خبرگزاری فرانس۲۴ پوشش اخبار انتخابات ایران را از ساعات شروع پیگیری کرده است و در مورد انتخابات می‌گوید که رقابت بین نامزدها به برنامه‌ای که برای تعامل با کشورهای جهان و همین‌طور بهبود وضعیت اقتصادی دارند، خلاصه می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه اطلاع‌رسانی ۷۲۴، خبرگزاری فرانس۲۴ نوشت:

انتخابات روز جمعه‌ی ایران آغاز شده و مردم می‌خواهند حکمشان در مورد سیاست‌های حسن روحانی برای افزایش تعاملات بین‌المللی و بهبود اقتصاد راکد ایران را صادر کنند.

وی رقابت دشواری با ابراهیم رئیسی تندرو دارد. کسی که مدعی است از قشر کم‌درآمد حمایت می‌کند و خطوط پررنگی در برابر غربی‌ها ترسیم خواهد کرد.

رهبر ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای در آغاز رای‌گیری پای صندوق‌ها حاضر شده و رای خود را داده است. وی پس از شرکت در رای‌گیری عنوان کرده که «سرنوشت کشور به دست ایرانیان است».

صفوف طولانی مردم قبل از شروع رای‌گیری در سراسر کشور تشکیل شده است.

روحانی ۶۸ ساله معتقد است که انتخابات انتخابی بین آزادی مدنی و افراطی‌گری است. از سوی دیگر رئیسی ۵۶ ساله معتقد است که باید به توافقات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ وفادار بود؛ اما ادامه‌ی رکود اقتصادی در دولت روحانی نشان می‌دهد که توافقات وی با جهان شکست خورده است. وی در آخرین دیدار عمومی خود در شهر مشهد می‌گوید «آنها به جای تکیه کردن بر دست جوانان، اقتصاد کشور را به دست بیگانگان سپرده‌اند». پاسخ روحانی به وی این است که شرکت‌کنندگان در انتخابات مانع از پیروزی تندروها در انتخابات شوند و دیپلماسی حساس ایران را به این قشر نسپارند. روحانی در شهر مشهد به طرفداران خود می‌گوید «یک تصمیم درست رئیس جهمور به معنی صلح است و تصمیم اشتباه می‌تواند جنگ را به دنبال داشته باشد.»

دونالد ترامپ ریاست جمهوری ایالات متحده در روز چهارشنبه تصمیم گرفته که تصویب قوانین جدید پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به تعویق بیاندازد و البته برنامه‌ای ۹۰ روزه برای بررسی توافق هسته‌ای ایران آغاز می‌شود. برنامه‌ای که به موجب آن ممکن است پایبندی ایالات متحده به توافقات نقض شود. ترامپ دیداری نیز با سران عربستان صعودی در آخر هفته دارد.