آثار ترسناک از جمله محصولات مهیج و جذاب دنیای سینما است که همواره طرفداران خاص خود را داشته است. مهم نیست چه تعداد آثار با کیفیت نه چندان بالا به پرده سینما راه پیدا می‌کند،  چون یک محصول جذاب می‌تواند دوباره طرفداران این ژانر را مجذوب خود کند. در سال‌های اخیر ساخت آثاری همچون احضار مورد توجه فراوانی قرار گرفت. فیلم راهبه هم به همین دنیا تعلق دارد، فیلمی که اکنون خبر ساخت نسخه‌ای دیگر از آن به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد قرار است داستان‌های بیشتری از دنیای احضار (The Conjuring Universe) آماده پخش شود، چه بسا زودتر از چیزی که فکرش را بکنید دوباره با راهبه ترسناک و سیاه پوش دیداری دوباره داشته باشید. کارگردان جیمز وان در فیسبوک اعلام کرد که ادامه ساخت فیلم راهبه (Nun) محصول سال  ۲۰۱۸ به مرحله تولید رسیده است.

فیلم ترسناک راهبه

وان در پستی که در این شبکه اجتماعی منتشر کرده بود، چندین عکس از این راهبه‌ی ترسناک و شرور با بازی بانی آرون  را با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشت و از همینجا مشخص شد که طبق معمول او یعنی این راهبه شیطانی اولین بازیگر حاضر در این فیلم  خواهد بود. این تصاویر که مربوط به  فیلم احضار 2 است، شخصیت والاک (Valak) با بازی آرون را نشان می‌دهد که طبق معمول حضوری ترسناک را به نمایش گذاشته و دستان خود را دور گردن این کارگردان حلقه کرده است. درکنار آن عکس‌های انفرادی به نسبت وحشتناک دیگری هم از این شخصیت با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. جیمز وان همچنین در همین پست اعلام کرد که مایکل چاوز کارگردانی این فیلم را برعهده خواهد داشت.

فیلم راهبه - 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، چاوز پیش از این با  کارگردانی فیلم  «احضار: شیطان مرا وادار کرد» (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) به دنیای مجموعه فیلم‌های  احضار وارد شد که سومین فیلم از خط داستانی اصلی این فرانچایز بود. به‌علاوه این فیلم همچون فیلم‌های دیگر این مجموعه براساس داستان‌های واقعی و پرونده‌های تاریخی زوج اد و لورن وارن ساخته شده است. در این فیلم باز هم شاهد حضور زوج دوست داشتنی وارن با بازی پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا بودیم که روی پرونده‌ای عجیب کار می‌کردند، پرونده‌ای که متهم آن ادعا می‌کرد هنگام وقوع جنایت در تسخیر شیطان بوده و به همین خاطر بیگناه است.

مطلب مرتبط:  اسرار تاریک عروسک تسخیر شده آنابل

چاوز همچین فیلم ترسناک دیگری با عنوان «نفرین لیورونا» (The Curse of La Llorona) را هم در کارنامه کاری خود دارد، یک تریلر ماوراطبیعه براساس داستان‌های فولکلور مکزیکی که بسیاری از مخاطبان آن را هم عضوی از دنیای احضار می‌دانند. هرچند که خط داستانی آن در مقایسه با دیگر آثار جای گرفته در این مجموعه، تاحدودی متفاوت است.

فیلم راهبه

از سوی دیگر فیلم راهبه یک اسپین آف در فرم پیش درآمد بود که حول محور شخصیت راهبه‌ای ترسناک به نام والاک می‌چرخید، شخصیتی که در فیلم کانجورینگ ۲ به مخاطب معرفی شد. در فیلم راهبه ما سفری به صومعه‌ای متروکه در کشور رومانی دهه‌ی ۱۹۵۰ داشتیم، مکانی که توسط شیطان تسخیر شده بود. اتفاقا در این فیلم شاهد هنرنمایی تایسا فارمیگا خواهر ورا فارمیگا بازیگر مجموعه فیلم‌های اصلی احضار هستیم که باعث شد مخاطبان حس همراهی بیشتری با این فیلم داشته و پیوند آن با دیگر شخصیت‌های این فرانچایز محبوب را بهتر بپذیرند.

همچنان جزئیات چندان دقیقی در مورد فیلم راهبه ۲ در دسترس قرار ندارد، هرچند با شروع مراحل تولید فیلم احتمالا اخبار بیشتری در مورد آن منتشر خواهد شد. تا اینجا می‌دانیم که آکلا کوپر فیلمنامه این اثر جدید را نگاشته، نویسنده‌ای که در سال‌های اخیر همکاری قابل توجهی با جیمز وان  داشته است. به گزارش 724press،  او پیش از این فیلمنامه فیلم  «بدخیم» (Malignant) را نوشت، اثری درخشان که هم یک فیلم ترسناک درخور توجه و ارجینال است و هم ادای احترامی فوق‌العاده به فیلم‌های ترسناک نسخه‌ی VHS دهه‌های  ۱۹۸۰ و  ۱۹۹۰ را به نمایش می‌گذارد.

از طرف دیگر در روزهای اخیر شاهد انتشار خلاصه داستانی کوتاه از این فیلم بودیم که شاید به درک ما از خط داستانی فیلم جدید کمک کند. ظاهرا این بار بعد از رومانی، قرار است سفری به فرانسه داشته باشیم. جایی که یک کشیش به قتل رسیده و شر درحال گسترش پیدا کردن است. دوباره  با خواهر آیرین همراه می‌شویم تا یک بار دیگر با نیروی شیطانی والاک روبرو شده و با آن مقابله کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا تایسا فارمیگا را دوباره در نقش خواهر آیرین خواهیم دید یا خیر.

از طرف دیگر هنوز تاریخ اکران مشخصی برای فیلم راهبه ۲ مشخص نشده است، اما بد نیست تا قبل از پخش این فیلم تازه دوباره دیداری با دیگر آثار جای گرفته در این فهرست داشته باشید تا شخصیت‌ها  و داستان‌ها را به یاد آورده و حتی دوباره مزه ترس را احساس کنید. فیلم راهبه  در زمان اکران به فروشی  ۳۶۵ میلیون دلاری در باکس آفیس دست پیدا کرد که نشان از موفقیت نسبی فیلم در ترساندن مخاطبان داشت. باید دید آیا والاک شیطان صفت باز هم می‌تواند در همان اندازه قدرتمند و ترسناک ظاهر  شده و ترس را به جان مخاطبان بیندازد یا خیر؟

مطلب مرتبط:  جیغ درمانی: فواید تماشای فیلم های ترسناک برای سلامت انسان

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از این مرور لذت برده باشید. آیا شما هم جزو طرفداران مجموعه آثار ترسناک هستید؟ کدام فیلم ترسناک بیش از بقیه شما را مجذوب خود کرد؟ نظر شما در مورد دنیای فیلم‌های احضار چیست؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.