مجموعه انیمیشن جذاب باب اسفنجی شلوار مکعبی، برای چندین نسل اثری خاطره‌انگیز و ماندگار است. این کارتون محبوب بسیاری از کودکان امروز و دیروز است که همچنان مشتاق همخوانی با ترانه تیتراژ آن هستند. باب این اسفنج کوشا در کنار دوستان متفاوت خود موفق شد به اثری ماندگار تبدیل شود که همچنان شهرت و محبوبیت خود را حفظ کرده است. اما آیا قرار است فصل جدید باب اسفنجی ساخته شود؟ با ۷۲۴پرس همراه باشید.

مجموعه‌ی تلویزیونی و انیمیشنی باب اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants)، سریالی است که پخش آن برای نزدیک به  ۲۳ سال ادامه داشته است و نکته‌ی جالب اینکه  ۲۰ سال از این مدت، این برنامه عنوان پربیننده‌ترین برنامه کودکان در صفحه کوچک تلویزیون را از آن خود کرد.  تااینکه سرانجام در تاریخ  ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۸، حساب کاربری و رسمی توئیتر باب اسفنجی در خبری ناامید کننده اعلام کرد قرار است نمایش این مجموعه در اول مارس همان سال به  اتمام برسد. این خبر تلخ همان زمان قلب میلیون‌ها طرفدار پیر و جوان باب اسفنجی را شکسته و آنها را اندوهگین کرد.

حباب درست کردن باب اسفنجی-724press.com

استودیو نیکلودئون در ۲۶ فوریه  اما با خبری دیگر امید را به قلب طرفداران بازگردانده و اعلام کرد توییت قبلی تنها یک اعلام فریبنده بوده است و  قرار است فصل دوازدهم باب اسفنجی در سال  ۲۰۱۹ منتشر شود. البته این اولین و آخرین باری نبود که شایعات درباره‌ی پایان باب اسفنجی شلوار مکعبی در اینترنت منتشر شد. بله، در ماه مارس سال جاری یک بار دیگر شایعاتی مشابه به گوش رسید که اعلام می‌کرد قسمت آخر این مجموعه در ۲۵   فوریه سال ۲۰۲۲ پخش خواهد شد و از آن زمان هم هیچ احتمالی در مورد ساخت و انتشار فصل چهاردهم این مجموعه از نیکلودئون به گوش نرسیده است. اما ظاهرا باز هم یک عملیات فریب دیگر به خوبی اجرا شده و بینندگان این مجموعه را دچار شوک و سردرگمی کرده بود.

خانه پاتریک-724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، نیکلودئون در مراسمی اعلام کرد فصل چهاردهم این سریال  در راه است و همینطور در مورد تعداد قسمت‌های این فصل هم صبحت کرده و اعلام کردند که ظاهرا فصل چهاردهم باب اسفنجی در ۲۶ قسمت آماده و پخش خواهد شد. نکته دیگر دراین مورد این است که برایان رابینز که مدیر ارشد بخش محتوای فیلم، کودکان و خانواده شرکت پارامونت است، تاکنون چندین بار اعلامیه‌هایی مرتبط با انیمیشن باب اسفنجی را  منتشر کرده. از جمله رابینز در رویداد «ViacomCBS/Paramount Investors» در فوریه سال جاری در مورد ساخت  ۳ فیلم جدید از دنیای باب اسفنجی صحبت کرد که قرار است در سالن‌های سینما اکران شوند.

به نظر می‌رسد این فیلم‌ها جزو آثار شخصیت محور بوده و به زندگی و ماجراهای شخصیت‌های دیگر ساکن شهر بیکینی باتم را دنبال می‌کنند که لزوما با باب اسفنجی در ارتباط نیستند. از طرف دیگر به نظر می‌رسد اولین فیلم از این چند اثر قرار است سال آینده میلادی اکران شود.

باب در رستوران آقای خرچنگ-724press.com

به‌علاوه تأیید شده است که فصل‌هایی جدید از دو سری اسپین آف مرتبط با انیمیشن باب اسفنجی هم در راه است. از جمله «Kamp Koral: SpongeBob’s Under Years» که پخش فصل جدید آن به  ۳۰    سپتامبر سال جاری میلادی موکول شده است.

مطلب مرتبط:  پسری که الهام بخش شخصیت موگلی در کتاب جنگل بود

نمایش پاتریک ستاره (The Patrick Star Show) هم در یک فصل جدید ۲۶ قسمتی دیگر مجموعه در دست تهیه  از دنیای باب اسفنجی است. کلودیا اسپینلی که نقشی مهم در توسعه سریال‌ها ایفا کرده و در پروژه‌های مختلف مرتبط با باب اسفنجی حضوری فعال داشته است اعلام کرد فصل بعدی این مجموعه دنیای به مراتب خیال‌انگیز، رنگارنگ و البته خنده‌دارتر خواهد داشت که می‌تواند توجه بینندگان را به خوبی به خود جلب کند. درمجموع و از آنجایی که این پروژه‌ها همگی قبل از اعلام پخش فصل چهاردهم سریال باب اسفنجی اعلام شده بودند، واضح است که استودیو نیکلودئون تمرکز خود را بیشتر روی ساخت پروژه‌های جدیدتر قرار داده است و به همین خاطر طرفدران نباید منتظر پخش این فصل جدید در سال جاری میلادی باشند. البته این مسئله چندان هم برای این استودیو غیرعادی نیست؛ اینکه بیش از یک سال را برای انتشار فصل بعدی سریال باب اسفنجی صبر کند. درواقع این استودیو بین انتشار فصل  ۹ و دهم این مجموعه، بیش از سه سال فاصله انداخت.

باب اسفنجی پاتریک و شبح دزد دریایی-724press.com

به نظر می‌رسد یک قسمت ویژه هم در راه است که قرار است میان مجموعه‌ی اصلی باب اسفنجی و دو سری اسپین آف آن ارتباط برقرار کرده و در قالب یک رویداد ویژه یک ساعته در نوامبر سال جاری میلادی از نیکلودئون پخش شود. پس تازمانی که به صورت رسمی تاریخ انتشار فصل چهاردهم باب اسفنجی اعلام نشود، طرفداران احتمالا  باید هیجان خود را با دیدن این قسمت ویژه فرو نشانده و چشم انتظار مجموعه اصلی باقی بمانند.

چند نکته در مورد سریال باب اسفنجی

دوستی باب و پاتریک-724press.com

  • طبق اعلام رسمی شرکت نیکلودئون، فصل جدید این مجموعه هم به سیاق ثابت  ۲۶ قسمت خواهد داشت
  • درمجموع  ۶ فصل از ۱۳ فصل قبلی این سریال ۲۶ قسمتی بودند، ازجمله آخرین فصل پخش شده یعنی فصل سیزدهم این مجموعه
  • درمیان آثار کارتونی و اصلی شرکت نیکلودئون، باب اسفنجی رکوددار بیشترین تعداد اپیزود (قسمت) است
  • تااینجا مجموعه باب اسفنجی ۲۷۶  قسمت داشته است؛ یعنی صد قسمت بیشتر از دو سریال راگرت‌ها (Rugrats) و  والدین نسبتا عجیب و غریب (The Fairly OddParents) که هر دوی آنها  ۱۷۲ قسمتی بودند. پس از این نظر آنها پس از مجموع باب اسفنجی، درجایگاه دوم طولانی‌ترین سریال‌های انیمیشنی این شرکت قرار دارند
  • به‌این ترتیب همچنین می‌توان نتیجه گرفت مجموعه باب اسفنجی شلوار مکعبی تنها مجموعه شرکت نیکلودئون است که از عدد ۳۰۰   قسمت هم فراتر رفته و با پخش فصل چهاردهم،  ۳۱۹ قسمتی می‌شود.

معرفی شخصیت‌های اصلی حاضر در فصل ۱۴ مباب اسفنجی

سندی،پاتریک،باب اسفنجی و پلانکتون-724press.com

مثل همیشه شاید این مسئله ذهن بینندگان پروپاقرص سریال باب اسفنجی را به خود درگیر کند که قرار است در فصل چهاردهم دوباره کدام شخصیت‌ها را در کنار هم ببینند. باتوجه به دورنمای کلی اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد قرار است یک بار دیگر همه شخصیت‌های محبوب و مورد توجه در این فصل جدید هم حضور داشته باشند.

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، در تاریخ  ۲۱ جون سال جاری میلادی نیکلودئون در جریان مراسم کامیک کان در شهر سن‌ دیه‌گو اولین نگاه به «The Tidal Zone Dimension» را به نمایش گذاشت که البته تنها سه شخصیت اصلی را به بینندگان معرفی کرد: باب اسفنجی، آقای اختاپوس و البته گری حلزون. بااین حساب طرفداران می‌توانند تنها با تماشای همین کلیپ از حضور این سه شخصیت فعالی در فصل چهاردهم مطمئن باشند.

از طرف دیگر صداپیشگان حاضر در این مراسم هم شاهد دیگری برای حضور دیگر شخصیت‌های اصلی این مجموعه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تام کنی، بیل فاگرباک و جیل تالی اشاره کنیم که به ترتیب به جای باب اسفنجی، پاتریک ستاره و البته کارن پلانکتون صداپیشگی کردند. بااین حساب حضور پاتریک، پلانکتون و کارن هم قطعی به نظر می‌رسد. درنهایت هم دست‌اندرکاران به صورت ضمنی به بازگشت آقای خرچنگ با صدپیشگی کلنسی براون، پلانکتون با صداپیشگی آقای لارنس و سندی سنجاب با گویندگی کارولین لارنس اشاره کردند که نشان می‌دهد تمام هفت شخصیت اصلی و مهم کمابیش در فصل چهاردهم هم حضور خواهند داشت.

