تارگرین و پادشاه شب اشاره‌ای نکرده باشند. 

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جورج. آر. آر. مارتین خالق سریال بازی تاج و تخت

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که خود نویسنده جورج. آر. آر. مارتین به شدت درگیر فرآیند ساخت سریال خاندان اژدها است و بنابراین هرنوع بازسازی احتمالی به صورت مستقیم زیر نظر خالق آواز یخ و آتش رخ خواهد داد. درنهایت هنوز  چندین قسمت دیگر از سریال باقی مانده و فرصت برای تأیید یا رد کردن این نظریه باقی مانده است. باید منتظر بود و دید آیا درآخر رابطه‌ای بین این دو شخصیت پیدا می‌شود یا این تنها یکی دیگر از نظریه‌های جنجالی است که طرفداران این مجموعه را درگیر خود کرده است.

نظر شما در مورد این احتمال غیرمنتظره چیست؟ آیا شما هم به وجود چنین پیوندی شک کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.