بعد از صرف یک وعده غذایی دلچسب و لذیذ در کنار عزیزان و اعضای خانواده، چشیدن طعم یک دسر خوشمزه و خوش خوراک خالی از لطف نیست. به ویژه اگر این شیرینی لذیذ محصول هنر دستان بانوی خانه باشد. انبه یکی از میوه‌های پرخاصیت و لذیذی است که می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای تهیه یک دسر لذیذ تابستانی باشد. درادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا ببینیم چطور می‌توان دسر خوشمزه‌ای موسوم با «پای لاسی» (lassi pie) یا پای انبه را طبخ کرده و از طعم آن در کنار عزیزان لذت برد.

انبه، میوه‌ای لذیذ و بومی کشور هندوستان است که نخستین بار در بخش‌های شمال شرقی این کشور و همچنین کشورهای دیگری همچون میانمار و بنگلادش پرورش داده شد. قدمت این میوه به ۲۵ الی ۳۰ میلیون سال قبل بازمی‌گردد، میوه‌ای خوش رنگ و لعاب که از آن با نام «پادشاه میوه‌ها» نیز یاد می‌شود.

نوشیدنی انبه-724press.com

تاریخ سراسر طعم و مزه این میوه باعث شده است انبه یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در اقصی نقاط جهان بوده و علاقمندان بسیاری داشته باشد. بافت این میوه خامه‌ای مانند و طعمش دلپذیر و شیرین است، اما این تنها ویژگی منحصربفرد انبه نیست؛ چرا که این میوه خواص متعددی دارد که نقشی مهم در بهبود کیفیت سلامت عمومی بدن انسان دارند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه پای هلو با خامه ترش

انبه می‌تواند هم شما را در مقابل انواع خاصی از سرطان محافظت کند و هم باعث پاکسازی و بهبود بافت پوست‌تان شود، کلسترول خون‌تان را پایین آورده و به سلامت دستگاه گوارش‌تان کمک کند. صحبت کردن در مورد خواص بی‌نظیر انبه فراتر از چیزی است که در این مجال کوتاه فرصتی برای پرداختن به آن داشته باشیم، در عوض در ادامه این مقاله از ۷۲۴پرس دات کام، با شما به مرور دستور تهیه یک دسر لذیذ و خوش آب و رنگ خواهیم پرداخت که در طبخ آن از انبه استفاده می‌شود.

مواد لازم

پای انبه با بیسکوییت کاکائویی-724press.com

برای تهیه این پای نیازمند آماده کردن بخش مواد خشک و بخش رویی پای هستید.

مواد لازم برای بخش زیرین پای

  • یک و یک چهارم پیمانه بیسکوییت خرد شده (می‌توانید از انواع بیسکوئیت‌های ساده، شکلاتی یا ساقه طلایی استفاده کنید)
  • ۴ قاشق غذاخوری کره بدون نمک، ذوب شده
  • یک قاشق غذاخوری شکر گرانوله
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • یک چهارم قاشق چایخوری رنده پوست لیمو

مواد لازم برای قسمت بالایی پای

  • یک عدد انبه رسیده، تازه یا یخ زده معادل سه فنجان انبه خشک و مقداری انبه بیشتر برای تزئین پای
  • یک فنجان ماست یونانی یا ماست کیسه کم چرب
  • ۳/۴ پیمانه پنیر خامه‌ای کم چرب
  • نصف پیمانه عسل
  • یک قاشق چایخوری رنده پوست لیمو به اضافه مقداری برای گارنیش و تزئین دسر
  • یک قاشق غذاخوری آبلیموی ترجیحاً تازه
  • ۳/۴ قاشق چایخوری هل ساییده
  • سرانگشت نمک

طرز تهیه

تزئین پای انبه با خامه-724press.com

در ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۶ درجه سلسیوس) تنظیم می‌کنیم. یک قالب مناسب پای (نه چندان گود) را انتخاب کرده و مقداری روغن را کف قالب اسپری می‌کنیم.

درمرحله بعد ابتدا به سراغ آماده کردن مواد پایه پای می‌رویم. برای این کار بیسکوییت‌ها را داخل مخلوط کن یا هم زن ریخته و به خوبی خرد می‌کنیم تا به شکل پودر دربیاید. همچنین می‌توانید بیسکوییت‌ها را داخل کیسه ریخته و با وردنه روی آنها کشیده و ضربه بزنید تا کاملا خرد شوند. حال بیسکوییت خرد شده به همراه کره آب کرده، شکر و نصف قاشق چایخوری نمک و به همین میزان رنده پوست لیمو را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید تا همه مواد به خورد هم بروند. مایه حاصل را در ظرف مناسب ریخته و برای ده الی پانزده دقیقه می‌پزیم تا به رنگ قهوه‌ای مایل به طلایی درآید. سپس قالب را بیرون آورده و کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

پای انبه با بیسکوییت-724press.com

برای آماده کردن مواد بالایی پای، انبه رسیده را داخل غذاساز ریخته و به خوبی هم می‌زنیم تا به شکل پوره‌ای نرم و لطیف دربیاید. بهتر است این مایه لطیف را از یک صافی عبور دهید تا هرگونه ناخالصی همچون بخش‌های فیبرمانند و سفت میوه از آن جدا شود. درادامه این دستور پخت از ۷۲۴پرس‌(724press.com)، مجدداً پوره را به ظرف غذاساز برگردانده و ماست، پنیر خامه‌ای، عسل، رنده پوست لیمو، پودر هل و نمک را به آن اضافه کرده و مجدداً مخلوط می‌کنیم تا لطیف و یک دست شود. حال این مایه را روی بخش بیسکوییتی که از قبل آماده کرده‌ایم ریخته و با کمک کاردک به صورت یکنواخت پخش می‌کنیم.

مطلب مرتبط: طرز تهیه تارت انار

کار تمام است؛ اکنون تنها لازم است قالب را به مدت دوازده ساعت داخل یخچال قرار دهید تا پای خود را بگیرد. همچنین درصورت لزوم می‌توانید پای آماده شده را داخل ظرفی گذاشته و با پلاستیک روی آن را بپوشانید و به مدت پنج روز داخل فریزر نگهداری کنید. برای سرو کردن این پای لذیذ کافی است ابتدا پای را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید به مدت سی دقیقه در دمای اتاق بماند. سپس روی آن را با برش‌هایی از انبه یا رنده لیمو تزئین کرده و برش بزنید. نوش جان

پای انبه بدون نیاز به فر-724press.com

فراموش نکنید که می‌توان این پای را به صورت وعده‌های کوچک‌تر مخصوص جشن و مهمانی نیز تهیه کرده و آن را با مواد بیشتری همچون انواع میوه‌ها، بستنی و البته خامه زده شده تزئین کرد. به پایان این مطلب رسیدیم؛ امیدوارم این دستور تهیه نیز مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. نظرات و پیشنهادات سازنده خود را در مورد این بخش با ما در ۷۲۴پرس دات کام در میان بگذارید.