سریال خاندان اژدها که پخش آن از هفته گذشته آغاز شد، تابه‌اینجا با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است. درحالی که آمارها نشان دهنده استقبال مخاطبان از این سریال است اما از طرف دیگر به نظر می‌رسد نتوانسته است همه بینندگان را راضی کند. اگرچه برخی از دلایل این عدم رضایت قابل درک و انتظار بودند اما پاره‌ای از مسائل مطرح شده سمت و سویی ناخوشایند به خود گرفته‌اند. بامرور یکی  از این دلایل که اسباب نارضایتی بخشی از بینندگان شده  است، با ۷۲۴پرس همراه باشد.

براساس آمارهای موجود حداقل ده میلیون نفر در ایالات متحده، قسمت اول سریال خاندان اژدها را تماشا کردند. بااین‌حال و باوجود موفقیت مطلق اولین قسمت این مجموعه، ممکن است این نمایش آنگونه که باید و شاید دل همه طرفداران را به دست نیاورده باشد. بله، شاید این مسئله کاملا غافلگیرتان کند، اما دلیل نارضایتی حداقل بخشی از بینندگان سریال خاندان اژدها، زشت بودن بازیگران سریال است!

میلی الکاک در نقش رینیرا تارگرین- 724press.com

بله، شاید این خبر غیرمنتظره باشد. اما مشکل تعدادی از بینندگان این سریال نه   استفاده از فناوری CGI (که اتفاقا بسیار مورد ستایش و توجه قرار گرفته است) بوده و نه خط داستانی سریال را ناخوشایند دیده‌اند. به گزارش ۷۲۴پرس، حتی فقدان روح سریال اصلی یعنی بازی تاج و تخت هم دلیل این ناخشنودی نبوده است؛ بلکه آن‌ها جذابیت مدنظر خود را در چهره بازیگران سریال پیدا نکرده‌اند و دراین میان به ویژه این مشکل را در مورد مت اسمیت و میلی الکاک مطرح کرده‌اند که در سریال ایفاگر نقش‌های دیمون تارگرین و رینیرا هستند.

مطلب مرتبط:  واکنش متفاوت طرفداران سریال بازی تاج و تخت به سریال خاندان اژدها

در مورد اسمیت به سادگی این مسئله عنوان شده است که او به اندازه کافی برای ایفای این نقش جذابیت ظاهری ندارد؛ اما سوی دیگر ماجرا میلی به صورت مشخص با شخصیت دنریس با بازی امیلی کلارک مقایسه می‌شود؛ نواده رینیرا که بعدها در بازی تاج و تخت تاریخ‌ساز می‌شود. این مقایسه شاید در ابتدا در حد انتقادهای ساده مطرح شدند اما خیلی زود در «ردیت» (Reddit) یا همان وبسایت جمع‌آوری اخبار  اجتماعی آمریکا سمت‌وسویی ناخوشایند به خود گرفت.

یکی از کاربران در این رابطه می‌نویسد:

«این خیلی خنده‌دار است، چون مردم همان زمان هم می‌گفتند امیلیا کلارک به اندازه کافی زیبا نیست که بتواند نقش شخصیت دنریس را بازی کند و مدام درحال مسخره کردن فرم ابروهای او بودند»

از طرف دیگر درحالی این ایرادها مطرح می‌شود که در زمان انتخاب بازیگران، آن‌ها حضور مت اسمیت برای ایفای نقش دیمون را جشن گرفتند، چون به خاطر ظاهرمنحصربفرد و تاحدودی ماورایی او را گزینه‌ای ایده‌آل می‌دانستند. اما ظاهرا حالا عقیده آن‌ها تغییر کرده و جذابیتی در او نمی‌بینند!

رینیرا و دیمون تارگرین در اتاق تخت آهنین- 724press.com

اما پرسش اصلی اینجا است که آیا ظاهر بازیگران معیار خوبی برای تصمیم گیری در مورد خوب بودن یا نبودن یک مجموعه باشد؟ خب، ظاهرا شاید این مسئله برای بسیاری از بینندگان اهمیت نداشته باشد، اما اینگونه که از شواهد برمی‌آید این مسئله برای یک گروه دیگر بسیار مهم بوده و می‌تواند روی انتخاب‌ و استقبال آن‌ها از یک مجموعه تأثیرگذار باشد.

کاربر دیگری معتقد است:

«من فکر می‌کنم رینیرا به اندازه کافی جذاب است؛ مشکل دیگر اعضای خاندان تارگرین هستند که به اندازه کافی مجذوب کننده نیستند. مشکل این است که خوانندگان می‌دانند آن‌ها در کتاب چگونه توصیف شدند. تارگرین‌ها چه زن و چه مرد قرار بود به شکلی خاص زیبا و جذاب باشند. اما اینجا کلاه گیس‌های نقره‌ای رنگ خیلی مصنوعی بوده و به دل نمی‌شینند، از طرف دیگر رنگ پوست اکثر بازیگران انتخاب شده هم سبزه است.

این مسئله باعث می‌شود که بازیگرانی که درحالت عادی واقعا جذاب هستند، در این سریال ظاهری نه چندان مجذوب کننده پیدا کنند. میلی الکاک در زندگی واقعی، بازیگری زیبا و دوست داشتنی است. مسئله فقط این است که ما تعجب می‌کنیم چرا  آن‌ها افرادی که موهای طبیعی به رنگ روشن دارند را انتخاب نکردند تا مجبور به استفاده از  کلاه گیس‌‌های آزاردهنده نباشند»

دراین مرحله به نظر نمی‌رسد بحث کردن با افراد مختلف که دیدگاه‌های گوناگونی در این مورد دارند چند اقدام مؤثری باشد؛ درنتیجه نمی‌توان از طریق این بحث‌ها که تنها سعی در زیر سؤال بردن استانداردهای زیبایی  که افراد   در ذهن خود دارند، به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرد. این همان چیزی است که در شبکه‌های اجتماعی به وضوح قابل مشاهده است. یک طرف گروهی از منتقدان ظاهر اسمیت و الکاک را نامناسب توصیف می‌کنند و طرف دیگر گروهی به دفاع از بازیگران پرداخته و منتقدان را به ترویج «شرم از بدن» (تن‌شرمی) متهم می‌کنند.

مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین- 724press.com

بااین‌وجود اینکه مخاطبان انتخاب بازیگران ایفا کننده نقش خاندان تارگرین را دوست داشته باشند یا نه، به‌هرحال این کاملا ساده‌لوحانه است اگر انتظار داشتیم سریال خاندان اژدها به صورت صددرصد مورد توجه بینندگان قرار گرفته و هیچ نکته منفی یا انتقادی نسبت به آن مطرح نخواهد شد. البته این مسئله هم باید مورد توجه قرار گیرد که باوجود تمامی این انتقادهای کوچک و بزرگ، ای سریال عملکردی فوق‌العاده داشته و توجه مخاطب را به دست آورده است. حال باید منتظر  بود و دید آیا قسمت دوم هم می‌تواند موفقیت بی‌نظیر قسمت اول این مجموعه را تکرار کند و آیا بالاخره رینیرا و دیمون هم در قلب بینندگان جایی برای خود بازخواهند کرد یا خیر؟

مطلب مرتبط:  آیا می‌توان بدون تماشای سریال بازی تاج و تخت، از تماشای سریال خاندان اژدها لذت برد؟

نظر شما در مورد ظاهر بازیگران سریال خاندان اژدها چیست؟ آیا ظاهر بازیگر در میزان علاقه و توجه شما به یک سریال تأثیرگذار است؟ خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.