سه‌گانه ارباب حلقه‌ها اثر پیتر جکسون در زمان اکران، مخاطبان بسیاری پیدا کرد. سریالی که بسیاری را برای اولین بار با دنیای پهناور ذهن خلاق نویسنده‌ی شهیر انگلیسی جی. آر. آر. تالکین آشنا کرد. دنیایی مملو از موجودات اساطیری، جادوگران، الف‌، دروف‌، هابیت و دیگر گونه‌هایی که شاید برای اولین بار اسم‌شان را می‌شنیدیم. محبوبیت این مجموعه به اندازه‌ای بود که ساخت سریالی براساس آن هم در دستور کار آمازون قرار گرفت.

پرایم ویدیو به تازگی تیزر جدید و دو و نیم دقیقه‌ای را از سریال مورد انتظار ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت منتشر کرده است. این سریال نگاهی گسترده‌تر به سرزمین میانه داشته و بالطبع گروه بازیگران درگیر در آن هم بزرگ‌تر از قبل است. داستان مبارزه‌ای حماسی و اتحاد میان ساکنان سرزمین میانه که برای نبرد با شیطانی بی‌نام گرد هم می‌آیند.

شخصیت های ارباب حلقه ها مثل گالادریل- 724press.com

شاید بهترین توصیف برای اهمیت این دوران از سرزمین میانه همین جملاتی باشد که در این تیزر به گوش رسیده و به بینندگان از خطر پیش رو هشدار می‌دهند: «این تنها پایان مردم ما نیست، بلکه پایان تمام ساکنان خواهد بود» و اینکه «گذشته مرگ است، یا به جلو می‌رویم یا با آن می‌میریم»

حلقه‌های قدرت نگاهی به گذشته‌ای بسیار دورتر (هزاران سال قبل) از زمانی دارد که مخاطبان آثار پیتر جکسون با آن آشنا هستند. درواقع این سریال به شکل‌گیری هسته‌های اصلی قدرت در دوران دوم سرزمین میانه می‌پردازد؛ زمانی که ارباب تاریکی سائورون شرارت را در سرتاسر سرزمین میانه گسترش می‌دهد.

مطلب مرتبط:  آخرین جزئیات سریال حلقه های قدرت

از  طرف دیگر این سریال قرار است قلمروهای بیشتری را به ما نشان دهد که بینندگان در قالب این مجموعه هشت قسمتی از آنها  بازدید کنند. از جمله این قلمروها می‌توان به سرزمین الف‌ها یعنی لیندون و ارگیون، خازاد دوم قلمرو دورف‌ها یا همان معادن موریا، سرزمین‌های جنوبی، شمالی‌ترین بخش سرزمین میانه، دریاهای ساندرینگ و پادشاهی جزیره نومنور اشاره کرد. نکته دیگر اینکه قرار نیست مخاطب دوباره با هابیت‌ها مواجه شود؛ درعوض ما با نیاکان آنها که هارفوت نام دارند آشنا می‌شویم. همچنین برخی از شخصیت‌های تالکین از پادشاهی جزیره نومنور همچون ایسیلدور، جد بزرگ آراگورن هم در این مجموعه حضور دارند.

چشم انداز سرزمین میانه- 724press.com

به گفته آمازون، این نمایش قرار است برای اولین بار افسانه‌های قهرمانانه‌ی دوران جادویی عصر دوم تاریخ سرزمین میانه را به بینندگان نشان دهد، درامی حماسی از هزاران سال قبل از رویدادهای رخ داده در سه گانه‌هایی همچون هابیت و ارباب حلقه‌ها، جایی که قدرت‌های بزرگ شکل گرفته، پادشاهی به شکوه رسیده و درنهایت نابود شدند. جایی که قهرمانان متولد شده و عزم و اراده‌شان به بوته آزمایش گذاشته می‌شود. جایی که حتی درمیان تاریک‌ترین لحظات هم نور امید سوسو می‌زند و جایی که بزرگ‌ترین شرور دنیای تالکین قد علم کرده و تمام جهان را در تاریکی شرارت آمیز خود غرق می‌کند.

خانه الف ها در ارباب حلقه ها- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، شروع سریال در دورانی از صلح نسبی است، سپس بیننده با مجموعه‌ای از شخصیت‌های آشنا و جدید روبرو شده و سپس ماجراهای آن‌ها را در خلال ظهور مجدد شیطان در سرزمین میانه دنبال می‌کند. از عمیق‌ترین نقاط کوه‌های مه‌آلود  جایی که تاریکی حکمفرما است تا جنگل‌های باشکوه پایتخت الف‌ها در لیندون، از پادشاهی جزیره‌ی خیره کننده‌ی نومنور تا دورترین نقاط نقشه سرزمین میانی، بینندگان قرار است با پادشاهی‌ها و شخصیت‌هایی آشنا شوند که میراث‌شان تا قرن‌ها بعد زنده خواهد ماند، حتی اگر دیگر نشانی از خود این قهرمانان باقی نمانده باشد.

برای آشنایی بیشتری با حال‌وهوای فصل اول این مجموعه، بد نیست به تماشای این تیزر جدید بنشینید:

بخش عمده‌ی فصل اول این مجموعه همچون سه‌گانه‌های اصلی ارباب حلقه‌ها و هابیت، در کشور نیوزیلند فیلمبرداری شد. البته تیم سازنده اعلام کردند که برای فصل دوم سریال قرار است لوکیشن فیلمبرداری به کشور انگلستان منتقل شود که از دید گروهی از طرفداران آثار تالکین، سرزمین اصلی میانه با الهام از آن شکل گرفته است.

سرزمین میانه در سریال حلقه های قدرت- 724press.com

ازجمله بازیگران حاضر در این مجموعه می‌توان به افرادی همچون ماکسیم بالدری، سینتیا آدای رابینسون، رابرت آرامایو، اوین آرتور، نازنین بنیادی، مورفید کلارک، اسماعیل کروز کوردووا، چارلز ادواردز، تریستان گراول، لنی هنری، اما هوروات، مارکلا مونافی، ژوزف روفیا، مگان ریچاردز، دیلن اسمیت،  بنجامین واکر، دنیل ویمن و سارا زوانگوبانی اشاره کرد.

به گزارش ۷۲۴پرس، فصل اول از مجموع ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت قرار است در تاریخ دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) سال جاری میلادی از پرایم ویدیو و در ۲۴۰  منطقه در سراسر جهان منتشر شود. قسمت‌های جدید به صورت هفتگی پخش خواهند شد.

پوستر سریال حلقه های قدرت- 724press.com

باید منتظر بود و دید آیا این سریال می‌توان توجه طرفداران پروپاقرص  سه گانه‌های جذاب ارباب حلقه‌ها و هابیت را هم به خود جلب کند؟ به ویژه آنکه قرار است ما با نسخه جوان‌تر شخصیت‌های دوست داشتنی همچون گالادریل و الروند هم روبرو شویم. 

درپایان امیدوارم از مرور این مطلب و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظرات و پیشنهادهای خود را با ما درمیان بگذارید.