سریال بازی تاج و تخت در زمان پخش خود، یکی از موفق‌ترین آثار تلویزیونی سال‌های اخیر بود که طرفداران بسیاری داشت.  البته ماجرای فصل آخر این سریال به گونه‌ای پیش رفت که اسباب دلخوری بخشی از این طرفداران را فراهم کرد، بااین‌وجود این سریال جذاب بسیار محبوب بود. حالا این روزها خبر می‌رسد که  شبکه HBO پخش اسپین آفی از این سریال با عنوان خاندان اژدها را در  دستور کار دارد. درمرور جزئیات این سریال جدید با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Indiewire، سریال جدید شبکه HBO که اسپین آف سریال جذاب بازی تاج و تخت  (Game of Thrones) است، به زودی آماده پخش می‌شود. این سریال جدید با عنوان خاندان اژدها (House of the Dragon)، پیش درآمدی از این سریال محبوب است که قرار است در تاریخ  ۲۱ اوت سال جاری میلادی (۳۰ مرداد ۱۴۰۱) از شبکه HBO Max پخش شود.

خاندان اژدها- 724press.com

انتظارات برای زمان رونمایی از سریال خاندان اژدها از همان زمان اولین پیش نمایش آن در سال ۲۰۱۹ بسیار زیاد بود. به گزارش 724press.com، بسیاری از جزئیات مربوط به این پروژه از همان زمان معرفی آن تاحدی مشخص بود، هرچند به تازگی بخش‌هایی از آن بیش از قبل مورد توجه کاربران قرار گرفته است. بااین‌وجود به نظر می‌رسد قرار است سریال خاندان اژدها به احتمال زیاد یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های آینده شبکه  HBO باشد، هرچند باتوجه به موفقیت سریال بازی تاج و تخت که در طول هشت فصل خود ۵۹ جایزه امی را به خانه برد،  تکرار این موفقیت تاحدی سخت به نظر می‌رسد. هردو سریال موفق براساس رمان‌های خیال‌انگیز و موفق جورج آر. آر. مارتین ساخته شده‌اند.

خانواده تارگارین- 724press.com

پخش سریال بازی تاج و تخت در سال  ۲۰۱۹ با نمایش فصل هشتم به پایان رسید و از همان زمان گمانه‌زنی‌ها در مورد سریال جانشین آن بسیار بالا بوده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد سریال خاندان اژدها تنها یکی از انبوه اسپین ‌آف‌هایی است که قرار است شبکه HBO در ادمه سریال بازی تاج و تخت، تولید کند. این شبکه کابلی همچنین درحال توسعه پیش درآمدهای دیگری از این سریال است، این سه اسپین آف با عنوان افسانه دانک و اگ (Tales of Dunk and Egg)،  ده هزار کشتی (10000 Ships)  و سریال «9 Voyages»  هستند که داستان شخصیت استیو توسن از سری آینده این مجموعه را روایت می‌کند.

نکته جالب دیگر این است که شبکه  HBO همزمان درحال توسعه سه پروژه انیمیشنی از سریال بازی تاج و تخت است که یکی از آنها براساس داستان امپراتوری طلایی یی تی (The Golden Empire of Yi Ti) و از چین باستان الهام گرفته شده است. شبکه HBO پیش‌تر چند نما با بازی نائومی واتس برای اسپین‌آف سریال بازی تاج و تخت ساخته بود که درنهایت برای سریال انتخاب نشد.

شخصیتهای جدید بازی تاج و تخت- 724press.com

نویسنده جورج آر. آر. مارتین در  ۹ مارس سال جاری میلادی فاش کرد ساخت تعداد زیادی سریال اسپین آف برای بازی تاج و تخت در دست بررسی است. او در وبلاگ خود اعلام کرد که سریال ده هزار کشتی در مورد ملکه‌ی افسانه‌ای و جنگجوی دورنیش است، او همچنین اشاره کرد که آماندا سیگل به عنوان شورانر این سریال انتخاب شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جورج آر آر مارتین خالق سریال بازی تاج و تخت

به گزارش ۷۲۴پرس، عنوان سری مربوط به  کورلیس ولاریون (Corlys Velaryon)  هم که درباره یک کاشف و تاجر مشهور است، از  ۹ سفر (Nine Voyages) به مار دریایی (The Sea Snake) تغییر کرد. مارتین همچنین گفت علت این تغییر نام این است که تیم سازنده نمی‌خواستند در عنوان دو مجموعه از اعداد استفاده شده باشد، همچنین برونو هلر به عنوان شورانر (مجری برنامه) این مجموعه انتخاب شده است.

خاندان اژدها دنباله بازی تاج و تخت- 724press.com

درهمین حال استیو کنراد هم قرار است سریال دانگ و اگ را براساس مجموعه رمان مارتین بسازد که در مورد یک شوالیه سرگردان و  جوانی به نام اگان تارگارین است. او مصمم است اقتباسی کاملا وفادار به اصل داستان‌ها داشته باشد و ظاهرا این همان چیزی است که مارتین به دنبال آن است. این نویسنده در ادامه افزود شخصیت‌ها و داستان‌ها برایش بسیار ارزشمند هستند و امیدوار است که فصل اول این سریال  که اقتباسی از رمان «شوالیه پرچین خواب» (The Hedge Knight) است، این مهم را برآورده کند. او همچنین تأکید کرد که ساخت یک سریال انیمیشنی با الهام از سرزمین یی‌تی  در چین باستان با عنوان امپراتوری طلایی هم در دستور کار قرار دارد.

