اگر به خاطر داشته باشد ماجرای کشته شدن فیلمبردار  هالینا هاچینز سر صحنه ساخت فیلم «Rust»، پای دست‌اندرکاران ساخت این فیلم را به میان کشید. از جمله ستاره سینما الک بالدوین که در این فیلم حضور داشت. حالا اخبار جدیدی از این پرونده به گوش می‌رسد که  ظاهرا سازنده‌ها را به دلیل اهمال‌کاری مورد انتقاداتی تند قرار گرفتند. درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا نگاهی به آخرین اخبار این داستان تلخ داشته باشیم.

تهیه‌کنندگان فیلمی که فیلمبردار آن به صورت تصادفی سر صحنه فیلمبرداری کشته شد، به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های ایمنی توسط مقامات جریمه شده و به شدت مورد انتقاد قرار  گرفتند. 

هالینا هاچینز- 724press.com

به گفته دپارتمان محیط زیست نیومکزیکو (the New Mexico Environment Department)، سازندگان این فیلم  نسبت به خطرات شناخته شده مرتبط با استفاده از سلاح گرم در صحنه فیلمبرداری، بی‌توجهی آشکار از خود نشان دادند. درنتیجه این آژانس  سازندگان و تیم تهیه کنندگی این فیلم را در مجموع به پرداخت  جریمه‌ی ۱۳۷ هزار دلاری معادل  ۱۰۵ هزار پوند  محکوم کرد. در جریان وقوع این رویداد تلخ، زمانی که الک بالدوین درحال تمرین با اسلحه‌ی به ظاهر امن بود، باعث کشته شدن خانم هاچینز و زخمی شدن جوئل سوزا کارگردان این فیلم شد. این بازیگر که خود تهیه‌کننده این فیلم هم است قبلا گفته بود  ماشه را نکشیده و نمی‌داند چگونه یک گلوله واقعی سر صحنه فیلمبرداری شلیک شده است!

مطلب مرتبط:  الک بالدوین ستاره معروف سینما، درگیر یک پرونده قتل شد!

در این گزارش آمده است که تهیه‌کنندگان فیلم مذکور  رویه‌های ایمنی نگهداری و استفاده از سلاح گرم سر صحنه فیلمبرداری را رعایت نکرده و با ناتوانی در بررسی شیوه‌های کاری و انجام  اقدامات لازم، بی‌تفاوتی آشکار را نسبت به ایمنی کارکنان از خود نشان دادند. هرچند شرکت «Rust Movie Productions»، با این ادعا مخالفت کرده و اعلام کردند درخواست تجدید نظر  خود را   دراین زمینه   به مقامات مسئول ارائه خواهند داد.

محل قتل هالینا هاچینز- 724press.com

جیمز کنی، دبیر کمیته دپارتمان محیط زیست نیومکزیکو اعلام کرد:

«شکست‌های مدیریتی متعددی در این زمینه قابل مشاهده است و شواهد به میزان کافی وجود دارد که نشان می‌دهند اگر رویه‌های استاندارد صنعت فیلم‌سازی به درستی رعایت می‌شد، شاهد چنین رویداد تلخی نبودیم که باعث کشته شدن فیلمبردار هالینا هاچینز و آسیب دیدگی جدی جوئل سوزا شود.

ما از طریق تحقیقات خود متوجه شدیم شرکت «Rust Productions» هم به صورت جدی و هم عمدی دچار مشکلاتی عدیده در این زمینه بوده است. نکته اصلی اینجا است که رعایت استانداردهای ملی یک وظیفه مهم برای کارفرما است که متأسفانه این اتفاق در پروژه فیلم Rust رخ نداد»

هالینا هاچینز به همراه همسر و فرزندش- 724press.com

او در ادامه افزود:

«این تراژدی وحشتناک بود و ما به قربانی فکر می‌کنیم، به یک مادر، یک همسر، یک فیلمبردار باتجربه و یکی از اعضای محترم جامعه فیلمسازان که اینگونه جان خود را از دست داد. ما متوجه هستیم که هیچ جریمه نقدی نمی‌تواند این خسارات جانی را جبران کند، اما این نشان‌دهنده این است که ما این شرکت را کاملا مسئول این اتفاق می‌دانیم»

استفان فریدمن، سخنگوی این  شرکت در بیانیه ‌ای به خبرگزاری رویترز اعلام کرد درحالی که از زمان صرف شده و تلاش‌های   اداره‌ی ایمنی و سلامت حرفه‌ای (Occupational Safety and Health Administration)  در تحقیقات خود قدردانی می‌کنیم، اما با یافته‌های آنها مخالفیم و قصد داریم درخواست تجدیدنظر خود را ارائه کنیم.  درکنار آن همچنان فکر و دعاهای خیر ما با خانواده هالینا باقی خواهد ماند.

بالدوین قبلا گفته بود که حتی قرار نبوده است یک گلوله واقعی در محل فیلمبرداری مورد استفاده قرار بگیرد و آنها از ماکت هفت تیر کلت  ۴۵ میلی‌متری برای تمرین‌های خود استفاده می‌کردند! وکلای بالدوین پس از انتشار این گزارش در بیانیه‌ای اعلام کردند ما از اینکه در این گزارش خبر تبرئه آقای بالدوین اعلام شد بسیار خوشحال بوده و از آن قدردانی می‌کنیم. 

دیدار الک بالدوین با همسر و پسر هالینا هاچینز- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، طبق اسناد دادگاه، دستیار کارگردان فیلم دیوید هالز، اسلحه را به آقای بالدوین تحویل داده است و او از اینکه اسلحه حاوی گلوله واقعی است، اطلاعی نداشته است. دیوید هالز هم ظاهرا اسلحه را از هانا گوتیرز رید  ۲۴ ساله دریافت کرده که وکلایش اعلام کردند او هم از اینکه کی و چگونه یک گلوله واقعی داخل تفنگ جاسازی شده است، اطلاعی ندارد.

مطلب مرتبط:  آخرین توضیحات ارائه شده از سوی الک بالدوین درمورد پرونده قتل هالینا هاچینز

این‌درحالی است که در ماه‌های اخیر اخباری منتشر شد که نشان می‌داد شوهر این فیلمبردار فقید سینما از اینکه تهیه‌کننده فیلم آلک بالدوین مسئولیت مرگ همسرش را نپذیرفته است، ناخشنود و عصبانی است. مت هاچینز در گفتگویی با شبکه‌ی  NBC گفت از دیدن اینکه این بازیگر به صورت علنی در مورد مرگ همسرش صحبت می‌کرده، خشمگین شده است. بالدوین گفته بود اگرچه  عمیقا احساس غم و اندوه می‌کند، اما نمی‌تواند بگوید چه کسی مسئول مرگ خانم هاچینز است.

آقای هاچینز اشاره کرد از اینکه فردی که اسلحه را در دست داشته و شلیک کرده است  از پذیرش مسئولیت شانه خالی ‌می‌کند،  احساس پوچی می‌کند. بالدوین پیش‌تر اشاره کرد بود که خود خانم هاچینز که درحال آماده کردن صحنه بعدی فیلم بود از او خواسته است که اسلحه را به سمتش گرفته و ماشه را بکشد. به همین خاطر وکلا شکایتی را از جانب خانواده هالینا هاچینز ارائه کردند که ادعا می‌کند این بازیگر با بی‌احتیاطی کامل به خانم هاچینز شلیک کرده و باعث مرگ او شده است.

هالینا هاچینز سر صحنه فیلمبرداری- 724press.com

 البته آقای بالدوین یکی از چندین متهم این پرونده است که در این دعوی از او یاد شده بود. افراد دیگر شامل دستیار کارگردان دیوید هالز،  هانا گوتیرز رید و سارا زکری بودند. از دید آقای هاچینز مسئله تنها ایمنی اسلحه استفاده شده در این پروژه نیست، مسئله استانداردهایی است که به درستی اجرا نشدند.

به‌هرحال فعلا که الک بالدوین از اتهامات تبرئه شده  است، اما با توجه به  درخواست تجدید نظر شرکت تولیدکننده فیلم، باید منتظر بود و دید درنهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.