بعد از مدت‌ها انتظار، به زودی اهالی سینما و همینطور طرفداران پروپاقرص صنعت فیلمسازی و سرگرمی می‌توانند با بهترین‌های این حوزه از دید داوران مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار آشنا شوند. حالا که تنها چند ساعت تا شروع این مراسم باقی مانده است، بدنیست برای آخرین بار نگاهی به حال‌وهوای مراسم اسکار 2022   داشته باشیم و ببینیم چه چیزهایی در این مراسم با گذشته تفاوت دارد. دراین مرور کوتاه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

اولین مراسم اسکار در دوره همه گیری ویروس کووید 10، سال گذشته در ماه آوریل برگزار شد که هیجان زیادی به همراه داشت. در طول سه ساعت برنامه که برخلاف سنت گذشته با پیروی از قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، مخاطبان کلوئه ژائو را دیدند که به ‌عنوان اولین زن رنگین پوست برنده جایزه بهترین کارگردانی شد و درکنار او شاهد درخشش هنرمندانی همچون فرانسیس مک دورمند، یو جونگ یون، برد پیت و آنتونی هاپکینز بودیم. اما تنها چند ساعت تا شروع مراسم اهدای جوایز اسکاری دیگر باقی مانده است و مخاطبانی که چشم انتظار معرفی بهترین‌های این رویداد پرزرق و برق هستند.

مجسمه های طلایی اسکار- 724press.com

تااینجا به احتمال زیاد به صورت جسته و گریخته چیزهایی درمورد این رویداد شنیده‌ یا مطالعه کرده‌اید. اما در این چند ساعت باقی مانده با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا ببینیم پیش از شروع این شب به یادماندنی برای اهالی صنعت فیلمسازی باید چه چیزهایی بدانیم.

زمان برگزاری مراسم

مراسم اسکار امسال که نود و چهارمین دوره اهدای این جوایز است، در تاریخ ۲۷ مارس (امروز) ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

راه‌های تماشای مراسم

همچون ادوار گذشته، مراسم اسکار قرار است به صورت زنده از شبکه‌ی ABC پخش شود.

محل برگزاری مراسم کجاست؟

سال گذشته مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار  در ایستگاه یونیون در مرکز شهر لس انجلس برگزار  شد، اما امسال به سنت سال‌های قبل  (از سال ۲۰۰۲ تا سال گذشته) دوباره قرار است در خانه خود برگزار شود. به عبارت دیگر امسال شاهد برپایی این مراسم  در سالن دالبی در مرکز هالیوود  خواهیم بود.

فرمت و حال‌وهوای مراسم امسال چگونه خواهد بود؟

بندیکت کامبربچ، کریستین استوارت، ویل اسمیتمجسمه های طلایی اسکار- 724press.com

هنوز به صورت مشخص نمی‌توان در مورد حال و هوای این مراسم صحبت کرد، هرچند  آکادمی اعلام کرد گلن وایس برنده جایزه امی برای هفتمین سال متوالی کارگردانی مراسم اکسار را برعهده خواهد داشت. در ۲۲ فوریه، برگزار کنندگان مراسم اسکار همچنین خاطر نشان کردند هشت جایزه در طول پخش زنده مراسم معرفی نخواهند شد. آنها دلیل این کار را فراهم کردن زمان و فرصت بیشتری برای سرگرم کردن بینندگان و بالا بردن تعامل با مخاطب از طریق بخش‌هایی همچون اجراهای کمدی، پخش موسیقی، کلیپ فیلم و همین طور بخش ادای احترام به بزرگان عنوان کردند.

مطلب مرتبط:  آیا تلاش آکادمی اسکار برای جلب مخاطبان، نتیجه عکس خواهد داشت؟

دیوید روبین رئیس آکادمی درهمین رابطه اشاره کرد که معرفی عناوین برتر در این بخش‌ها که شامل بهترین مستند کوتاه، بهترین تدوین، بهترین گریم و آرایش مو، بهترین موسیقی، طراحی تولید، بهترین انیمیشن کوتاه و لایو اکشن و بهترین صداگذاری است، از پیش ضبط شده و قرار است در طول مراسم زنده به صورت خلاقانه پخش شوند تا به یکپارچگی مراسم هم آسیبی وارد نشود. این مسئله با واکنش‌های گسترده‌ای در بین مخاطبان و اهالی سینما روبرو شد که آن را طرحی بحث برانگیز و درمورادی ناخوشایند ارزیابی کرده و به آن انتقاداتی را وارد کردند.

میزبانی مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ را چه کسی برعهده دارد؟

نامزدهای اسکار 2022مجسمه های طلایی اسکار- 724press.com

پس از برگزاری این مراسم بدون حضور مجری و میزبان مشخص در طول سه سال گذشته ، در یازدهم ژانویه شبکه پخش کننده مراسم اسکار تأیید کرد که امسال دوباره شاهد حضور مجری در این مراسم خواهیم بود. درهمین رابطه کریگ راویچ رئیس بخش سرگرمی شبکه ABC به تجیل و تمجید از ویل پکر پرداخته و او را به عنوان فردی معرفی کرد که روی فرهنگ عامه و سرگرمی تمرکز خوبی دارد. کسی که داشته‌های فراوانی برای عرضه در این مراسم خواهد داشت. 

مطلب مرتبط:  نقش خدمات استریمینگ در افزایش احتمالی آمار بینندگان اسکار

هالیوود ریپورتر هم در گزارشی اشاره کرد که به گفته منابع آگاه از پخش تلویزیونی مراسم اسکار، امسال این جشن شامل یک نمایش  سه پرده‌ای با حضور مجری متفاوت در هر ساعت خواهد بود. استراتژی که در جهت جذب مخاطبان به صورت گسترده‌تر اعمال شده است. مجله ورایتی هم اعلام کرد که امسال امی شومر، رجینا هال و واندا سایکس میزبانی مراسم اسکار ۲۰۲۲ را برعهده دارند؛ خبری که بعد توسط شبکه صبح بخیر آمریکا تأیید شد. درهمین حال به نظر می‌رسد ونسا هاجنز، برندون مکسول و ترنس جی میزبانی برنامه نود دقیقه‌ای نمایش فرش قرمز مراسم اسکار را برعهده خواهند داشت.

چه هنرمندانی بخش اهدای جوایز مراسم اسکار را اجرا خواهند کرد؟

در سوم ماه مارس، آکادمی شش مجری اول مراسم اسکار را معرفی کرد که شامل هنرمندانی همچون لیدی گاگا، زوئی کراویتز، کوین کاستنر، رزی پرز، کریس راک و برنده سال گذشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن یو جونگ یون  است. پس از آنها هنرمندان دیگری همچون دنیل کالویا، لیلی جیمز، جیکوب الوردی، ریچل زگلر، لوپیتا نیونگو، تریسی الیس راس، میلا کونیس، نائومی اسکات، اوما تورمن، جنیفر گارنر، تیفانی هدیش، بیل مری (بیل موری)، جیک جیلنهال، آنتونی هاپکیز، ونوس و سرنا ویلیامز و الیوت پیچ هم اهدای جوایز در بخش‌های مختلف اسکار را اجرا خواهند کرد.

چه کسانی در مراسم اسکار امسال اجرا خواهند داشت؟

آماده سازی فرش قرمز اسکار 2022مجسمه های طلایی اسکار- 724press.com

از جمله هنرمندانی که قرار است به صورت زنده مخاطبان مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۲ را سرگرم کنند، می‌توان به هنرمندان مطرحی همچون بیانسه و بیلی آیلیش اشاره کرد که هر دو نامزد بهترین اجرای ترانه‌های اورجینال برای دو فیلم زمانی برای مردن نیست و شاه ریچارد هستند. درکنار آنها ترانه‌ی «Dos Oruguitas» از انیمیشن جذاب انکانتو  با اجرای ستاره پاپ کلمبیایی سباستین یاترا اجرا خواهد شد.

مطلب مرتبط:  زوج های خوش شانس مراسم اسکار امسال چه کسانی هستند؟

همچنین قرار بود ون موریسون هم ترانه‌ی «Down to Joy»  را  از فیلم بلفاست اجرا کند، خواننده ایرلندی که در ماه‌های اخیر به دلیل ابراز نظرات خود چه در دنیای موسیقی و چه در رسانه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرد. به‌هرحال برگزار کنندگان اسکار سعی کردند به مخاطبان نشان دهند که اگرچه این هنرمند به مراسم دعوت شده بود اما به خاطر برنامه تور خود موفق به شرکت در مراسم نشد! به نظر می‌رسد ترانه فوق تنها ترانه نامزد جایزه اسکاری است که قرار نیست شاهد اجرای زنده آن در طول مراسم باشیم.

فرش قرمز اسکار سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

محل برگزاری مراسم اسکارمجسمه های طلایی اسکار- 724press.com

با واکسیناسیون گسترده و کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا، به نظر می‌رسد مراسم اسکار امسال بالاخره قرار است بعد از مدت‌ها یک فرش قرمز تمام عیار را تجربه کند. بنابراین باید انتظار رژه‌ای جذاب از لباس‌های مجلس، شنل‌های پولکی و کت و شلوارهای جذاب را داشته باشیم.

درپایان لازم به یادآوری است که اگر دوست دارید با فهرست نامزدهای اسکار امسال آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم نگاهی هم به مطلب زیر داشته باشید تا پیش از شروع مراسم برندگان احتمالی خود را مشخص کنید.

مطلب مرتبط: معرفی نامزدهای اسکار ۲۰۲۲

امیدوارم از این مرور کوتاه بر آخرین اطلاعات مربوط به مراسم اسکار لذت برده باشید. فراموش نکنید حدس خود در مورد برندگان مراسم امسال و همینطور حال و هوای این مراسم را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.