اتفاق شب گذشته مراسم اسکار و درگیری فیزیکی و درادامه کلامی ویل اسمیت با مجری برنامه کریس راک، یک جنجال درست و حسابی به پا کرد که تا چندین ساعت پس از مراسم همچنان ادامه داشت. واکنش کاربران و هنرمندان به این رویداد متفاوت بود و اگرچه ویل اسمیت بعدا حین دریافت اولین جایزه اسکار خود سعی کرد با عذرخواهی فضا را آرام کند، اما جنجال‌های پیش آمده همچنان ادامه دارد. درمرور حقیقت این ماجرا با ۷۲۴پرس همراه باشید.

در نگاه اول ماجرای سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک دلیلی خیلی ساده دارد. این هنرپیشه سیاه پوست در دفاع از همسرش جادا پینکت اسمیت جلو رفته و به کریس راک سیلی زده است.

سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک-724press.com

اتفاقی که به سرعت توجه حاضران در مراسم و بینندگان تلویزیونی را به خود جلب کرد، تنها نتیجه یک شوخی ساده بود که مجری برنامه در مورد حضور جادا پینکت در فیلم جی آی جین انجام داد. کریس راک درحال معرفی برنده بهترین فیلم مستند بود و دراین بین به طنز مطالبی در مورد سر تراشیده و لباس سبز رنگ این هنرپیشه انجام داد. پیش‌تر پینکت اسمیت در مصاحبه‌ای به صراحت در مورد مشکل خود با بیماری آلوپسی که نوعی بیماری خود ایمنی است صحبت کرده بود، بیماری که باعث ریش موی سر و ایجاد طاسی منطقه‌ای می‌شود.

مطلب مرتبط: ویدیوی سیلی زدن ویل اسمیت به مجری اسکار ۲۰۲۲

در آن زمان واکنش پینکت اسمیت به این شوخی تنها تکان دادن سر بود و ویل اسمیت به این مطلب خندید. هرچند او پس از یک لبخند به سرعت خود را به صحنه رسانده و به کریس راک ضربه زد و سپس سن را ترک کرد. به دنبال این اتفاق شبکه‌ی ABC صدا را قطع کرد و به همین خاطر برخی متوجه ادامه ماجرا که به صورت درگیری لفظی بود، نشدند. اما در مرور این صحنه از طریق پخش برنامه از تلویزیون ژاپن، مشخص است که راک پس از دریافت ضربه از اسمیت تنها به صورت کلامی واکنشی بسیار ملایم از خود نشان داده است. او سعی کرده است اسمیت را آرام کند و درادامه برنده اسکار بهترین فیلم مستند را اعلام می‌کند.

ویل و جادا پینکت اسمیت-724press.com

طبق گزارش منتشر شده مجله ورایتی، پس از این اتفاق مجری تبلیغاتی اسمیت  به سراغ او رفته و آنها کمی با هم صحبت کرده‌اند. همچنین در زمان استراحت بین برنامه‌ای هم دنزل واشنگتن خود را ویل اسمیت رسانده و برای دقایقی با او صحبت کرده است. زمانی که ویل اسمیت برای دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای بازی در فیلم شاه ریچارد به روی صحنه رفت، به این گفتگو اشاره کرده و گفت واشنگتن به او گفته است مراقب خود باشد چون گاهی در بهترین لحظه، شیطان به دنبال تو می‌آید.

مطلب مرتبط: واکنش آکادمی اسکار به ماجرای سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک

اسمیت با اشاره به نقشی که  دراین فیلم برعهده داشت گفت که ویلیامز مدافع سرسخت خانواده‌اش بوده است! او ادامه داد که دراین لحظه تحت‌تأثیر آن چیزی است که خدا از او می‌خواهد  انجام دهد. درنهایت اسمیت از اعضای آکادمی و همینطور دیگر نامزدهای حاضر در مراسم به دلیل رفتار خود عذرخواهی کرد؛ هرچند که این عذرخواهی شامل کریس راک  نشد.

به گزارش ۷۲۴پرس، اسمیت درخاتمه گفت که هنر تقلیدی از زندگی است و دراین لحظه او شبیه یک پدر دیوانه به نظر می‌رسد. اینکه عشق شما را وادار می‌کند گاهی مرتکب اعمالی دیوانه‌وار شوید. درنهایت او با تشکر از حضار به سخنرانی خود پایان داد.

ویل اسمیت در مراسم اسکار-724press.com

البته این اولین باری نیست که کریس راک باب شوخی را با همسر ویل اسمیت باز کرده است. او برای اولین بار زمانی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان میزبان برنامه  حضور داشت هم عدم حضور پینکت اسمیت در مراسم را به سخره گرفته بود؛ در آن سال او به تحریم مراسم اسکار از طرف جادا پینکت واکنش نشان داده بود.

مطلب مرتبط: لیست برندگان اسکار ۲۰۲۲

از طرف دیگر این مسئله باعث واکنش گسترده‌ای میان مخاطبان برنامه شد؛ کسانی که می‌پرسند چرا هنگام بروز خشونت هیچ اتفاقی رخ نداده یا کاری برای متوقف کردن آن انجام نشد. درهمین رابطه جاش هورویتز (Josh Horowitz) در توئیتی می‌پرسد که آیا  هرکدام از حضار می‌تواند از جای خود بلند شده و به دیگری سیلی بزند؟ در این صورت احتمالا ظرف ده ثانیه فرد مورد نظر را از سالن تئاتر دالبی بیرون می‌اندازند! به نظر  این نویسنده و تهیه کننده، ویل اسمیت باید از کریس راک هم عذرخواهی کند؛ چون دلیلی ندارد کسی را به خاطر بیان حرفی بدون منظور مورد ضرب و شتم قرار داد.

ویل اسمیت و همسر و فرزندانش-724press.com

 از سوی دیگر از دید برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، ایام قرنطینه ظاهر تأثیرات بدی روی افراد گذاشته است، هرچند گروه دیگری معتقد هستند این مسئله باعث افزایش مخاطبان این برنامه در سال آینده خواهد شد. به‌هرحال شب اسکار یک بار دیگر شاهد رویدادی غیرمنتظره بود که خواسته یا ناخواسته باعث افزایش توجه مخاطبان به این مراسم شد.