سریال بازی تاج و تخت از جمله آثار محبوب سال‌های اخیر است که توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب کرده و مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفت. استقبال از این مجموعه که براساس مجموع کتاب‌های آتش و یخ اثر جورج آر. آر. مارتین ساخته شد، باعث شد که ساخت اسپین آف و دنباله‌های دیگری از آن مورد توجه سازندگان قرار بگیرد. اینگونه بود که  شبکه HBO ساخت پیش درآمدی از آن با عنوان «خاندان اژدها» را در دستور کار خود قرار داد.

حماسه بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، مجموعه‌ای بسیار درخشان و محبوب بود که نامش تا ابد در دل طرفدارانش جاودانه باقی خواهد ماند، همان کسانی که اکنون چشم انتظار پخش سریال جدیدی از این مجموعه هستند که پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت به شمار می‌رود. سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) قرار است ادامه‌دهنده راه این مجموعه بوده و موفقیت آن را تکرار کند.

پادشاه ویسریس در جلسه شورا- 724press.com

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و بسنده کردن به تماشای تیزرهای تبلیغاتی، به نظر می‌رسد باید به آرامی آماده تماشای این مجموعه جدید باشیم که قرار است همچون نسخه قبلی خود،  دوباره مورد توجه قرار گرفته و دوران اوج دیگری را تجربه کند. این سریال سرگرم‌کننده چشم‌اندازی خارق‌العاده را به نمایش می‌گذارد که قرار است یک بار دیگر علاقمندان را درگیر حماسه‌ای خاطره‌انگیز از دنیای وستروس کند.

به‌همین خاطر تخت آهنین دوباره از انبار خارج  شده و به تالار بزرگ «Red Keep» منتقل شد؛ هرچندکه این بار این تخت شکل و شمایلی دیگر پیدا کرده و با وفاداری بیشتری به آثار نویسنده به تصویر کشیده شده است.

تخت آهنین- 724press.com

دپارتمان مربوط به بخش انبار لباس‌ها دوباره خزها را پاک کرده و آنها را برای افتادن روی شانه‌های بازیگران جدید آماده کرده است.  خلاصه همه چیز  دست به دست هم داده تا فردا شب ما دوباره آن دنیای جادویی را به همراه تمامی آن نبردهای حماسی، روابط پشت پرده، توطئه‌های پنهان و آشکار و البته اژدهایان ملاقات کنیم.

مطلب مرتبط:  سریال خاندان اژدها تصویری جدید از تخت آهنین را به نمایش گذاشت

برخلاف فانتزی حماسی بازی تاج و تخت، سریال خاندان اژدها براساس بخش‌هایی از کتاب پرفروش آتش و خون ساخته شده  است که مارتین آن را در سال ۲۰۱۸ به رشته تحریر درآورد. در آن زمان انتظار برای انتشار این کتاب انتظاری توأم با تجربه لحظات تلخ و شیرین برای هودارانی بود که امیدوار بودند مارتین درحال تکمیل مجموعه کتاب‌های ترانه یخ و آتش باشد که بازی تاج و تخت با اقتباس از آن ساخته شد. امیدی که با انتشار کتاب به ناامیدی ختم شد، چون آن‌ها انتظار انتشار یک پیش درآمد بر این مجموعه را نداشتند.

بازیگران سریال خاندان اژدها- 724press.com

اما آنگونه که از قرائن برمی‌آید، خاندان اژدها که قرار است روایت‌کننده داستان تارگرین‌ها و دوران حکمرانی آنها بر وستروس باشد، به اندازه‌ای جذاب و تماشایی است که شیرینی خاطرات  مجموعه پیشین را دوباره در ذهن بینندگان زنده کند.

داستان سریال خاندان اژدها در نهمین سال سلطنت پادشاه ویسریس اول از خاندان تارگرین با بازی پدی کانسیدین آغاز می‌شود، یعنی دویست سال قبل از وقوع اتفاقاتی که بینندگان با تماشای سریال بازی تاج و تخت بیننده آن بودند.  دراینجا همسر پادشاه اولین فرزند خود را به دنیا می‌آورد، دختری به نام رینیرا با بازی میلی الکاک، دختر که تولدش به نوعی باعث غافلگیری ساکنان هفت پادشاهی می‌شود که چشم انتظار تولد وارث پسر سلطنت تارگرین‌ها هستند.

رینیرا تارگرین- 724press.com

بااین‌حال  و درحالی که شاه دخترش را به‌عنوان جانشین خود مدنظر دارد اما تولد پسرش از زنی دیگر، شروع کننده درگیری‌ها در خانواده سلطنتی می‌شود. از طرف دیگر برادر کوچکتر متکبر ویسریس که رفتاری خصمانه دارد اوضاع را به مراتب پیچیده‌تر هم می‌کند. این نقشه کلی این سریال است که همه ما کمابیش از آن مطلع هستیم، ولی اینکه تیم سازنده چگونه با این داستان بازی کرده و چه ماجراهای پیچیده‌ای را به نمایش گذاشته‌اند، چیزی است که باید برای درک بهتر آن منتظر پخش فصل اول این مجموعه بمانیم.

مطلب مرتبط:   معرفی سریال خاندان اژدها و دیگر اسپین آف های سریال بازی تاج و تخت

تااینجا و براساس مشاهدات کلی به نظر می‌رسد این مجموعه قرار است تکرار دوران اوج بازی تاج و تخت باشد، یعنی اثری سرگرم‌کننده با ظاهری عالی و قابل قبول و این دقیقا همان چیزی است که علاقمندان این مجموعه پس از قسمت پایانی بازی تاج و تخت  به آن نیازمند هستند. پایان بندی که از دید بسیاری از مخاطبان بسیار ضعیف و دم دستی بوده و نتوانست نقطه پایانی درخشان براین مجموعه شگفت‌انگیز باشد. این مسئله خود خبری دلگرم کننده بوده و نوید بخش تکرار تجربه‌ای لذت بخش است.

پادشاه ویسریس- 724press.com

درپایان این مطلب نظر شما در مورد سریال بازی تاج و تخت چیست؟ به نظر شما آیا خاندان اژدها می‌تواند در تکرار جذابیت این مجموعه موفق عمل کرده و توجه بینندگان را به خود جلب کند؟ خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.