پخش اولین قسمت از اسپین آف سریال بازی تاج و تخت با عنوان خاندان اژدها، با واکنش‌های مختلف و اغلب مثبت بینندگان روبرو شد. هرچند نگرانی‌هایی در مورد  توانایی این سریال برای رقابت با سریال اصلی وجود دارد، اما تا به اینجا که اولین قسمت این سریال به یکی از آثار پربیننده شبکه‌ی HBO  تبدیل شده است. اما شاید برای شما هم این پرسش مطرح شده باشد که آیا بدون دیدن سریال بازی تاج و تخت می‌توان به تماشای این سریال نشست؟

شاید این نگرانی برای بسیاری از دوست‌داران سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) ایجاده شده باشد که آیا بدون تماشای حتی یک قسمت از سریال «بازی تاج و تخت» می‌توان به تماشای این سریال نشست؟ به خصوص باتوجه به اینکه این روزها پخش این پیش نمایش در رسانه‌های اجتماعی سروصدای فراوانی به پا کرده است.

اولین قسمت سریال خاندان اژدها روز دوشنبه از شبکه‌ی HBO پخش شده و به سرعت به یکی از بزرگترین نمایش‌های سال جاری میلادی تبدیل شد. به طوری که به صورت رسمی فصل دوم سریال  ایفوریا (Euphoria) و همینطور «سریال چیزهای عجیب» (House of the Dragon) را پیشت سر گذاشته است.

اژدها در حال نعره کشیدن در سریال خاندان اژدها-724press.com

بدنیست بدانید اولین قسمت پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت در زمان پخش خود، ده میلیون بیننده در ایالات متحده را پای تلویزیون نشاند. به گزارش ۷۲۴پرس، به صورت طبیعی  این مقبولیت باعث شده است که این سریال چنان مورد توجه قرار بگیرد که حتی کسانی که سریال اصلی را تماشا نکردند را هم وسوسه کند که به تماشای این مجموعه بنشینند.  بااین‌وجود حتی اگر این استقبال هم توجه شما را به صورت کامل جلب نکرده باشد، اما قبول کنید که حداقل در مورد آن کنجکاو شده‌اید.  همین کنجکاوی باعث شده است که دست کم گروهی از افراد تسلیم این وسوسه شده و قسمت اول این مجموعه با تماشا کنند.

مطلب مرتبط:  واکنش متفاوت طرفداران سریال بازی تاج و تخت به سریال خاندان اژدها

خب، آنها هنوز درگیر عشق عمیق طرفداران مجموعه بازی تاج و تخت به شخصیت‌ها نشده‌اند و شاید چیز چندانی هم در مورد خاندان‌های معروف وستروس به خصوص خاندان تارگرین ندانند، بااین‌حال آنها از تماشای این  اثر لذت برده و آن را مهیج و قانع کننده توصیف کرده‌اند. شاید دانش تعدادی از آنها درحد شناختن اسامی معروف و شناخته‌ شده‌ای همچون جان اسنو و دنریس تارگرین باشد، اما به نظر می‌رسد این سریال را پذیرفته‌اند.

ملکه رینیرا تارگرین-724press.com

البته نباید فراموش کرد که سریال خاندان اژدها یک پیش درآمد است؛ یعنی حتی عدم شناخت درست از حال‌وهوای سریال بازی تاج و تخت یا نام‌های بزرگ شخصیت‌های آن تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. یکی از عاشقان آثار فانتزی در شبکه ردیت نوشت که به نظر او مجموعه خاندان اژدها به اندازه‌ای درخشان است که شاید حتی به او و دیگرانی مثل او انگیزه بدهد که وقت گذاشته و برای شناخت بیشتر دنیای آثار مارتین حتی سریال بازی تاج و تخت را هم تماشا کنند.

مطلب مرتبط:  با اژدهایان معروف خاندان اژدها بهتر آشنا شوید

بااین‌وجود نمی‌توان تنها روی این اشتیاق یا وسوسه تمرکز کرد. درست است که این روزها فضا و حال‌وهوای شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای است که ناخودآگاه افراد را مشتاق تماشای این سریال می‌کند، اما افرادی که بازی تاج و تخت را تماشا نکردند هم ممکن است دچار این حس شوند که نباید بدون شناخت کافی و به شکل غیراصولی به تماشای این پیش درآمد بنشینند. حالا دو راه پیش روی آنها قرار دارد، یا وقت گذاشته و ابتدا سری به دنیای گیم آف ترونز می‌زنند و بعد پیش درآمد آن را تماشا می‌کنند. یا نه، خیلی ساده از خیر تماشای یک مجموعه خیال‌انگیز با لایو اکشن خوب می‌گذرند.

سر اژدها در خاندان اژدها-724press.com

به‌هرحال اگر به خاطر داشته باشید همین چند ماه قبل سریال بازی ماهی مرکب هم چنین جوی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته و به سرعت به محبوب‌ترین سریال شبکه نتفلیکس تبدیل شد؛   به‌طوری که خیلی از افرادی که حتی درک درستی از سینما و محصولات تلویزیونی کشور کره جنوبی هم نداشتند به تماشای این سریال نشستند تا با این موج همراه شوند. باید دید آیا سریال خاندان اژدها هم می‌تواند به چنین موفقیتی دست پیدا کرده و هم بینندگان مجموعه اصلی و هم تماشاگران تازه‌نفس را راضی کند یا خیر؟

درپایان از همراهی شما با این بخش و با ۷۲۴پرس دات کام سپاس‌گذاریم. خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌های خود را در این مورد با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.