انیمه شیطان کش که با اقتباس از مانگایی به همین نام ساخته شده ، یکی از محبوب‌ترین آثار انیمه‌ای سال‌های اخیر است. محبوبیت این انیمه به اندازه‌ای بود که فیلم قطار موگن که در ادامه حوادث فصل اول این انیمه ساخته شد، به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کرده و به عنوان پرفروش‌ترین انیمه تاریخ شناخته شد. دراین مجال نگاهی به شماری از شخصیت‌های مهم و کلیدی این مجموعه خواهیم داشت که از آنها با  نام «هاشیرا» یاد می‌شود.

انیمه شیطان‌کش (Demon Slayer) که آن را با نام کیمتسو نو یائیبا هم می‌شناسیم، محل قدرت نمایی شخصیت‌های متنوع، رنگارنگ و جذاب است و در بین این شخصیت‌ها، قدرتمندترین جنگجویان جایگاهی خاص دارند که از آنها با عنوان هاشیرا (Hashira) نام برده می‌شود. هاشیرا مستقیما زیر نظر رهبر ارتش شیطان کش یعنی «کاگایا اوبویاشیکی» خدمت می‌کنند. این شمشیرزنان نخبه و قدرتمند قادر هستند در مقابل تهدیدات مرگباری مقاومت کنند که افراده رده پایین‌تر از آنها را به سادگی به کام مرگ می‌کشاند و همین مسئله اهمیت حضور هاشیرا برای موفقیت در مقابل شیاطین را نشان می‌دهد.

مطلب مرتبط:  معرفی بهترین انیمه‌های بهار ۲۰۲۲

درادامه این مطلب با ما در ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید تا شما را با تمام شخصیت‌های مهم فهرست هاشیرا آشنا کنیم و ببینیم نقاط قوت و ضعف هرکدام از آنها چیست و تاچه اندازه حضورشان برای پیروزی در نبرد ضروری است.

گیومی هیمجیما (Gyomei Himejima) - هاشیرای سنگ

گیومی هیمجیما (Gyomei Himejima) - هاشیرای سنگ

گیومی هیمجیما را با نام هاشیرای سنگ می‌شناسیم؛ شخصیتی که درحال حاضر به عنوان نیرومندترین هاشیرا در میان سایرین هم شناخته می‌شود. او که در میان دوستان خود بسیار محبوب و مورد اعتماد است، حضوری ترسناک را از خود به نمایش می‌گذارد. بااین‌وجود او بارقه‌هایی از احساس و مهربانی هم نشان می‌دهد (به عنوان مثال زیاد گریه می‌کند)

گیومی فردی مذهبی است و شعار همیشگی او «Namu Amida Butsu» است که به معنی  «خود را به بودای نور و زندگی بی‌نهایت می‌سپارم» است؛ یکی از شعارهای بودایی که نشان از قدردانی و شادی است. همانطور که از نامش پیدا است، گیومی از تکنیک تنفس سنگ استفاده می‌کند، تکنیکی که در آن از زمین و محیط اطراف کمک می‌گیرد تا قدرت حمله خود را بالا ببرد. او همچنین تنها هاشیرا  و شیطان کشی فعلی است که به جای استفاده از شمشیر سامورایی یا همان کاتانا، از تیشه و تبر میخ‌دار استفاده می‌کند.

تنگن اوزوی (Tengen Uzui) - هاشیرای صدا و صوت

تنگن اوزوی (Tengen Uzui) - هاشیرای صدا و صوت

اوزوی هاشیرای صدا است که در فصل دوم انیمه شیطان کش که پخش آن این اواخر به پایان رسید، حضوری پررنگ داشت. اگر جزو علاقمندان این انیمه بودید حتما درجریان هستید که بعد از مبارزه سختی که اوزوی و تانجیرو با دو شیطان رده بالا (داکی و گیوتارو) داشتند، اوزوی به شدت زخمی شد و به همین خاطر تصمیم گرفت  از حضور در ارتش شیطان کش‌ها کناره‌گیری کرده و بازنشسته شود.

