سرویس فرهنگی و هنری

همه چیز در مورد فصل جدید و آخر سریال مردگان متحرک

همه چیز در مورد فصل جدید سریال مردگان متحرک

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Digitalspy، به نظر می‌رسد باوجود کاهش رتبه‌بندی سریال مردگان متحرک (The Walking Dead)، امیدهایی وجود دارد که براساس آنها این سریال می‌تواند همچون ققنوس  از خاکستر خود برمی‌خیزد. آنجلا کانگ که مدتی است سکان هدایت تیم دست‌اندرکار ساخت این مجموعه را به دست گرفته، امیدوار است نمایش فصل جدید بتواند آنها را به روزهای اوج خود بازگرداند. او در مراسم کامیک کان که در تاریخ پنجم اکتبر سال ۲۰۱۹ در شهر نیویورک برگزار شد، به این مسئله اشاره کرده و گفت که  این سریال برای ساخت فصلی جدید تمدید شده و قرار است آنها برای یازدهمین سال به دنیای آخرالزمانی زامبی‌ها بپردازند.

زامبی ها در سریال مردگان متحرک-724press.com

دراین بین سارا بارنت، رئیس اسبق گروهی سرگرمی شبکه‌ و استودیوهای AMC هم اشاره کرد مردگان متحرک ده سال قبل به عنوان یک نمایش دیدنی که تمام  مؤلفه‌های لازم برای کسب اعتبار بالا را در اختیار داشت، روانه تلویزیون شد و اکنون ده سال بعد از آن شروع خیره‌کننده، آنجلا کانگ باهوش در کنار یکی از مستعدترین گروه بازیگران تلویزیونی بازگشته و قرار است این پدیده‌ی دنیای سرگرمی را به شکلی خلاقانه شکوفا کرده و از نو توجه منتقدان و مخاطبان را جلب کند.

مطلب مرتبط:  ۱۱ مرگ دلخراش سریال مردگان متحرک کدامند؟

هرچند پاندمی کرونا تأثیری عمیق روی روند تولید و پخش بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی از جمله سریال مردگان متحرک  داشت، اما ظاهرا فصل یازدهم این سریال چیزهای بسیار جذاب‌تری از گذشته را برای عرضه به دنبال کنندگان این فرنچایز فراهم کرده است تا این تأخیر  ناخواسته تاحدی کمرنگ شود.

سریال واکینگ دد (مردگان متحرک)-724press.com

درهمین رابطه اسکات گیمپل اشاره  کرد آنها هنوز داستان‌های مهیج فراوانی برای بازگو کردن دارند و این سریال شروعی برای شنیدن چیزهای بیشتری از دنیای مردگان متحرک است. دنیایی که قرار است با ماجراجویی و شخصیت‌های کاملا جدید در کنار چهره‌ها و مکان‌های آشنا به تصویر کشیده شود، به عبارتی قرار است شاهد حضور صداها و اسطوره‌هایی جدید در کنار قهرمانان قدیمی‌تر باشیم. گیمپل که اکنون به عنوان مدیر ارشد بخش تولید محتوای این سریال  مشغول فعالیت است، اعتقاد دارد  این فصل یک پایان بسیار بزرگ و مهیج است که تولد مجموعه‌هایی جدید را در پی خواهد داشت. تکاملی بزرگ در راه است و ظاهرا مجموعه واکینگ دد هنوز به آخر کار خود نرسیده است.

اما درحال حاضر چه نکاتی در مورد این فصل جدید ارائه شده است؟ با ۷۲۴پرس همراه باشید تا به مرور مهم‌ترین اطلاعات پیرامون فصل یازدهم سریال مردگان متحرک بپردازیم.

تاریخ پخش فصل  یازدهم سریال مردگان متحرک

سریال واکینگ دد-724press.com

فصل یازدهم سریال هم همچون فصول قبلی در قالب دو نیم فصل  آماده پخش شد. نیم فصل قبلی این سریال پیش‌تر پخش شده است و نیم فصل دوم آن قرار است از تاریخ بیستم فوریه سال جاری میلادی (۱ اسفند ۱۴۰۰) ابتدا در ایالات متحده منتشر شود و سپس در کشورهای دیگر هم در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

کدام شخصیت‌های قدیمی در فصل آخر واکینگ دد حضور خواهند داشت؟

اگرچه در طول سریال مخاطبان ناگزیر از وداع با شماری از شخصیت‌های کلیدی و قهرمانان دوست‌داشتنی خود بودند، اما هنوز هم تعدادی از چهره‌های قدیمی و آشنا در فصل جدید حضور خواهند داشت. از جمله این افراد می‌توان به درل با بازی نورمن ریدس، کارول با هنرنمایی ملیسا مک‌براید، ازکییل با بازی کری پایتون، نیگان با بازی جفری دین مورگان، رزیتا با هنرنمایی کریستین سراتوس، پدر گابریل استوکس با بازی ست گیلیام و دیگرانی همچون مگنا (نادیا هیلکر)، لیدیا (کسیدی مک کلینسی)، یومیکو (النور ماتسورا)، مرسر (مایکل جیمز شاو)  و دیگران اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی و فیلم شناسی جفری دین مورگان بازیگر نقش نیگان

همچنین ما می‌دانیم کانی هم هنوز زنده است، پس لورن ریدلوف هم به جمع بازیگران اضافه خواهد شد  و البته  یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های این مجموعه یعنی مگی با بازی لورن کوهن هم قرار است همچنان با علاقمندان همراه باشد. به طوری که در جریان مراسم کامیک کان نیویورک، خود کوهن هم خبر بازگشتش به سریال مردگان متحرک را رویدادی کاملا سورئال توصیف کرده است.

او گفت:

«این دقیقا مثل بازگشت به خانه است، اتفاقی بسیار احساسی که با تمام وجود قابل درک است. حس می‌کنم که این مراسم کامیک کان بسیار خاص و  این خانواده برایم بسیار عزیز و ویژه هستند و بسیار خوشحالم که اینجا حضور دارم»

قرار است در فصل یازدهم مردگان متحرک شاهد چه اتفاقاتی باشیم؟ (خطر اسپویل)

جودیت و بچه ها در سریال مردگان متحرک-724press.com

خب آنجلا کانگ در مصاحبه‌ای با اینترتینمت ویکلی گفت حال و هوای  بخش دوم این مجموعه با نیم فصل اول آن  بسیار متفاوت خواهد بود. او معتقد است این حال و هوای هیجان انگیز واقعا سرگرم‌کننده بوده و خود او حین نوشتن این بخش لذت فراوانی برده است.

او اعلام کرد  نمی‌خواهد با افشای برخی از جزئیات، لذت تماشای سریال را برای مخاطبان کمرنگ کند. اما به صورت خلاصه اگر بتوان به چیزی در مورد روند و حال و هوای فصل جدید سریال اشاره کرد، باید گفت  قرار است گروهی جدید به داستان اضافه شوند که شخصیت‌های قدیمی را غافلگیر می‌کنند. همچنین مخاطبان قرار است با ابعاد درونی‌تر هر شخصیت و همینطور جوامع شکل گرفته در این دنیای آخرالزمانی آشنا شوند. تیم سازنده در این مسیر از راه‌های مختلفی استفاده کرده  و همچنین قرار است تعدادی شخصیت جدید هم به داستان اضافه شوند که مخاطبان برای اولین بار با آنها ملاقات خواهند کرد.

مطلب مرتبط:  ۵ اختلاف کلیدی بین سریال مردگان متحرک و کتاب رابرت کرکمن

به صورت خلاصه داستان فصل جدید پیرامون قهرمانانی است که درحال مبارزه با دشمن جهنمی خود یعنی ریپر هستند، درحالی که گروهی دیگر با خشم بی‌امان و سهمگین مادر طبیعت دست و پنجه نرم می‌کنند. اما در مجموع همه آنها درحال تجربه کردن دوران سختی هستند؛  زمانی که دنیای پیرامون آنها به معنای واقعی کلمه درحال فروپاشیدن است. بااین‌وجود زندگی گاهی آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست.

فصل یازدهم سریال مردگان متحرک-724press.com

دراین بین درحالی که امید برای برخی از نو زنده می‌شود، گروهی دیگر به نقطه‌ای بدون بازگشت می‌رسند. اما درمیان تمام این فراز و نشیب‌ها یک نکته حائز اهمیت است، اینکه زندگی همه آنها با هر تصمیم تغییر می‌کند، تصمیماتی که به شدت روی آینده، شانس بقا، زنده ماندن و وضعیت هر جامعه اثرگذار  هستند.

کانگ در گفتگویی با تی‌وی لاین گفت:

«حال و هوای ما حین ساخت فصل  پایانی، به حالت غوطه ور بودن نزدیک بود. ما سعی کردیم دوباره به بزرگی و گستردگی ابتدایی داستان بازگردیم، درحالی که این احساس وجود داشت که همه چیز درحال تغییر کردن است. درنیم فصل اول اوضاع به شکلی متفاوت بود اما در نیم فصل دوم برای بیان داستان به سراغ ضرباهنگی متفاوت رفتیم که امیدواریم برای بینندگان این مجموعه سرگرم‌کننده باشد»

او اضافه کرد از آنجایی که آنها هربار با بیش از یک جامعه جدید مواجه می‌شوند، پس هر داستان حال و هوای خاص خود را خواهد داشت. بنابراین این مسئله امکان‌پذیر است که در خلال داستان وارد ژانرهایی شویم که پیش از این در این مجموعه مورد توجه قرار نگرفته‌اند. درنهایت کانگ امیدوار است که مخاطبان از این تلاش آنها برای نمایش یافته‌های جدید لذت ببرند و باور داشته باشند که تیم سازنده حتی در فصل آخر هم در مسیری درست قرار دارد.

مطلب مرتبط: حقایقی از مردگان متحرک: مرگ‌ هایی که نباید رخ می‌ دادند!

از طرف دیگر ظاهرا در نیم فصل دوم  قرار است تمرکزی خاص روی تنش‌های حل نشده میان دو شخصیت اصلی یعنی مگی و نیگان برقرار باشد. کانگ دراین رابطه هم گفت که آنها از همان ابتدای فصل واقعا علاقه داشتند داستان مگی و نیگان را تعریف کنند که در نیم فصل دوم این فرصت فراهم شده است.

نیگان و درل-724press.com

از دید کانگ این حل و فصل مشکلات از این جهت جذابیت دارد که  تاریخچه‌ای خاص  بر روابط این دو نفر سایه انداخته است.

کانگ می‌گوید:

«وقتی مجبور هستید با کسی کار کنید که اعتماد زیادی به او ندارید، تعاملات جذابی شکل می‌گیرد. همین مسئله فرصت‌های خوبی برای داستان گویی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا از زوایای مختلف به آن بپردازیم. به نظر من نیگان شخصیتی بسیار دوست‌داشتنی است و شخصا از نوشتن در مورد او لذت برده‌ام.

از دید من جفری دین مورگان کار شگفت‌انگیزی در مورد این شخصیت انجام داده است؛ این‌درحالی است که مگی هم دیگر آن دختر روستایی و بی‌تجربه نیست و در طول سفر و ماجراجویی‌هایش، تغییر کرده و متحول شده است»

از طرف دیگر گره‌های فراوانی در روند داستان وجود دارد که باید در این نیم فصل پایانی باز شوند. جودیت و گریسی در زیرزمینی آب گرفته به دام افتاده‌اند؛ درحالی که کارول، آرون و کانی هم در دام طوفان اسیر شده‌اند. البته که کرونا و محدودیت‌های آن هم به اشکال مختلف روی روند بازگویی داستان تأثیر گذاشته‌اند.

نیگان، درل و کشیش-724press.com

کانگ ادامه می‌دهد که آنها برنامه ریزی‌های متفاوتی برای قسمت هشتم سریال داشتند، اما درعین‌حال باید نسبت به محدودیت‌های خود واقع بین می‌بودند. بنابراین آنها سعی کردند خط داستانی در مسیری مناسب جلو ببرند و همزمان امیدوار باشند که این نواقص کوچک نسبتا نامرئی بوده و مورد توجه مخاطب قرار نگیرد. کانگ می‌گوید که آنها باید مدام استراتژی‌های خود را تغییر داده و از مکان‌های متفاوت استفاده می‌کردند تا محدودیت‌ها چندان به چشم نیاید. این مسئله سخت بود اما درنهایت آنها در همین مسیر حرکت کردند، چون حفظ ایمنی گروه از هرچیزی مهم‌تر بود.

کانگ معتقد است که چندین پیچ و تاب داستانی آشکار در این  فصل قابل توجه است و اینکه تیم سازنده تمام سعی خود را کردند تا ترسناک بودن داستان را حفظ کنند و امیدوار هستند که این مسئله برای مخاطب قابل لمس باشد. مثلا در این نیم فصل شخصیت دریل در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرد که هیچ وقت تا به حال مشابه آنها را تجربه نکرده است. گاهی این مسئله شخصیت‌ها را در موقعیت‌هایی ناراحت‌کننده قرار می‌دهد که البته مسئله‌ای گریزناپذیر است. چون به هرحال آنها باید زمانی درک کنند که جهان اطراف‌شان چگونه کار می‌کند یا جایگاه واقعی آنها در میان گروه کجاست و چگونه باید بر محدودیت‌های خود غلبه کرده و حتی از مرزها عبور کنند.

مگی و درل-724press.com

از دید کانگ این چیزی است که بسیاری از شخصیت‌های حاضر در این مجموعه به نوعی با آن سروکار دارند؛ ضمن آنکه در کنار آن ترس و نگرانی و البته چیزهای سرگرم‌کننده از جریان زندگی معمول هم قابل مشاهده است. درنهایت هر اتفاقی که بیفتد، مخاطبان باید انتظار یک تغییر عمده و جالب توجه را در نیم فصل دوم سریال مردگان متحرک داشته باشد.

مطلب مرتبط: بیوگرافی اندرو لینکلن، بازیگر سریال مردگان متحرک

ده قسمت اول این مجموعه به نوعی در یک مسیر مشخص حرکت کرده و بیشتر آن به داستان مگی می‌پرداخت ، اما آنها ناگهان چرخشی هشتاد درجه انجام دادند که روند داستان را تغییر می‌دهد؛ به طوری که از دید بازیگر نورمن ریدس این مسئله به نحوی او را به یاد کارخانه شکلات‌سازی ویلی ونکا می‌اندازد. او معتقد است که روند داستان و تغییرات آن به گونه‌ای است که گویی ناگهان از یک وسترن سیاه و سفید به  فیلم فنی‌کالر ویلی ونکا می‌رسیم و این مسئله دیوانه‌کننده است.

کشیش در سریال مردگان متحرک-724press.com

او می‌گوید شخصیت دریل در نقش فردی محافظت کننده ظاهر می‌شود که تلاش دارد از همه محافظت کند، اینکه از مگی محافظت کند. چون مگی در ابتدای فصل اتفاقی بزرگ را پشت سر گذاشته است و اکنون درل حس می‌کند که باید او را زیر نظر داشته باشد و هرجور که می‌تواند از او محافظت کند.

به گفته این بازیگر اینگونه است که داستان درل ناگهان به چالشی بزرگ‌تر تبدیل می‌شود که نتیجه‌ای متفاوت در پی دارد. درمجموع نورمن ریدس شخصیت درل را در نقش فرشته نگهبانی می‌بیند که خود را برای حفاظت از دیگران به هر شکل ممکن به آب و آتش می‌زند.

از اسپین آف‌های مردگان متحرک چه می‌دانیم؟

سریال ترس از مردگان متحرک-724press.com

درحال حاضر می‌دانیم که دو اسپین آف ترس از مردگان متحرک (Fear the Walking Dead) و «World Beyond» از این مجموعه وجود دارند و همچین گزارش‌هایی در مورد ساخت اسپین‌آف‌هایی با محوریت دو شخصیت کارول و درل و همینطور یک فیلم سینمایی در مورد ریک گرایمز و میشون وجود دارد.

اسکات گیمپل در گفتگو با مجله کولیدر درهمین رابطه اشاره کرد که آنها قرار است دوباره در مورد میشون صحبت کنند، چون پایان راه او در سریال درواقع و از بسیاری جهان، شروع داستانی دوباره بود. او اضافه کرد که زمان آماده شدن فیلم‌ها کمی بیشتر طول خواهد کشید؛ چون تیم سازنده به دنبال بررسی داستان از جهات گوناگون است. از طرف دیگر درهمان زمان پاندمی کرونا شروع شد که فرصت‌های آنها را محدود کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی و فیلم شناسی دانای گوریرا بازیگر نقش میشون

او ادامه می‌دهد که آنها هنوز در حال کار کردن روی فیلم هستند. اینکه هم اندرو لینکلن در نقش ریک گرایمز و هم رابرت کرکمن خالق کامیک مردگان متحرک  هم عمیقا درگیر ساخت  این اثر هستند. هرچند که شرایط فعلی به نحوی است که نیاز به زمان بیشتری برای رسیدن به مرحله پایانی  احساس می‌شود. البته گیمپل از تأخیر پیش آمده چندان ناراضی نیست و معتقد است که آنها برای انجام درست کارها، به این زمان نیاز دارند.

میشون-724press.com

درهمین حال گیمپل و شبکه AMC درحال کار روی یکی دیگر از مجموعه‌های اسپین آف به نام داستان‌های مردگان متحرک (Tales of the Walking Dead) هستند که ظاهرا قرار است از سال آینده میلادی پخش آن آغاز شود. گیمپل اشاره می‌کند که این سریال بیش از هر سریال دیگری در دنیای مردگان متحرک، به مسائل، صداها، دیدگاه‌ها و ایده‌های جدید پرداخته است و داستان‌ها را زنده می‌کند که پیش از این گفته نشده‌اند.

به‌هرحال زمان چندانی تا شروع نیم فصل دوم فصل یازدهم باقی نمانده است، باید منتظر بود و دید آیا ماحصل تلاش تیم سازنده این مجموعه می‌تواند دوباره به درخشش مجدد این سریال و اقبال مخاطبان بیانجامد یا خیر؟

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید. فراموش نکنید نظریات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس هم درمیان بگذارید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید