این روزها انیمه به یکی از ژانرهای محبوب تبدیل شده که مخاطبان بسیاری در گوشه و کنار جهان دارد. در کشور ما هم این روزها استقبال مخاطبان از آثار انیمه‌ای رو به فزونی است و به همین مناسبت مرور بهترین‌های این حوزه خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا فهرستی از مورد انتظار‌ترین انیمه‌های فصل بهار ۲۰۲۲ را باهم مرور کنیم؛ فهرستی که می‌تواند راهنمایی خوب برای انیمه دوستان ایرانی باشد.

بهار زیبا و دلفریب از راه رسیده است و در کنار جذابیت‌های طبیعی خود، ویترینی جذاب از تازه‌ترین انیمه‌ها را هم برای عرضه آماده کرده است. از دنباله سریال‌های جذابی مثل کاگویا ساما و تایگر و بانی گرفته تا نمایش آثاری جدید همچون خانواده جاسوس، خون‌آشام در باغ و او آشی.

به همین خاطر اگر بگوییم این فصل از سال زمان پخش منتخبی از بهترین‌های دنیای انیمه است، چندان اغراق نکرده‌ایم. البته با توجه به درنظر گرفتن نزدیک به هفتاد و پنج انیمه برای پخش در فصل بهار احتمالا فهرست جذاب‌ترین‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. اما با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید تا نگاهی به فهرستی از چهارده انیمه جذاب  بهار 2022  داشته باشیم که احتمالا با استقبال خوب مخاطبان همراه خواهند شد.

انیمه خانواده جاسوس (Spy x Family)

انیمه خانواده جاسوس براساس مجموعه مانگایی محبوب در ژانر شونن به همین نام تهیه شده است. داستان این انیمه در مورد یک مأمور مخفی زبده و بسیار مرموز است که باید برای نفوذ به تشکیلات دشمن از راهکارهایی خلاقانه استفاده کند.

او به عنوان بخشی از مأموریت خود و برای ایجاد پوشش مناسب، در عرض یک هفته ازدواج صوری کرده و دختری کوچک را هم به فرزندی انتخاب می‌کند. همچنین نامش را تغییر داده و اسم لوید فورگر را انتخاب می‌کند. اما زمانی که مشخص می‌شود همسر صوری او نه یک انسان معمولی بلکه یک قاتل مخفی است و همینطور دختر خوانده‌اش آنیا هم یک روانشناس قدرتمند است، همه چیز عوض می‌شود.

مانگای اصلی نوشته تتسویا اندو به سرعت به یکی از محبوب‌ترین آثار تبدیل شده و درکمتر از یک سال از عرضه به شهرتی فراوان رسید. از طرف دیگر این انیمه محصول مشترک دو کمپانی شناخته شده انیمه یعنی استودیو ویت و کلاوروورکس است که آثار درخشانی همچون حمله به تایتان‌ها، حماسه وینلند (Vinland Saga) و هوریمیا (Horiymiya) را در کارنامه دارند.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه خانواده جاسوس در یوتیوب | نماشا


انیمه کاگویا ساما: عشق جنگ است (KAGUYA-SAMA: LOVE IS WAR)

این انیمه جذاب براساس مجموعه مانگایی جذاب به همین نام اثر آکا آکاساکا شاخته شده و یکی از پرطرفدارترین انیمه‌های کمدی عاشقانه است.

مطلب مرتبط:  معرفی بهترین انیمه های عاشقانه ۲۰۲۱

داستان آن درمورد داستانی عاشقانه با چاشنی از شیطنت است که میان دو نابغه دبیرستانی یعنی کاگویا و شیوگانه جریان دارد. شاید یکی از جذاب‌ترین نکات در مورد این انیمه این است که ریشه در واقعیت دارد؛ چراکه در خلال داستان شما بیشتر با چگونگی تغییرات و رشد فردی آشنا می‌شوید. به همین خاطر عجیب نیست اگر فصل سوم این انیمه که پخش آن برای فصل بهار برنامه‌ریزی شده است، همچنان سریال تأثیرگذار و رمانتیک باشد که درعین‌حال لحظاتی خنده‌دار را برای بینندگان فراهم کند.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه کاگویا ساما در یوتیوب | آپارات


انیمه THERMAE ROMAE NOVAE

انیمه ترما روم-724press.com

Thermae Romae Novae دیگر انیمه جذاب فصل بهار سال ۲۰۲۲ است که براساس یک مجموعه مانگای کمدی با موضوع سفر در زمان است.