خلاصه داستان فصل چهاردهم مجموعه باب اسفنجی شلوار مکعبی چیست؟

باب و دوستانش در کنار بابانوئل-724press.com

بدون تردید کارتون‌های سریالی امروزی  باتوجه به سرویس‌های پخش مختلفی که به مخاطبان اجازه همراهی بیشتری با روایت‌های پیچیده را می‌دهند، محبوبیت بیشتری پیدا کردند. اما مجموعه باب اسفنجی از زمان   اولین نمایش خود در سال  ۱۹۹۹ تاکنون به صورت یک مجموعه اپیزدویک باقی مانده است. به‌این ترتیب حدس زدن در مورد خط داستانی فصل چهاردهم آن کار چندان ساده‌ای نیست؛ به خصوص از این نظر که طرح داستانی هر قسمت با قسمت دیگر همان مجموعه هم تفاوت دارد.

ازطرف دیگر باتوجه به این نکته هم نمی‌توان حتی در مورد سریال‌ها و فیلم‌های اسپین آفی که برای این سریال در نظر گرفته شده‌اند هم به یک ایده یا طرح کلی اشاره کرد. درمجموع باتوجه به روایت کلی داستان باب اسفنجی می‌توان منتظر اثری سرگرم‌کننده، پرزدوخورد و البته مملو از ماجراهای خلاقانه بود که یک بار دیگر با حضور شخصیت اصلی این مجموعه یا همان اسفنج زردرنگ محبوب  رنگ و لعابی دوچندان پیدا می‌کند.

آیا پخش فصل چهاردهم باب اسفنجی با تأخیر همراه خواهد بود؟

باب درحال اذیت کردن اختاپوس-724press.com

هیچ مدرک قاطعی وجود ندارد که نشان از تأخیر در پخش فصل جدید مجموعه باب اسفنجی داشته باشد. به گزارش 724press.com، فصل سیزدهم که پخش آن از ۲۲ اکتبر سال  ۲۰۲۰ آغاز شد، هنوز به صورت پراکنده درحال پخش قسمت‌های جدید است.  درواقع فصل سیزدهم در ابتدا تنها در قالب مجموعه‌ای سیزده قسمتی آماده شد که  با اعلام ساخت دو سریال اسپین آف برای باب اسفنجی، تعداد قسمت‌های آن با ساخت  ۱۳ قسمت جدید دیگر به  ۲۶   رسید.

شاید همین پخش دیرهنگام قسمت‌های تازه فصل سیزدهم است که باعث شده است گروهی فکر کنند ساخت فصل چهاردهم این مجموعه به تأخیر افتاده است. همیشه این احتمال در ذهن برخی باقی می‌ماند که سیزده قسمت اضافی دراصل همان قسمت‌های  فصل چهاردهم این مجموعه بودند که نیکلودئون آنها را به فصل سیزدهم اضافه کرد تا  به‌نوعی ساخت فصل چهاردهم را به تعویق بیندازد.

به‌این ترتیب این تأخیر به تیم سازنده این مجموعه امکان می‌دهد به جای تمرکز روی ساخت فصلی جدید برای مجموعه اصلی، روی پروژه‌های جانبی این فرنچایز متمرکز شده و آنها را بهتر تبلیغ کنند. اگرچه همچنان این نظریه‌ها درحد حدس و گمان است و نمی‌توان با قاطعیت در مورد درستی آنها قضاوت کرد.

زمان پخش تیزر و تریلرهای فصل چهاردهم باب اسفنجی

باب اسفنجی، پاتریک ستاره و اختاپوس-724press.com

تاکنون هیچ تیزری از تریلر فصل چهاردهم این مجموعه منتشر نشده است. درواقع اخبار ساخت فصل جدید این سریال از سوی نیکلودئون هم خبری غافلگیر کننده بود. درواقع هیچ بحث یا خبر جانبی در این مورد وجود نداشت و هواداران این مجموعه هم تنها به خاطر گزارش رسانه‌ها از این رویداد به این مسئله پی بردند.

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر تیم بازاریابی باب اسفنجی روی تبلیغ پروژه‌های دیگر خود تمرکز کرده‌اند و به‌همین خاطر جز حدس و گمان و اخبار پراکنده چیزی واقعی برای نمایش از فصل چهاردهم وجود ندارد و باید فعلا منتظر انتشار اخبار جدید  باقی ماند.

آیا شما هم از تماشای مجموعه باب اسفنجی لذت بردید؟ این مجموعه برای شما هم کارتون و اثری خاطره‌انگیز است؟ نظر شما در مورد ساخت اسپین آف‌های دیگری از این مجموعه چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید.