شبکه خبری راشاتودی ( RT ) ، به بررسی ابعاد واقعه‌ی حمله‌ی تروریستی امروز پرداخت.

سپاه پاسداران انقلاب، عربستان سعودی را عامل اصلی حملات مرگبار تهران در روز چهارشنبه، دانست. پیش از این گروه تروریستی دولت اسلامی مسئولیت این حملات را برعهده گرفته بود.

طی بیانیه‌ی سپاه به نقل از رویتر:

پس از گذشت یک هفته از نشست بین رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ با رهبران حامی تروریست عربستان سعودی این حمله اتفاق افتاد. قبول مسئولیت حمله به وسیله‌ی داعش ثابت می‌کند که عربستان خود را درگیر یک مبارزه‌ی وحشیانه کرده است.

پیش از این، سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد که این اقدامات بدون پاسخ نخواهند ماند.

وی گفت: «شکی نیست که انتقام حملات امروز را از تروریست‌ها، وابستگان و حامیان آن‌ها خواهیم گرفت.»

در همین حال، حسن روحانی رییس جمهور ایران اعلام کرده است که چنین حملاتی کشور را متحدتر خواهد ساخت.

روحانی در بیانیه‌ای گفت: «حملات تروریستی امروز در تهران، جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم مصم‌تر کرد.»

طی حملات امروز در تهران،دوازده نفر کشته و ۴۳ نفر زخمی شدند. عاملان این حمله، مجلس ایران و حرم آیت الله خمینی را هدف قرار دادند.

هر دو حمله توسط داعش صورت گرفت. گروهی که ایران از عراق و سوریه در برابر حملات آن پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داعش ایران را به حملات بیشتری تهدیده کرده و گفته است فرصت خون ریختن در این کشور را از دست نخواهد داد.

کاترین شک دام، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با RT‌ گفت:

ایران به تازگی توانست تا انتخابات ریاست جمهوری را با موفقیت به پایان برساند. همه چیز به صورت هدفمند در این کشور روند صلح آمیز و رو به پیشرفتی را داشت. واضح است که عده‌ای تمایل دارند که با این حملات نوعی حس ترس و ناامنی در مردم ایجاد کرده و کارآمدی مسئولان کشور را در محافظت از مرزها زیر سوال ببرند.