زمان کوتاهی تا پخش اولین قسمت از سریال جدید شبکه‌ی HBO باقی مانده است. خاندان اژدها، مجموعه جذابی است که قرار است به‌نوعی یادآور سریال موفق بازی تاج و تخت محصول همین شبکه باشد. همانطور که از نام سریال مشخص است، این بار  تمرکز روی خاندان تارگرین است که با دوران طلایی حضور اژدهایان شناخته می‌شوند. اما آیا  معروف‌ترین اژدهایان این خاندان  را می‌شناسید؟ پس دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

خاندان تارگرین همانگونه که شاید اطلاع داشته باشید، سابقه‌ای طولانی در زمینه نگهداری انواع اژدها در اندازه و ابعاد گوناگون داشتند. برای همین شاید جالب باشد که کمی بیشتر با اژدهایان این خاندان آشنا شده و ببینیم هر کدام از آنها چه اندازه‌ای داشتند.   به‌همین مناسب در ادامه این مطلب قصد داریم فهرستی کوتاه از شناخته شده‌ترین آتش نفس‌های حاضر در دنیای بازی تاج و تخت را مرور کرده و  با آنها آشنا شویم.

صورت اژدها در سریال خانه اژدها-724press.com

از بین بیش از دو جین اژدهایی که به خانواده تارگرین تعلق داشتند، شاید تنها یک را بتوان رهبر بی‌چون و چرا به خصوص از نظر اندازه دانست. بله منظور اژدهایی به نام بالریون (Balerion) است ، اژدهایی به رنگ قرمز تیره که دقیقا برازنده عنوانش یعنی «وحشت یا رعب سیاه» (Black Dread) است. این اژدها به شاه اگان اول تارگرین تعلق داشت که در طول فتوحات خود بر آن سوار می‌شد. این اژدها کمابیش همانگونه که در کتاب‌ها از او یاد شده، به تصویر کشیده شده است.

جایگاه بعد از بالریون به اژدهایی دیگر به نام  «هاگار» (Vhagar) تعلق دارد، اژدهایی که مرکب مخصوص ملکه ویسنیا (Visenya) بود و بعد از این اژدها هم  «مراکسس» (Meraxes) قرار داد. دم آتشینی  به رنگ نقره‌ای تیره  که در اختیار ملکه  رینیس (Rhaenys) بود.

دو اژدها-724press.com

پس از این سه اژدها که از نظر اندازه بزرگ‌تر از سایرین بودند، سه اژدهای دیگر به نام‌های ورمیثور (Vermithor) معروف به خشم برنزی، کنیبال (The Cannibal) و شیپ استیلر (Sheepstealer) قرار می‌گیرند. از جمله اژدهایان با اندازه متوسط هم می‌توان به سیلوروینگ (Silverwing)، دریم فایر (Dreamfyre)، کاراکسس (Caraxes)، ملیس  (Meleys)، سیراکس (Syrax) و کوئیک سیلور (Quicksilver) اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  معرفی سریال خاندان اژدها و دیگر اسپین آف های سریال بازی تاج و تخت

اما این امری اشتباه است اگر حتی کوچکترین انواع اژدها از تساریون (Tessarion) گرفته تا دروگون (Drogon) که اژدهان دنریس بود را  شبیه به   حیوانات خانگی و دوست داشتنی کوچک  در نظر بگیرید. اندازه آن‌ها در مقایسه با حیوانات واقعی هم این مسئله را نشان می‌دهد. مثلا اژدهایی کوچک تقریبا اندازه‌ای معادل نصف یک نهنگ آبی بزرگ داشت و برخی از انواع آن‌ها همچون بالریون حتی دو برابر یک نهنگ در نظر گرفته می‌شود.

به گفته‌ی میگل ساپوچنیک شورانر مجموعه خاندان اژدها،  حداقل  ۹ اژدها  در فصل اول این پیش درآمد جاه طلبانه‌ی بازی تاج و تخت حضور خواهند داشت. سریالی که خیلی زود شاهد پخش اولین قسمت آن خواهیم بود و پس از آن قسمت‌های جدید به صورت هفتگی منتشر خواهند شد. این سریال  ده قسمت دارد و به نظر می‌رسد قسمت پایانی آن قرار است در  ۲۳ اکتبر امسال از شبکه‌ی HBO پخش شود.

کله اژدها در خاندان اژدها-724press.com

امیدوارم این مرور کوتاه برای شما عزیزان جالب توجه بوده باشد. در مجالی دیگر به تفسیر به معرفی معروف‌ترین اژدهایان دنیای بازی تاج و تخت خواهیم پرداخت. تا آن زمان همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.