او که شخصیتی پرزرق و برق و عاشق حضور در جشن و فستیولا است، در خانواده‌ای متولد شد که سنتی قوی در هنرهای شینوبی داشتند. او و هشت خواهر و برادرش تحت آموزش‌های سختی قرار گرفتند  و تاوان سختی هم پرداخته و مجبور به کشتن همدیگر شدند. اوزوی که از نحوه کنترل پدرش بر خانواده ناراضی بود، تصمیم گرفت علیه او شورش کرده و درنهایت همراه با سه همسرش، خانواده پدری را  ترک کرد. پس از آن بود که تنگن اوزوی به سپاه شیطان کش‌ها پیوسته و به دلیل مهارت‌های خیره‌کننده خود، جزو هاشیرا قرار گرفت.

اوزوی با استفاده از حس شنوایی قوی، مهارت خود در شینوبی و همین طور به کار بردن ماهرانه نیچیرین، موفق به توسعه سبک تنفسی خاص خود شده و بر مهارت‌های خود افزود. تکنیک تنفس تنگن اوزوی از سبک تنفسی تندر گرفته شده است.

کیوجورو رنگوکو (Kyojuro Rengoku)- هاشیرای آتش

کیوجورو رنگوکو (Kyojuro Rengoku)- هاشیرای آتش

کیوجورو همچون پدرش، هاشیرای شعله بود. او شمشیرزنی قوی بود که در هنر شمشیربازی بامهارت بالا ظاهر می‌شد، مسئله‌ای که ناشی از تمرینات منظم و سخت او بود.

به گزارش 724press، کیوجورو انسانی ایده‌آل گرا بوده و به دنبال برقرار عدالت بود، به همین خاطر او باور داشت افراد قدرتمند وظیفه دارند از افراد ضعیف محافظت کنند و همین زاویه دید او بود که باعث می‌شد که او درمیان هاشیرا، شخصیتی برجسته داشته باشد. کیوجورو عمیقا فردی خانواده دوست بود، این مسئله در نوع رابطه او با پدرش به خوبی مشهود بود.  باوجود اینکه پدر کیوجورو پس از مرگ مادش به فردی پرخاش‌گر تبدیل شده بود، اما این مسئله چیزی از عشق او به پدرش نکاست. او همچنین عشقی عمیق نسبت به برادر کوچکترش داشته و اعلام کرده بود که همیشه از او حمایت خواهد کرد.

سبک تنفس کیوجورو، تنفس شعله است که آن را نزد پدرش آموخته و درنهایت با تمرین‌های فراوان و خواندان کتاب‌های آموزشی متعلق به اجدادش، این سبک را تقویت کرده و مهارت‌ خود را در آن به حد کمال رساند.

گیو تومیوکا (Giyu Tomioka) - هاشیرای آب

گیو تومیوکا (Giyu Tomioka) - هاشیرای آب

گیو اولین هاشیرایی بود که در انیمه کیمتسو نو یائیبا با او آشنا شدیم، کسی که به  تانجیرو کمک کرد تا به ارتش شیطان کش پیوسته و راهی برای درمان خواهرش نزوکو پیدا کند.

درنگاه اول گیو  چندان عاطفه از احساسی از خود نشان نداده و به صورت معمول در مقابل کسانی که با محدودیت‌های خود آشنایی ندارند، بردبار نیست. بااین‌وجود او هنوز هم  به کسانی که به آنها احساس نزدیکی می‌کند، احساس مسئولیت کرده و به آنها اهمیت می‌دهد. 

گیو به‌عنوان هاشیرای آب شناخته می‌شود، درنتیجه سبک تنفس او آب است که به گونه‌ای باشکوه براین سبک تنفسی مسلط بوده و آن را درحدی قابل ستایش نشان می‌دهد. اگرچه درمیان سبک‌های گوناگون تنفسی، سبک تنفس آب به عنوان ساده‌ترین درنظر گرفته می‌شود، اما هیچ شیطان کشی در شرایط فعلی نمی‌تواند آن را  در حدواندازه‌های گیو اجرا کرده و روی آن کنترل داشته باشد.

