فیلم سونیک ۲، فیلمی  اکشن محصول سال جاری میلادی است که براساس فرانچایزی موفق (بازی ویدیویی) ساخته شده است. فیلم جدید داستان سونیک خارپشت آبی و تیلز را دنبال می‌کند که برای رسیدن به هدفی مشترک با هم متحد می‌شوند. پس از  استقبال مخاطبان از فیلم اول، مشخص بود که ساخت دنباله  این فیلم در دستور کار استودیو پارامونت قرار خواهد گرفت.   حالا خبرها حکایت از آن دارد که این فیلم به عنوانی جدید دست پیدا کرده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Collider، فیلم جدید سونیک (Sonic the Hedgehog 2)، همان خارپشت با سرعت باورنکردنی، همچنان با قدرت گیشه را در اختیار خود گرفته است. این دنباله جدید اکنون عنوانی جدید را به ویترین افتخارات خود اضافه کرده است، چرا که سونیک ۲ هم اکنون در آمریکا به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ساخته شده براساس بازی ویدیویی شناخته می‌شود. به ویژه از این نظر که این فیلم با فروش  ۱۴۷ میلیون دلاری در سینماهای داخل آمریکا، درآمدی بالاتر از نسخه قبلی خود داشته و به اصطلاح از آن پیش افتاده است. درادامه این مطلب و بررسی این خبر با ۷۲۴پرس همراه باشید.

سونیک در حال تماشای فیلم-724press.com

البته اجازه ندهید این مقایسه این حس را به شما بدهد که سونیک یک فیلم چندان موفقی نبود؛ چون این فیلم هم موفق شد کار خود را با فروش  ۱۴۶ میلیون دلار به پایان برساند. به همین خاطر از دید عده‌ای موفقیت فیلم اول، راه را برای ساخت و ارائه دنباله‌های بعدی آن هموار کرد تا به چنین فروش قابل توجهی دست پیدا کنند.

مطلب مرتبط:  پاسخ منفی جانی دپ به پیشنهاد استودیو دیزنی

البته این تنها موفقیت فیلم سونیک  ۲ نیست؛ چرا که این فیلم همچنین موفق شده است آثار دیگری همچون موربیوس (Morbius) با بازی جرد لتو و شهر گمشده (The Lost City) با بازی ساندار بولاک و چنینگ تاتم را هم پشت سر بگذارد. بااین وجود به نظر می‌رسد این فیلم با تمام این اعداد و ارقام قوی که در آمریکا به دست آورده است، هنوز نتوانسته به رقم فروش جهانی ۳۰۶ میلیون دلاری فیلم اول برسد. هرچند هنوز اکران فیلم و حضور آن در سینماها به پایان نرسیده و بدون تردید این وضعیت هم رفته رفته تغییر خواهد کرد. پس بااین حساب این فیلم هنوز برای کسب عنوان پردرآمدتری فیلم بازی ویدیویی در سطح جهانی، راهی نه چندان طولانی را در پیش دارد.

شخصیتهای فیلم سونیک-724press.com

به گزارش ۷۲۴ پرس، در سال ۲۰۱۶ فیلم وارکرافت (Warcraft) که آن هم براساس یک بازی محبوب و مورد توجه ساخته شده بود، به فروش ۳۹۱٫۷ میلیون دلاری در خارج از خاک آمریکا دست پیدا کرده و مجموع فروش خود در سطح جهان را به رقم  ۴۳۹ میلیون دلار رساند. بااین‌حال باید به این نکته هم توجه داشت که برای یک فیلم ساخته شده براساس بازی‌های ویدیویی، انتشار چنین اعداد و ارقام قوی هم رخدادی باشکوه است، به ویژه اگر آنها را با تولیدات سینمایی استودیوهای بزرگ مقایسه کرده و به این نکته هم توجه کنیم که اصولا فیلم‌های ساخته شده براساس بازی‌ها معمولا مورد تمسخر قرار می‌گیرند.

بااین تفاسیر، فیلم سونیک ۲ نه تنها ثابت کرد همه گیری ویروس کرونا قادر به نابودی گیشه نیست، بلکه نشان داد می‌توان براساس یک بازی ویدیویی فیلمی ساخت که هم جذاب و دیدنی باشد و هم به خط  و روح منبع اصلی  داستان وفادار بود.

سونیک، خارپشت آبی-724press.com

این فیلم واقعا سرگرم‌کننده همچنین نشان می‌دهد که توجه استودیوها به حوزه بازی رو به افزایش است و حالا که از نظر فناوری، مجهز به دانش لازم برای ساخت  آثار این چنینی هستیم، شانس تولید محصولات بیشتری در این حوزه وجود دارد. بن شوارتز که در نقش سونیک در این فیلم حضور دارد، این موفقیت را با انتشار توییتی جشن گرفته و از استقبال مخاطبان و درخشش این فیلم در گیشه سخن گفته است.

درنهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که در فروش سونیک ۲ هنوز عامل تورم  محاسبه نشده است. یعنی اگر از این نظر به این فیلم نگاه کنیم هنوز پایین‌تر از فیلم مهاجم مقبره (Lara Croft: Tomb Raider) با بازی آنجلینا جولی است که فروش  ۱۳۱ میلیونی آن با محاسبه تورم فعلی به  ۲۱۲ میلیون دلار می‌رسد.  باید به این نکته هم توجه داشت که  فیلم سونیک باکس آفیس قوی خود را با جوسازی‌های مثبت فیلم اول و فضای فیلم جدید به دست آورده است، درحالی که  فیلم مهاجم مقبره  پس از نقدهای فاجعه بار فیلم اول، گیشه ضعیفی را تجربه کرد.

سونیک خارپشت-724press.com

سونیک ۲ همچنین فیلمی با حضور پرشماره ستارگان دنیای هالیوود است. به جز شوارتز، سوپراستارهایی همچون جیم کری، ادریس البا، جیمز مارسدن، تیکا سامپتزر و کالین اوشاگنسی در این اثر حضور داشتند.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. آیا شما جزو علاقمندان بازی ویدیویی سونیک هستید؟ نظر شما در مورد اقتباس سینمایی این بازی چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما هم درمیان بگذارید.