سرویس فرهنگی و هنری

همه آنچه باید در مورد آواتار ۲ بدانید

همه آنچه باید در مورد اولین دنباله فیلم آواتار بدانید

به نظر می‌رسد مدت‌هایی مدید از زمان تأیید ساخت دنباله‌هایی برای پدیده‌ی جذاب جیمز کامرون، یعنی فیلم آواتار محصول سال  ۲۰۰۹ می‌گذرد. اکنون پس از گذشت بیش از یک دهه از ساخت این فیلم و نزدیک شدن به زمان انتشار اولین دنباله این فیلم، بالاخره عنوان اصلی فیلم مشخص شد. فیلم جدید که قرار است بعد از این همه سال چشم انتظاری منتشر شود،  با عنوان «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) معرفی شده است که قرار است بینندگان را یک بار دیگر به پاندورا بازگرداند. در مرور این مطلب با ۷۲۴پرس همراه باشید تا کمی بیشتر با جزئیات این فیلم جدید آشنا شوید.

زویی سالدانا در نقش نیتیری در آواتار 2- 724press.com

فیلم آواتار در زمان پخش با استقبال بسیار گسترده‌ای مواجه شد؛ به ‌طوری که این فیلم برای مدت‌ها به ‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شناخته می‌شد. به‌همین خاطر ساخت دنباله‌هایی برای فیلم از همان ابتدا امری پذیرفته شده بود. بااین‌حال زمانی که فیلمبرداری فیلم آواتار ۲ پس از مدت‌ها انتظار در سال ۲۰۱۷ آغاز شد، گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد آن وجود داشت. هرچند تیم سازنده به دقت جزئیات مربوط به فیلم را مخفی نگاه داشته بودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیمز کامرون

در سال ۲۰۲۰ اما به لطف عکس‌ها منتشر شده توسط جیمز کامرون، حداقل مشخص شد که فیلم حال‌وهوایی اقیانوسی دارد. درنهایت جان لاندو تهیه‌کننده فیلم در گفتگویی افشا کرد که در فیلم دوم یک بار دیگر شاهد حضور سم ورتینگتون و زویی سالدانا هستیم که به ترتیب دوباره در قالب دو شخصیت جک و نیتیری بازخواهند گشت تا یک بار دیگر با سفر به پناهگاه امن اقیانوسی، جلوی عملیات معدن‌کاوی مجدد را بگیرند که حیات پاندورا را تهدید می‌کند.

جیمز کامرون سر صحنه فیلمبرداری آواتار 2- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، نسخه اصلی و اولیه فیلم آواتار، راه و روشی را در پیش گرفته بود که در کمتر فیلم دیگری در آن به کار گرفته شده بود و به همین خاطر موجی فرهنگی را به راه انداخته و به شدت توجه بینندگان را به خود جلب کرد. به همین خاطر چندان عجیب نبود که فروش جهانی این فیلم به مبلغ چشمگیر ۲٫۸ میلیارد دلار بوده و به عنوان پردرآمدترین فیلم تمام دوران شناخته شد. البته بعدها فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) این عنوان را  از آواتار گرفت، حالا باید منتظر بود و دید آیا آواتار ۲ هم می‌تواند به اندازه‌ی فیلم اول شگفتی آفریده و پرفروش باشد.

مطلب مرتبط:  انتقام جویان: جنگ بی نهایت، فاتح بی رقیب گیشه ها

به‌هرحال استقبال گسترده از فیلم آواتار باعث شد تا دست‌اندرکاران فیلم در سال  ۲۰۱۶  اعلام کنند که ساخت سه دنباله از آن را در دستور کار دارند که همگی همزمان با ساخت فیلم آواتار ۲ به صورت مشترک در حال توسعه هستند. هرچند تولید و پخش فیلم مدام به تعویف افتاده و فیلم با تأخیرهای بیشتری همراه بود و درنهایت پاندمی کرونا به شکلی جدی ساخت و پخش فیلم را با مشکل مواجه کرد.

سیاره پاندورا در آواتار 2- 724press.com

درنهایت به تازگی اعلام شد قرار است آواتار ۲ تا پایان سال جاری میلادی یعنی در تاریخ شانزدهم دسامبر سال  ۲۰۲۲ منتشر شود. البته از همین حالا تاریخ‌های دیگری هم برای اکران چند فیلم بعدی آواتار اعلام شده است. براین اساس به نظر می‌رسد قرار است قسمت سوم آوتار در دسامبر سال ۲۰۲۴، قسمت چهارم در دسامبر سال  ۲۰۲۶ و آخرین فیلم هم در دسامبر سال  ۲۰۲۸ اکران شوند که با توجه به تأخیرهای فیلم دوم، امیدواریم این بار تمام دنباله‌ها طبق تاریخ اعلام شده، روانه سالن‌های سینما شوند.

خط احتمالی داستان آواتار ۲ چیست؟

پوستر فیلم آواتار 2 در دیزنی پلاس- 724press.com

همانگونه که گفتیم بسیاری از جزئیات این فیلم همچنان از دید عموم دور نگاه داشته شده است. اما جزئیاتی از آن تابه‌حال مشخص شده‌اند، به عنوان نمونه ما می‌دانیم که قسمت دوم آواتار به دوازده سال پس از داستان فیلم اول اختصاص دارد، حیک سالی پس از اتفاقات آواتار، تصمیم گرفت آگاهی انسانی خود را به بدن آواتارش منتقل کند و از همان زمان به عنوان رهبر جدید مردم ناوی انتخاب شده و در تمام این مدت در پاندورا زندگی کرده است. به ‌علاوه او با نیتیری تشکیل خانواده داده و فرزندانی هم دارد.

اما حالا نیروهای استعمارگر RDA، یک بار دیگر برای دنبال کردن عملیات معدنی خود به پاندورا بازگشته و از نو شروع به تخریب و ویرانی می‌کنند. جیک و نیتیری مجبور هستند به همراه دیگران بار سفر بسته و از خانه فرار کنند. مشخص نیست استیون لانگ قرار است چگونه دوباره نقش خود به عنوان سرهنگ مایلز کواریچ را بازی کند، اما می‌دانیم که هم در این قسمت و هم در قسمت‌های بعدی آواتار، او در قامت شخصیت شرور اصلی فیلم هنرنمایی خواهد کرد.

بازیگران قدیمی و جدید آواتار ۲ چه کسانی هستند؟

پوستر فیلم آواتار 2- 724press.com

به گزارش 724press.com، به جز ورثنیگتون و سالدانا، قرار است در این فیلم  بار دیگر شاهد هنرنمایی سیگورنی ویور، استیون لانگ، جیووانی ریبیسی، جوئل دیوید مور، سی. اچ پاوندر و مت جرالد باشیم. به‌علاوه در کنار این بازیگران قرار است کیت وینسلت، کلیف کورتیس، جامین کلمنت، اونا چاپلین، ادی فالکو، برندن کاول، وین دیزل و میشل یوئه هم در نقش‌هایی جدید در این مجموعه حضور پیدا کنند.

از آنجایی که قسمت اعظم فیلم آواتار ۲ قرار است درمیان صخره‌های آبی پاندورا اتفاق بیفتد، پس ما با قبیله‌ای جدید از مردم ساکن این سیاره آشنا خواهیم شد که ساکن صخره‌های متکاینا (Metkayina) هستند. همینجا قرار است با دو شخصیت جدید به نام‌های رونا و تونواری آشنا شویم که به ترتیب کیت وینسلت و کلیف کورتیس نقش آنها را بازی خواهند کرد. رونا یک غواص و عضوی از قبیله متکاینا و تونواری هم رهبر این قبیله است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیت وینسلت

اما از طرف دیگر ادی فالکو قرار است در نقش ژنرال آردمور، زنی که از منافع شرکت معدن‌کاوی دفاع می‌کند بازی کند، جامین کلمنت در نقش زیست‌شناس دریایی به نام ایان گاروین، میشل یوئه در نقش دکتری به نام کارینا موگ و اونا چاپلین هم در نقش شخصیتی به نام وارنگ در این فیلم حضور خواهند داشت. البته هنوز مشخص نیست وین دیزل قرار است در قالب کدام شخصیت در این دنبال نقش آفرینی کند.

زمان عملیات   فیلمبرداری آواتار ۲ 

محل فیلمبرداری فیلم آواتار- 724press.com

پس از آنکه در فوریه سال ۲۰۱۷ جیمز کامرون اعلام کرد که کار نگارش فیلمنامه دنباله‌های آواتار را به پایان رسانده است، فیلمبرداری مقدماتی اولین دنباله در تاریخ ۱۵ اوت همان سال در ایالت کالیفرنیا آغاز شده و کارهای مربوط به جلوه‌های بصری و دیجیتال هم در تابستان همان سال آغاز شد. همچنین بیشتر عملیات فیلمبرداری موشن کپچر زیر آب در فاصله ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ تا ماه می سال ۲۰۱۸ انجام شد. به این ترتیب زویی سالدانا تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، قسمت اعظم فیلمبرداری  بخش‌های مربوط خود را برای هر دو فیلم آواتار  ۲ و ۳ را به پایان رسانده بود.

درادامه  فیلمبرداری موشن کپچر دیگر بخش‌های فیلم به کشور نیوزیلند منتقل شد که در آنجا هم کار تا نوامبر ۲۰۱۸ به پایان رساند، همزمان کار فیلمبرداری لایو اکشن هم ادامه داشت.  درنهایت کاری فیلمبردای تا سال  ۲۰۲۰ همچنان ادامه داشت، تااینکه سرانجام پاندمی کووید 19 کار تولید را در ماه مارس  همان سال متوقف کرد. البته کار فیلمبرداری در نیوزلند دوباره از ماه ژوئن سال  ۲۰۲۰ از سرگرفته شد، تااینکه بالاخره در ماه سپتامبر همان سال جیمز کامرون اعلام کرد بخش فیلمبرداری لایو اکشن فیلم سرانجام کامل شده است.

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، جیمز کامرون در مصاحبه‌ای با مجله ونیتی‌فر،  به دنباله‌ای فیلم آواتار اشاره کرده و آنها را گسترشی طبیعی از تمام موضوعات، شخصیت‌ها و جریان‌های پنهان و معنوی دانیست. به باور او اگر مخاطب از تماشای فیلم اول آواتار لذت برده است، بی‌تردید از تماشای دنباله‌های آن هم لذت خواهد برد و برعکس، اگر از فیلم اول متنفر بوده، دنباله‌های بعدی آن را هم دوست نخواهد داشت.

کودک در آواتار 2- 724press.com

فعلا که همه چیز در حدس و گمان‌ها خلاصه شده است، باید منتظر بود و دید واکنشن مردم و منتقدان به دنباله‌های بعدی آواتار چه خواهد بود و آیا دنباله دوم یا دیگر دنباله‌ها می‌توانند موفقیت چشمگیر فیلم اول را تکرار کنند یا خیر؟ درپایان امیدوارم از مرور این مطلب و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظر شما در مورد فیلم آواتار چیست؟ آیا شما هم مشتاق تماشای دنباله ‌های این فیلم هستید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ماهم درمیان بگذارید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید