درسال‌های اخیر شهرت انیمه از مرزهای ژاپن گذشته و به یکی از حوزه‌های مورد علاقه مخاطبان در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است. انیمه‌های خاصی در افزایش این شهرت و گسترش این محبوبیت نقش داشتند که بی‌تردید انیمه محبوب اتک آن تایتان (Attack On Titan) یکی از آنها است. این انیمه محبوب این روزها بیش از گذشته مورد توجه است؛ چرا که بالاخره قرار است سرنوشت یکی از شخصیت‌های محبوب انیمه  یعنی ارن یگر مشخص شود.

انیمه سریال حمله به تایتان با اقتباس از مانگایی به همین نام نوشته هاجیمه ایسایاما (Hajime Isayama) ساخته شده است. برای اولین بار این انیمه در سال ۲۰۱۳ پخش شد و از آن زمان تاکنون یکی از مجموعه‌های بسیار پرطرفداری انیمیشنی در گوشه و کنار جهان بوده است. داستان آن هم به ظاهر خطی سرراست داشته و تقابل مرگبار انسان علیه مخلوقاتی غول مانند به نام تایتان‌ها را به تصویر می‌کشید. هرچند درطول سال‌ها رفته رفته از آن خط معمول فاصله گرفته و رفته رفته به بعد تاریک شخصیت‌هایی پرداخت که از همان ابتدا توجه انیمه دوستان را به خود جلب کرده و دوست‌شان داشتیم.

ارن، آرمین،میکاسا، لیوای، کنجی- 724press.com

در سال جاری میلادی، طرفداران پرشمار این انیمه منتظر نتیجه‌گیری نهایی جنگ برای پارادایس و پی بردن به سرنوشت نهایی شخصیت اصلی این انیمه ارن یگر بودند و درکنار آن دوست داشتند از عاقبت دیگر شخصیت‌ها هم مطلع شوند و دراین بین سؤالات بسیاری برای آنها ایجاد شده و تئوری‌های مختلفی در مورد پایان این سریال بر سر زبان‌ها بود. هرچند فقط کافی است چند روز دیگر صبر کنیم تا بالاخره از آنچه قرار است در انتها رخ دهد، مطلع شویم. بالاخره انتظارها به پایان رسید و رفته رفته به موعد پخش نیم فصل دوم فصل آخر سریال اتک آن تایتان نزدیک شدیم.

درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا مروری کوتاه بر هر اطلاعاتی داشته باشیم که از فصل آخر این سریال در دسترس است.

تاریخ انتشار فصل چهارم  اتک آن تایتان

ارن، آرمین و میکاسا- 724press.com

نیمه دوم فصل چهارم یا فصل آخر سریال حمله به تایتان برای مدتی یکی از مسائلی بود که طرفداران این انیمه را شدیدا به خود مشغول کرده بود؛ هرچند بالاخره تاریخ آن مشخص شده و خیال طرفداران را راحت کرد: یکشنبه  ۹ ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی.

نیم فصل اول فصل چهارم این سریال در قابل شانزده قسمت پخش شد که قسمت آخر آن «بالا و پایین» (Above and Below) نام داشت. پس فصل دوم این انیمه با قسمت هفدهم آغاز می‌شود که ظاهرا عنوان آن «داوری» (Judgement) است. این سریال برای پخش در شبکه‌هایی همچون «کرانچی‌رول» (Crunchyroll)، (Funimation) و  «هولو» (Hulu) در دسترس مخاطبان قرار داد. از دیگر نکات جالب در مورد فصل پیش رو پوستر آن است که در ادامه به تماشای آن خواهیم نشست.

پوستر فصل آخر اتک آن تایتان- 724press.com

خبر اکران فصل جدید در ماه اکتبر سال جاری میلادی و به عنوان بخشی از یک تیزر تریلر کوتاه اعلام شد. نیم فصل اول آن در تاریخ  ۶ دسامبر سال گذشته میلادی آغاز و در ۲۹ مارس سال جاری به پایان رسید و از آن زمان  تاکنون مخاطبان این مجموعه پرطرفدار بی‌صبرانه در انتظار پخش فصل آخر این انیمه محبوب بودند.

معرفی صداپیشگان حاضر در فصل آخر

آرمین آرلت- 724press.com

اگر از علاقمندان تماشای آثار انیمه به زبان اصلی هستید، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قرار است دوباره با صداپیشگان قدیمی این مجموعه همراه باشید. یک بار دیگر یوکی کاجی (Yuki Kaji) قرار است با نقش ارن یائگر برگردد، در کنار او یویی ایشیکاوا (Yui Ishikawa) در نقش میکاسا آکرمن، مارینا اینوئه (Marina Inoue) در نقش آرمین آرلرت، یوشیماسا هوسویا (Yoshimasa Hosoya) در نقش راینر براون و تاکه‌هیتو کویاسو (Takehito Koyasu) در نقش زیک یگر حضور خواهند داشت.

مطلب مرتبط:  فصل آخر انیمه حمله به تایتان به زودی پخش خواهد شد

اما علاقمندان این مجموعه که دوبله انگلیسی را ترجیح می‌دهند بار دیگر با برایس پاپنبروک (Bryce Papenbrook) همراه خواهند بود که صداپیشگی ایرن را برعهده دارد. درکنار او ترینا نیشی‌مورا (Trina Nishimura) در نقش میکاسا، جاش گرل (Josh Grelle) در نقش آرمین، رابرت مک کالم (Robert McCollum) در نقش راینر و جیسون لیبرشت (Jason Liebrecht) در نقش زیک هم در این مجموعه حاضر خواهند بود.

شخصیت اصلی این انیمه کیست؟

ارن یگر در حال عادی و حالت تبدیل شدن به تایتان- 724press.com

اگر این انیمه جذاب را تماشا کرده باشید، قطعا از پاسخ این پرسش آگاهی دارید. ارن یگر، کاراکتر اصلی و قهرمان بلامنازغ این سریال، نوجوانی است که پس از حمله تایتان‌ها به زادگاهش که با کشته شدن مادرش همراه است، قسم می‌خورد که انتقام خود را از آنها بگیرد. او به همراه دوستان دوران کودکی خود یعنی میکاسا و آرمین به ارتش ملحق می‌شود تا به عنوان بخشی از  نیروی محافظ دیوارها فعالیت کند.

هرچند باوجود این پیش زمینه قهرمانانه، ارن مثل هر کدام از ما نه شخصیتی کاملا سفید، که شخصیتی خاکستری است و دربرهه‌ای از زمان دچار قوس شخصیتی خاص خود شده و اعمالی انجام می‌دهد که بیشتر از یک ضدقهرمان توقع انجام آنها را داریم.

ارن یگر- 724press.com

در پایان نیم فصل اول فصل چهارم مشخص شد که ارن نقشه‌ای مرگبار برای تمام کشورهای خارج  جزیره پارادایس را در سر می‌پروراند که به نوعی او را به آنتاگونیست یا ضد قهرمان نهایی تبدیل خواهد کرد. حالا باید منتظر بود و دید که آیا می‌توان به بازگشت ارن به سمت خیر و نیکی امیدوار بود یا خیر؟

البته خوانندگان مانگای اتک آن تایتان از هم اکنون از پایان ماجرا خبر داشته و می‌دانند باید از قسمت‌های فصل دوم چه انتظاری داشته باشند. اگر نخواهیم اسپویل کرده و چیزی از جزئیات اصلی داستان را افشا کنیم باید بگوییم که فصل پایانی این سریال یک بار دیگر قرار است صحنه رقابت بین ارن و راینر باشد، چون نیروهای مارلی با گروه ارن در شیگانشینا درگیر خواهند شد که البته این بخش در تریلر منتشر شده تاحدی قابل مشاهده است.

فصل آخر انیمه اتک آن تایتان- 724press.com

فصل جدید همچنین باید ما را از سرنوشت لیوای هم آگاه کند و بالاخره فاش کند که چه اتفاقی برای او رخ داد. همچنین این مسئله اجتناب ناپذیر است که درنهایت باید شاهد تلاش ارن برای رسیدن به قدرت کامل تایتان (چه به تنهایی و چه با همراهی  برادرش) دست پیدا کند و تنها در این صورت است که قصد و نیت واقعی او افشا خواهد شد. اینکه آیا ارن یک شرور غیرقابل بخشش است یا انگیزه‌ای پنهانی را دنبال می‌کند!

آیا این آخرین فصل این انیمه خواهد بود؟

کاپیتان لیوای در اتک آن تایتان- 724press.com

درحالی که فصل چهارم حمله به تایتان، داستان اصلی هایجیمه ایسایاما و سه شخصیت اصلی ارن، میکاسا و آرمین را تکمیل می‌کند، اما این فرنچایز گسترده از شانس زیادی برای ادامه حیات دادن در سال‌های آینده  برخوردار است. فصل پایانی مانگای اتک آن تایتان در ماه آوریل سال جاری میلادی منتشر شد، اما جلد پایانی آن چند ماه بعد تغییر کرده و حاوی صفحات جدید بود که قبل دیده نشده بودند.

درحالی که در نسخه اصلی تلاشی برای ادامه مانگا دیده نشد، اما ظاهرا نسخه توسعه یافته آن دارای یک فلش فوروارد است که بدون ارائه جزئیات مهم، به شکلی قوی نشان از ادامه داستان دارد و اینکه حمله به تایتان‌ها هنوز به خط پایان نرسیده است؛ البته هنوز هیچ تأییدیه رسمی مبنی برساخت دنباله‌ای از آن با نسل جدیدی از قهرمانان جوان وجود ندارد، اما شاید با پایان یافتن انیمه شاهد به روزرسانی اخبار در این مورد باشیم.

لیوای در اتک آن تایتان- 724press.com

به هرحال باید منتظر بود و دید ارزیابی مخاطبان از فصل پایانی این انیمه پرطرفدار چیست و آیا سرگذشت ارن و دوستانش را با تمام فراز و نشیب‌هایش می‌پذیرند یا به دنبال تئوری‌های جدیدی برای ادامه داستان می‌روند؟ راستی اگر از تماشای انیمه‌های پر زد و خورد خسته شده‌ و به دنبال تماشای آثاری رمانتیک و عاشقانه هستید، مطالعه مطلب «بهترین انیمه های عاشقانه ۲۰۲۱» را فراموش نکنید.

در پایان امیدوارم از این مرور کوتاه و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خود را برای بهتر شدن این بخش با ما درمیان بگذارید.