سریال بازی تاج و تخت در زمان خود یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های تلویزیونی بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. به‌همین خاطر چندان  جای تعجب نیست که چرا علاقمندان این مجموعه چشم انتظار پخش اسپین آف جدید این سریال با عنوان خاندان اژدها (House of the Dragon) هستند که قرار است از زاویه‌ای دیگر به وستروس و رویدادهای حماسی آن بپردازد. با مرور آخرین اخبار این مجموعه تلویزیونی با ۷۲۴پرس همراه باشید.

چشم‌انداز سریال خاندان اژدها محصول شبکه‌ی HBO هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. این تنها در مورد پرداختن به خاندان‌های مختلف سرزمین وستروس با تمرکز بیشتر روی تارگرین نیست، حتی ابعاد المان‌های آشنا هم تغییرات قابل توجهی  داشته است. به‌عنوان نمونه در تازه‌ترین تصاویر منتشر شده توسط مجله امپایر کاملا مشخص است که ابعاد تخت آهنین به طرز قابل توجهی تغییر کرده و به اندازه‌ای بزرگ شده است که پیش‌تر دیده نشده بود. 

نمای جدید تخت آهنی در سریال خاندان اژدها- 724press.com

به‌نظر می‌رسد سازندگان این اسپین آف جذاب توجه بیشتری به توصیف‌های ارائه شده از سوی نویسنده جورج آر. آر. مارتین کرده و براساس موارد ذکر شده در کتاب تخت آهنین را بازسازی کرده‌اند. اکنون شما تصویر شمشیرهای بسیار زیادی را می‌بیند که  از سمت پله‌ها به سمت بالا قرار گرفته‌اند  و درنهایت  به اطراف تخت آهنین رسیده و آن را درمیان گرفته‌اند.

نویسنده جورج مارتین جایی تاج و تخت ساخته شده توسط اگان تارگرین فاتح را چنین توصیف کرده  است:

«تختی بزرگ، حجیم، سیاه و پیج خورده با گله‌های آهنی شیب دار در قسمت جلو. صندلی بلندی که پادشاه از آن به پایین نگاه می‌کند»

بااین حساب می‌توان گفت که این تصویر جدید مطمئنا با توضیحات ارائه شده از سوی نویسنده مطابقت دارد. به خصوص که قرار است این اسپین آف تازه قرار  است به وضعیت سلسله تارگرین بپردازد که در زمان مد نظر این سریال در اوج ثروت و قدرت بودند.

تخت آهنی و رینیرا دختر شاه ویسریس- 724press.com

داستان این سریال به حدود دویست سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت  بازمی‌گردد. این پیش درآمد قرار است هم دوران اوج این خاندان را نشان داده و هم به آهستگی زوال آن‌ها را به نمایش بگذراید که به نوعی با سنت شکنی  پادشاه ویسریس  آغاز می‌شود؛ زمانی که دختر بزرگترش رینیرا را به عنوان وارث تاج و تخت خود معرفی می‌کند. اگرچه پادشاه بعدها صاحب یک فرزند پسر شد، اما تاج و تخت همچنان در اختیار دخترش باقی ماند و همین مسئله باعث ایجاد نوعی تنش در سراسر قلمرو پادشاهی می‌شود. زیرا برادر ویسریس دیمون هم این مسئله را به چالش کشیده و به تنش موجود اضافه می‌کند.

مطلب مرتبط:  معرفی سریال خاندان اژدها و دیگر اسپین آف های سریال بازی تاج و تخت

درحالی که مجموعه اصلی که براساس کتاب ترانه یخ و آتش نوشته مارتین ساخته شده بود، مخاطب را با بسیاری از خانواده‌های برجسته وستروس آشنا کرد، اما تارگرین‌ها را در جایگاه دوم نشان داد. درواقع دنریس تارگرین با بازی امیلیا کلارک تنها عضو شناخته شده و نماینده این سلسله بود که به دنبال شکل دادن دوباره این سرزمین بود. البته بعدها مشخص شد جان اسنو با بازی کیت هرینگتون هم می‌تواند ادعای  تاج و تخت  آهنین را داشته باشد. بااین‌حال او بیشتر یک استارک بود تا یک تارگرین. اما در سری جدید که این بار با اقتباس از کتاب آتش و خون ساخته شده است، قرار است داستان ناگفته‌ی اژدها سواران را روایت کند.

شخصیت سریال خاندان اژدها- 724press.com

قرار است سری جدید این مجموعه در تاریخ  ۲۱  اوت سال جاری میلادی از شبکه‌ی HBO پخش شود. دراین حین شاهد انتشار تصاویر جدید، تریلر و البته خلاصه‌ای کامل‌تر از این مجموعه هستیم. در این خلاصه آمده است:

«در سری جدید که پیش درآمد مجموعه‌ی اصلی است،  ما سلسله تارگرین را در اوج قدرت خود می‌بینیم. با بیش از ۱۵ اژدها که در خدمت خاندان آنها است، به نظر می‌رسد همه چیز برای تارگرین‌ها بر وفق مراد است. اما بیشتر امپراتوری‌ها در همین  شکوه و جلال قرار دارند، وقتی اولین نشانه‌های سقوط نمایان می‌شود. در مورد تارگرین‌ها هم سقوط آنها تقریبا از  ۱۹۳ سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت آغاز می‌شود، زمانی که پادشاه سنتی صد ساله را زیر پا گذاشت. به این ترتیب بذرهای تفرقه در سراسر قلمرو کاشته شده و زمانی به بار نشست که  همه چیز در شرف فروپاشیدن بود و همه را غافلگیر کرد»

شاه ویسریس روی تخت آهنین- 724press.com

باید منتظر بود و دید آیا بازگویی داستان خاندان رو به اضمحلال تارگرین به اندازه داستان فراز و نشیب نوادگان آنها و دیگر خاندان‌های وستروس می‌تواند جالب توجه بوده و مخاطبان را مجذوب خود کند یا خیر؟ درادامه از شما دعوت می‌کنیم تریلر جدید پخش شده این سریال را تماشا کنید که نکات پیدا و پنهانی از آنچه قرار است شاهد آن باشیم را در خود گنجانده است:

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظر شما در مورد اولین اسپین اف سریال بازی تاج و تخت چیست؟ آیا شما هم چشم انتظار پخش آن هستید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید.