دونالد ترامپ از آن دسته چهره‌های سیاسی است که محبوبیت چندانی در دنیا ندارد. این نظرسنجی‌ به بررسی خوش‌بینی و بدبینی دیگر مردم دنیا به عاقبت ترامپ پرداخته است.

نتایج نظرسنجی نشان داده است که اکثر کشورهای دنیا امید چندانی به عملکرد دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید ایالات متحده ندارند. در این نظرسنجی، موسسه‌ی ایپسوس موری از ۱۸۰۰۰ نفر از افراد ساکن در ۲۴ کشور درباره‌ی ترامپ نظرخواهی کرده  و از آن‌ها پرسیده است که آیا به او خوش‌بین هستند یا نه. جای تعجب نیست که ۸۱ درصد مکزیکی‌ها نظر ناخوشایندی نسبت به دوره‌ی ریاست‌جمهوری ترامپ داشتند.

در این میان ۸۰ درصد مردم انگلستان هم امیدی به رییس‌جمهور جدید آمریکا ندارند و به نظر آن‌ها ترامپ رییس جمهور خوبی نخواهد بود. این میزان از بدبینی در کشورهای دیگری چون آلمان (۷۸ درصد) و فرانسه (۷۷ درصد) هم ثبت شده است. کانادا هم که در شمال مرزی آمریکا قرار دارد، دیدگاه مثبتی نسبت به حضور ترامپ در کاخ سفید ندارد و تنها ۲۷ درصد مردم آن نسبت به ترامپ خوش‌بین هستند.

در خود ایالات متحده، ۵۲ درصد مردم فکر می‌کنند که ترامپ آینده‌ی موفقی را رقم بزند. این نظرسنجی نشان داده است که روسیه و هند بیشترین امیدواری را به ریاست جمهوری ترامپ دارند. به طوری که ۷۴ درصد روس‌ها و ۶۵ درصد مردم هند بر این باور هستند که این غول دنیای کسب و کار، کار خود را به خوبی انجام خواهد داد. آمار ایپسوس نشان می‌دهد که از نظر کلی، تنها ۳۴ درصد مردم جهان به عملکرد ترامپ خوش‌بین هستند و از نظر ۶۶ درصد دیگر ترامپ رییس جمهور بدی خواهد بود.