داستان هم در مورد معماری رومی به نام لوسیوس مودستوس است که طی رخدادی جادویی سفری در زمان داشته و خود را در حمامی ژاپنی در عصر مدرن می‌بیند. او که فرصت خلق ایده‌های خود برای طراحی حمام را از دست داده است، سعی می‌کند با الهام از حمام‌های ژاپنی ایده‌هایی نوآورانه و البته آینده نگرانه را ارائه داده و آنها را به عنوان اختراعات خود معرفی کند.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه THERMAE ROMAE NOVAE در یوتیوب | آپارات


انیمه خون‌آشام در باغ (VAMPIRE IN THE GARDEN)

انیمه خون آشام در باغ-724press.com

داستان خون‌آشام در باغ در مورد رویدادهایی است که چندین سال پس از شکست بشریت توسط یک نژاد جاودانه از خون‌آشام‌ها رخ می‌دهند. داستان در مورد دختر جوانی به نام مومو است که در یکی از آخرین شهرهای تحت کنترل انسان‌ها به تنهایی زندگی می‌کند. سوی دیگر ماجرا ملکه خون‌آشام فاین قرار دارد که زمانی عاشق انسان‌ها بود و بعد به صورتی مرموز از میدان جنگ ناپدید شد.

به گزارش ۷۲۴پرس، این دو نفر قرار است باوجود همه تفاوت‌ها با هم در مسیری شگفت‌انگیز همراه شده و سفری خطرناک را برای جستجوی بهشتی افسانه‌ای آغاز کنند. بهشتی که طبق داستان‌های افسانه‌ای جایی است که زمانی انسان و خون‌آشام در کنار هم در صلح و صفا زندگی می‌کردند. این سریال محصول استودیو ویت است که در کارنامه خود آثار درخشان دیگری همچون اتک آن تایتان (حمله به تایتان‌ها) و رتبه‌بندی پادشاهان (Ranking of Kings) دارد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد این سریال قرار است چه از نظر جلوه‌های بصری و چه خط داستانی اثری جذاب و تأثیرگذار باشد که تاحدودی به فیلم باران گرگ (Wolf’s Rain) محصول سال ۲۰۰۳ شباهت دارد.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه خون‌آشام در باغ در یوتیوب | آپارات


انیمه شبح درون پوسته (Ghost in the Shell: SAC_2045)

انیمه شبح در پوسته-724press.com

شاید کیفیت این انیمه در مقایسه با نسخه اصلی چندان چنگی به دل نزند و همینطور دور شدن کلی آن از داستان‌های مستقل اولیه و استفاده از فناوری سی جی تاحدی بیننده را دلسرد کند. اما به نظر می‌رسد این فصل تازه قرار است جذاب‌تر از قبل بوده و شاید بینندگان را تشویق کند تا فصل اول این انیمه را هم تماشا کنند.

 به همین دلیل امیدواریم فصل دوم انیمه شبح درون پوسته با درس گرفتن از اشتباهات قبلی و اصلاح آنها بتواند دوباره جایگاه اصلی خود را به دست بیاورد.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه شبح درون پوسته در یوتیوب | آپارات


انیمه اسپریگان (SPRIGGAN)‌

انیمه اسپریگان-724press.com

داستان این انیمه در مورد یو اومینای است، سرباز مخفی معروف با اسم مستعار اسپریگان که با شرکتی مرموز به نام آرکام (ARCAM) همکاری می‌کند تا از ساخته‌های باستانی موجودات فضایی محافظت کرده و از افتادن آنها به دست افراد شرور و خرابکار جلوگیری کند.

این انیمه براساس مانگایی با ژان اکشن و علمی تخیلی نوشته هیروشی تاکاشیگه و ریوجی میناگاوا ساخته شده است. کارگردانی این اثر را هیروشی کوبایاشی برعهده داشته و هیروشی سکو هم نویسنده آن است که آثاری همچون حمله به تایتان‌ها، موب سایکو صد (Mob Psycho 100) را برعهده دارد.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه اسپریگان در یوتیوب | آپارات


انیمه تایگر و بانی، فصل دوم (TIGER & BUNNY 2)

انیمه تایگر و بانی-724press.com

داستان انیمه تایگر و بانی درباره دنیایی از آینده و دو شخصیت به نام‌های کوتتسو کابوراگی ملقب به ببر وحشی (تایگر) و بارنابی بروکس جونیور ملقب به بانی است، زوجی قهرمان اما عجیب که استخدام شده‌اند تا با جنایتکاران شرور را به مبارزه طلبیده و در زمینه بسط عدالت، رتبه‌های بالا را به خود اختصاص دهند.

نسخه اولیه این انیمه به کارگردانی کِیی‌چی ساتو بیش از یک دهه پیش اکران شده و به یکی از انیمه‌های محبوب زمان خود تبدیل شده و برای سال‌ها همچون انیمه‌هایی مثل مدرسه قهرمانانه من (My Hero Academia) و مرد تک مشتی (One-Punch Man)، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

به گزارش 724press.com، نسخه جدید این فیلم به حوادث چند سال بعد از وقایع قسمت اول اختصاص دارد، جایی که تایگر و بانی همچنان به عنوان ابرقهرمان در کنار نسل جدیدی از بازیکنان عدالت طلب جدید به کار خود ادامه می‌دهند. قرار است سیزده قسمت اول این مجموعه درماه آوریل و باقیمانده این مجموعه ۲۵ قسمتی هم در اواخر امسال منتشر شود.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه تایگر و بانی (فصل دوم) در یوتیوب | آپارات


انیمه بازی توموداچی (TOMODACHI GAME)

انیمه بازی توموداچی شاید تلفیقی از ژانر درام دبیرستانی با چاشنی بازی مرکب و مجموعه فیلم‌های مکعب اثر وینچنزو ناتالی باشد که البته با حضور ابرشروری مشابه کورو سنسی از انیمه کلاس ترور جذابیتی دوچندان پیدا کرده است.

البته این سریال انیمه‌ای در اصل براساس مجموعه مانگایی به همین نام اثر میکوتو یاماپاچی و یوکی ساتو ساخته شده است. داستان آن هم در مورد کاتاگیری یوییچی و چهار دوست صمیمی‌اش است که با به خاطر دزدیده شدن پولی که برای سفر مدرسه جمع آوری کرده‌اند، درگیر یک بازی مرگبار می‌شوند.

همانطور که در طول بازی اعتماد آنها مورد آزمایش قرار می‌گیرد، کشف واقعیت در مورد اینکه چه کسی پول را دزدیده است هم دوستی صمیمانه آنها را مورد تهدید قرار می‌دهد.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه بازی توموداچی در یوتیوب | آپارات


انیمه طلوع جادوگر (The Dawn of the Witch)

انیمه طلوع جادوگر-724press.com

طلوع جادوگر براساس مجموعه رمان‌هایی نوشته کاکرو کوباشیری ساخته شده است و به دنیای فانتزی می‌پردازد که پس از یک دوره جنگ وحشیانه پانصد ساله میان جادوگران و کلیسا شکل گرفته است.

شخصیت اصلی داستان سیبیل است، جادوگری فراموش شده که در کالج جادوگری سلطنتی درس می‌خواند. او توسط مدیر مدرسه آلبوس برای انجام یک مأموریت به منطقه جنوبی قاره فرستاده می‌شود؛ جایی که آزار و اذیت جادوگران همچنان ادامه دارد.

تریلر منتشر شده از این انیمه جزئیات چندانی ندارد اما به نظر می‌رسد با یک اکشن مهیج طرف هستیم که توجه مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه طلوع جادوگر در یوتیوب | آپارات


انیمه شوالیه اسکلتی در دنیای دیگر (Skeleton Knight in Another World)

انیمه شوالیه اسکلتی-724press.com

انیمه شوالیه اسکلتی در دنیای دیگر، یکی دیگر از آثار فانتزی و خیال‌انگیز در ژانر ایسکای (iSekai) است. به همین خاطر ممکن است این سؤال برای بینندگان پیش بیاید که مثلا این انیمه چه تفاوتی با انیمه‌های مشابه همچون زندگی بعدی من به عنوان یک شرور (My Next Life as a Villainess: All Routes Lead to Doom!) دارد؟ یا قرار است شاهد چه چیزی متفاوت با انیمه « Mushoku Tensei» یا ده‌ها انیمه دیگر این ژانر داشته باشد؟

مهم‌ترین تفاوت این است که انیمه شوالیه اسکلتی داستان قهرمانی است که در بدن یک اسکلت گیر افتاده است! این سریال همچنین حال‌وهوایی کمدی دارد؛ هرچند برخی از لحظات آن ممکن است از نظر خشونت یا مسائل عجیب و غریب هم تفاوت‌هایی داشته باشند.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه شوالیه اسکلتی در دنیای دیگر در یوتیوب | آپارات


انیمه برقص رقاص (DANCE DANCE DANSEUR)

انیمه برقص رقاص-724press.com

انیمه برقص رقاص داستان جونپی مورائو را بازگو می‌کند، مرد جوانی که در دوران کودکی عشقی شدید به رقص باله داشت، اما به دنبال مرگ پدر، از آرزوهایش دست کشیده و تصمیم گرفت به دنبال کاری مردانه‌تر رفته و ورزش جت کان دو را انتخاب کرد.

اما زمانی که دانشجویی انتقالی به نام میکو متوجه عشق پنهان جونپی به باله می‌شود، او را به استودیوی مادرش دعوت کرده و به جونپی پیشنهاد می‌کند که در کنار او هم به تدریس باله پرداخته و هم آن را اجرا کند.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه برقص رقاص در یوتیوب | نماشا


انیمه عشق پس از سلطه بر جهان (LOVE AFTER WORLD DOMINATION)

انیمه عشق پس از سلطه برجهان-724press.com

انیمه عشق پس از سلطه برجهان، کمدی عاشقانه است که به زندگی دو شخصیت فودو آیکاوا و دسومی ماگاهارا می‌پردازد. دو نوجوان ژاپنی به ظاهر عادی که درواقع جنگجویانی قدرتمند هستند که قرار است در نبردی قهرمانانه روبروی هم قرار بگیرند، نبردی که سرنوشت سیاره را مشخص خواهد کرد.

آیکاوا در واقع «Red Gelato» است، رهبر نیروی جنگی که به نام جلاتو ۵ شناخته می‌شود، در سوی دیگر ماگاهارا شاهزاده خانم درو است، فرمانده یک سازمان مخفی شیطانی به نام Gekko».

باوجود تمام تفاوت‌های ظاهری اما نبرد این دو چندان ساده نیست و آنها نمی‌توانند به این سادگی بردیگری غلبه کنند. از طرف دیگر بذر عشق دور از چشم دیگران به ثمر نشسته و فودو و دسومی را گرفتار خود کرده است. حالا آن دو مجبور هستند رابطه عاشقانه خود را دور از چشمان کنجکاو اطرافیان و سوءظن هم پیمانان خود جلو ببرند. هرچند که درنهایت عشق هر غیرممکنی را ممکن خواهد کرد.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه عشق پس از سلطه بر جهان در یوتیوب | آپارات


انیمه او آشی (Aoashi)

از تماشای انیمه‌های ورزشی مثل هایکیو (Haikyuu!!) لذت می‌برید؟ دوست دارید فصل بهار را هم با دیدن یک انیمه ورزشی جذاب دیگر سپری کنید؟ دراین صورت انیمه او آشی می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد.

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، این انیمه براساس مانگایی به همین نام نوشته یوگو کوبایاشی ساخته شده و داستانش در مورد دانش آموز سال سوم راهنمایی به نام آشیتو آئوی است که باوجود اینکه عاشق ورزش فوتبال است، اما استعداد و توانایی خود را از دیگران پنهان می‌کند.

بااین‌حال او طی حادثه با مربی کهنه‌کار تیم فوتبال جوانان توکیو آشنا می‌شود که سعی می‌کند او را زیربال و پر خود گرفته و آشیتو را تشویق می‌کند تا شانس حضور در تیم فوتبال جوانان را از دست ندهد. این اتفاق مقدمه‌ای می‌شود برای تلاش‌های این بازیکن جوان برای یادگیری و صعود به رتبه‌های بالاتر تا درنهایت یک روز به بازیکنی حرفه‌ای تبدیل شود. البته این انیمه هم مثل هر درام ورزشی خوب دیگری، قرار نیست تنها به نمایش موفقیت‌های شخصیت اصلی بسنده کرده و حتما در کنار آن به نمایش موانعی هم خواهد پرداخت که او در طول مسیرش با آنها مواجه خواهد شد.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه او آشی در یوتیوب | آپارات


انیمه زوج کاکوس (A Couple of Cuckoos)

انیمه زوج کاکوس-724press.com

داستان انیمه زوج کاکوس در مورد ناگی اومینو دانش آموز شانزده ساله دبیرستانی است که متوجه می‌شود جایش درهنگام تولد با کودک دیگری عوض شده است. او در تلاش برای ملاقات با والدین واقعی خود است که با دختر جوانی به نام اریکا ملاقات می‌کند.

مطلب مرتبط:  فصل آخر انیمه حمله به تایتان به زودی پخش خواهد شد

از سوی دیگر والدین واقعی و هم والدینی که ناگی را بزرگ کرده‌اند، او را تشویق می‌کنند تا با دختری ازدواج کند که والدینش به جای او بزرگ کرده‌اند و دست برقضا این دختر کسی نیست جز اریکا! ازهمین چند خط مشخص است که داستان این انیمه یک کمدی رمانتیک است که قرار است با پیچش‌هایی شگفت‌انگیز و خط داستانی هوشمندانه خود، مخاطبان را مجذوب خود کند.

تماشای پیش‌نمایش رسمی انیمه زوج کاکوس در یوتیوب | نماشا

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مرور این فهرست و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید. فصل جدید انیمه برای شما چه حال‌وهوایی دارد؟ انیمه محبوب شما کدام است و چشم‌انتظار پخش کدام انیمه‌ها هستید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما هم درمیان بگذارید.