سریال جدید و دنباله بازی تاج و تخت

کیسی بلویز، مدیر ارشد بخش تولید محتوای دو شبکه HBO و HBO Max حتی قبل از شروع فصل اول سریال خاندان اژدها به این نکته اشاره کرد که این سریال بیش از یک فصل خواهد داشت. او اشاره کرد اگر به  ساخت فصل دیگری از سریال  فکر می‌کنید، چندان به بیراهه نرفته‌اید. او گفت اگرچه آنها معمولا اجازه پخش فصل اول سریال را داده و با سنجش نظر بینندگان برای گام‌ها بعدی تصمیم می‌گیرند، اما از همان حالا هم مراحل آماده‌سازی فصل دیگری از این سریال را در دستور کار قرار داده‌اند تا مطمئن شوند از بازی جلو هستند.

شاه ویسریس- 724press.com

مراحل فیلمبرداری سریال خاندان اژدها به صورت رسمی از ماه فوریه سال جاری میلادی آغاز شد؛ این‌درحالی است که جورج آر. آر. مارتین همچنان به عنوان پیش برنده کار حضور داشته و اطلاعاتی را در اختیار طرفداران قرار می‌دهد، مثل  اعلام اینکه  مراحل ساخت این فصل از سریال که ده قسمت دارد، کامل شده است. او در وبلاگ خود به این خبر اشاره کرده و آن را مهیج خواند. او اشاره کرد که بخش‌هایی از سریال را دیده و از آنها لذت برده است. هرچند از دید مارتین هنوز کارهایی برای انجام باقی مانده است، مسائل مربوط به جلوه‌های ویژه  و کارهای پس از تولید. بااین وجود او از تیم سازنده شامل نویسنده، کارگردان و بازیگران راضی بوده و آنها را فوق‌العاده دانسته است.

اژدها در خاندان اژدها- 724press.com

در آن زمان اما مارتین از اعلام تاریخ انتشار سریال طفره رفت و گفت نمی‌تواند به صورت مشخص بگوید که قرار است که شاهد رقص اژدهایان باشیم، چون هم کارهایی ناتمام باقی مانده و هم پاندمی برنامه‌ریزی را دشوار کرده است. او در پستی که در دسامبر سال گذشته میلادی در وبلاگ خود منتشر کرد، این مجموعه را تحسین کرده و نوشت  با تماشای بخش‌هایی از قسمت‌ آزمایشی سریال  متوجه شده است که این اثری تاریک و قدرتمند است. اینکه از نظر او این سریال درست به همان شکلی ساخته شده است که مدنظر او است: یک فانتزی حماسی.

مطلب مرتبط:  ۹ واقعیت درباره گیم آف ترونز که می تواند جالب باشد

به گزراش ۷۲۴پرس دات کام، پیش نمایش سریال خاندان اژدها که ماه اکتبر سال  ۲۰۲۱ منتشر شد، نگاهی نزدیک به تیم بازیگران این مجموعه داشت، بااین‌حال شبکه HBO تلاش کرد جزئیات دیگری همچون داستان و تاریخ انتشار سریال را از مخاطبان مخفی نگاه دارد. در توضیح خلاصه داستان آمده است که این سریال قرار است نگاهی به دویست سال قبل از آغاز وقایع سریال بازی تاج و تخت داشته   باشد و درکنار آن داستان خاندان تارگارین را روایت کند.

پدی کانسیدین در نقش شاه ویسریس- 724press.com

به نظر می‌رسد پدی کانسیدین قرار است در نقش شاه ویسریس تارگرین و به عنوان یکی از نقش‌های اصلی در سریال خاندان اژدها حضور داشته باشد. او توسط اربابان وستروس به عنوان جانشین پادشاه قبلی جیهاریس تارگرین انتخاب می‌شود، مردی که خونگرم، مهربان و شایسته است. او به دنبال ادامه دادن راه پدربزرگ تاجدارش بوده و می‌خواهد میراث او را حفظ کند. هرچند همانگونه که در بازی تاج و تخت دیدیم، مردان خوب لزوما پادشاهانی بزرگ نیستند. کانسیدین پیش از این در دو سریال دیگر شبکه اچ‌بی‌او با عناوین  بیگانه (The Outsider) و روز سوم (The Third Day) حضور داشته است که هردو در سال  ۲۰۲۰ از این شبکه پخش شدند.

اما خبر خوب این است که یک بار دیگر شاهد هنرنمایی رامین جوادی به عنوان آهنگساز سریال خاندان اژدها خواهیم بود. کار این هنرمند ایرانی روی سریال بازی تاج و تخت به اندازه‌ای محبوب شد که حتی الهام بخش یک تور جهانی شده و او در طول تجربه کنسرت زنده بازی تاج و تخت که در فاصل سال‌های ۲۰۱۷ تا  ۲۰۱۹ برگزار شد، این آهنگ را در ۲۴ شهر جهان اجرا کرد.

خاندان تارگارین در سریال خاندان اژدها- 724press.com

رامین جوادی برای ساخت آهنگ بازی تاج و تخت در سال‌های  ۲۰۱۸ و  ۲۰۱۹ جایزه امی بهترین موسیقی متن یک سریال را از آن خود کرد. او همچنین به عنوان آهنگساز   سریال وست‌ورلد (Westworld)، با این شبکه همکاری دارد.

به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد سریال بازی تاج و تخت و اسپین‌آف‌هایی از آن که در راه است، چیست؟ شما چشم‌انتظار کدام یک از این مجموعه‌ها هستید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.