سانمی  شینازوگاوا (Sanemi Shinazugawa) - هاشیرای  باد

سانمی  شینازوگاوا (Sanemi Shinazugawa) - هاشیرای  باد

سانمی را با نگرش بی‌رحمانی و رفتارهای ناگهانیش می‌شناسند. او شخصیتی ریسک پذیر دارد، او این جسارت را دارد که ریسک کند، البته اگر به این معنا باشد که قادر به شکست یک شیطان است. رفتار او عمدتا به خاطر گذشته غم‌انگیزش است، چون مادر سانمی تبدیل به شیطان شده و همه خواهر و برادرهای او (به جز جنیا) را  می‌کشد.

مطلب مرتبط: جزئیات فصل آخر سریال اتک آن تایتان

سانمی را به‌عنوان هاشیرای باد می‌شناسند، او آنچنان براین شیوه تنفسی مسلط است که او را با اولین هاشیرای باد مقایسه می‌کنند. از سوی دیگر او درکنار گیو، یکی از ماهرترین شمشیربازان لشکر شیطان کش است.

میتسوری کانروجی (Mitsuri Kanroji) - هاشیرای  عشق

میتسوری کانروجی (Mitsuri Kanroji) - هاشیرای  عشق

میتسوری کانروجی از همان دوران کودکی، دارای قدرت و چابکی خاصی بود که برای کودکی در آن سن‌وسال چندان معمول نبود. ازطرف دیگر سوخت و ساز بدن اون هم شباهتی به دختران هم سن‌ و سالش نداشته و بیش از بقیه نیاز به خوردن غذا داشت.همین خصوصیات باعث شد که میتسوری زدگی عادی نداشته باشد، بااین‌وجود او به جای تسلیم شرایط شدن، خود را همانگونه که بود پذیرفته و درنهایت به جایی رسید که دقیقا به آنجا تعلق داشت: ارتش شیطان کش.

میتسوری معصوم و مهربان زیر نظر کیوجورو آموزش دیده و درنتیجه به یک هاشیرا با سبک تنفس شعله تبدیل شد. هرچند او نتوانست همچون استادش در انجام این سبک به مهارت دست پیدا کند و درنهایت سبک تنفس عشق را توسعه داد. به عبارت دیگر میتسور تنها کسی است که می‌تواند از این نوع سبک تنفسی استفاده کند، چون دقیقا براساس ساختار بدنی او شکل گرفته است. این سبک تنفس باعث شد که او قوی، چابک و منعطف‌تر از مردم عادی باشد.

مویچیرو توکیتو (Muichiro Tokito) - هاشیرای  مه

مویچیرو توکیتو (Muichiro Tokito) - هاشیرای  مه

مویچیرو در تمرکز کردن مشکل دارد، به‌همین خاطر اغلب به محیط اطراف خود چندان توجهی ندارد. باوجود ‌ این مسئله، او کار خود در مقام یکی از افراد رده بالای ارتش شیطان کش بسیار جدی می‌گیرد. برای مویچیرو، منطق اهمیت بالایی دارد و هرگز اجازه نمی‌دهد احساسات کنترل او را در دست بگیرند.

از طرف دیگر این خلق‌وخوی خاص، باعث می‌شود مویچیرو فردی بی‌تفاوت به نظر برسد. اما بدنیست بدانید هاشیرای مه پیش از این شخصیت دیگری داشت. او مهربان و خوشبین بود، اما زمانی که یک شیطان برادر دوقلویش را به قتل رساند، مویچیرو حافظه خود را از دست داده و شخصیت سرد برادرش را به خود گرفت.

مویچیرو با نادیده گرفتن نفرت عمیقش نسبت شیاطین، تحت آموزش‌های شدید قرار گرفت، به‌طوری که تنها چهارده سال داشت که مبدل به یکی از جوان‌ترین اعضای هاشیرا شد. او در سبک تنفس مه استاد است که خود از سبک تنفس باد الهام گرفته شده است.

اوبانای ایگورو (Obanai Iguro)- هاشیرای مار

اوبانای ایگورو (Obanai Iguro)- هاشیرای مار

اوبانای ایگورو را باید یکی از سختگیرترین هاشیرا دانست که ارادتی خاص به ارتش شیطان کش دارد. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام،  او فردی کم تحمل است و از خود هیچ دلسوزی نسبت به کسانی که به خود جرأت سرپیچی از قوانین ارتش شیطان کش را بدهند، نشان نمی‌دهد. این جدیت و تعصب به خصوص زمانی آشکارتر شد که او سعی کرد به هرشکل ممکن از بازنشسته شدن تنگن اوزوی جلوگیری کند، او حتی معتقد بود که تنگن باید تا پای مرگ بجنگد.

بااین‌وجود اوبانای گاهی بارقه‌هایی از عشق و محبت را هم از خود نشان می‌دهد و این احساسات به خصوص در مورد اوبویاشیکی و میتسوری مشهودتر است، به ویژه از آن جهت که اوبانای حس احترامی عمیق نسبت به این دو نفر دارد. البته نمی‌توان به رفتارهای او خرده گرفت، چرا که هاشیرای مار گذشته بسیار غم‌انگیزی داشته است. قبلیه اوبانای او را در ازای مبلغ زیادی پول، به یک شیطان فروختند. از طرف دیگر زمانی که کودک بود هم نزدیکانش صورت او را از دهان تا گوش بریدند تا او را به شکل مار درآورند. به همین خاطر است که او از بانداژ برای  پنهان کردن قسمت پایینی صورتش استفاده می‌کند تا جای زخم کهنه را بپوشاند.

سبک تنفسی اوبانای سبک تنفس مار است که از سبک تنفس آب گرفته شده است. او این سبک را توسعه داده و به آن مسلط شد و همچنین راهی پیدا کرد تا کابورامارو (حیوان خانگی اوبانارو که یک مار است) را هم در تکنیک تنفسی خود بگنجاند.

شینوبو کوچو (Shinobu Kocho) - هاشیرای حشرات

شینوبو کوچو (Shinobu Kocho) - هاشیرای حشرات

شینوبو کوچو تنها عضو ارتش شیطان کش است که از قدرت بدنی لازم برای قطع کردن سر یک شیطان بی‌بهره است، هرچند درعوض او سمی قوی از گل‌های ویستریا ساخته است که از آن برای کشتن دشمنان خود استفاده می‌کند. او همچنین در زمینه پزشکی و دارویی تخصص بالایی دارد و از این طریق به ارتش شیطان کش کمک بسیاری می‌کند.

شینوبو خواهر کوچکتر کانائه کوچو، یک هاشیرای سابق (هاشیرای گل) است. او پس از فرجام تلخ خواهرش، شخصیت واقعی خود را ددر پشت نقاب فردی مهربان و شاد پنهان کرد. بااین‌وجود هر زمانی که او شیطانی را  می‌کشد، جنبه‌های شخصیتی ترسناک و بی‌رحمانه‌ی خود را نشان می‌دهد.

شینوبو برای جبران کمبود قدرت بدنی و کوتاهی قد خود، سبک تنفس حشرات را توسعه داد. به‌همین ‌خاطر است که او تنها هاشیرای مسلط به این تکنیک تنفسی است. به‌علاوه او فقط با یک شمشیر نیچیرین منحصربفرد با نوک تیز و سوزن مانند کار می‌کند که از آن همچون نیش حشرات استفاده می‌کند تا سم را وارد بدن قربانی شیطانی خود کند.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین انیمه های عاشقانه ۲۰۲۱

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از این مرور کوتاه و آشنایی با هاشیرا و اعضای برتر ارتش شیطان کش لذت برده باشید. ازآنجایی که انیمه شیطان کش مورد توجه فراوانی قرار گرفته است، به احتمال زیاد در فصل‌های بعدی این مجموعه قرار است با  هر کدام از آنها  بهتر آشنا شویم. هاشیرای محبوب شما کدام است؟ فراموش نکنید نظرات خود را ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس هم درمیان بگذارید.