سرویس اجتماعی

۹ مشکل پا که می‌توانند نشانه بیماری‌های جدی باشند

بیماری های مربوط به مشکلات پا

مشکلات کلیوی

بیماری های مربوط به مشکلات پا

چنانچه کلیه به درستی کار نکند، دفع مایعات اضافی بدن به مشکل بر می‌خورد. چنین حالتی در پا، ایجاد ورم می‌کند. چنانچه ناحیه‌ی اطراف چشم شما متورم شده باشد یا احساس درد کنید و در بعضی از قسمت‌های بدن خود احساس شوک الکتریکی کنید، باز هم ممکن است که مشکل شما کلیوی باشد.

نارسایی وریدی

بیماری های مربوط به مشکلات پا

در طول نارسایی وریدی، خون به سختی از اندام‌ها به سمت قلب حرکت می‌کند. این اتفاق زمانی می‌افتد که دریچه‌های وریدی، ضعیف شده یا آسیب ببینند.

چنین حالتی باعث تورم می‌شود. به این ترتیب تورم شدید در ناحیه‌ی مچ پا اتفاق می‌افتد و به دنبال آن احساس سنگینی در پاهای خود خواهید داشت.

نارسایی قلبی

بیماری های مربوط به مشکلات پا

در این حالت، یک یا دو حفره‌ی قلبی، توانایی خود را در فشار دادن جریان خون از دست داده‌اند که باعث می‌شود خون در اندام‌های پایینی بدن تجمع پیدا کند. معمولا در این حالت، تورم پاها با درد همراه است.

ترومبوز

بیماری های مربوط به مشکلات پا

تورم یک یا هر دو پا می‌تواند نشانه‌ی ترومبوز وریدی باشد. این مسئله بسیار خطرناک است. چنانچه نسبت به ترومبوز مشکوک هستید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات کبدی

بیماری های مربوط به مشکلات پا

می توانید علائم اولیه‌ی بیماری‌های کبدی را در پاهای خود مشاهده کنید. اگر کبد شما به طورغیر طبیعی عمل کند، اندام‌های پاهای شما شروع به تورم کرده و رگ‌های عنکبوتی، شکل می‌گیرد. این اتفاق به دلیل برخی مشکلات در گردش خون بین روده، طحال، پانکراس و کبد اتفاق می‌افتد.

مشکلات غده تیروئید

بیماری های مربوط به مشکلات پا

شرایط پا می‌تواند نشان از برخی مشکللات تیروئید هم داشته باشد.

آترواسکلروز

در طول آترواسکلروز، پاها خون کم‌تری دریافت می‌کنند که می‌توانند باعث رنگ پریدگی و درد آن‌ها می‌شود.

در اکثر موارد، افراد، علائم آترواسکلروز را نادیده می‌گیرند. با این حال، این بیماری عواقب جدی در پی دارد.

دیابت

بیماری های مربوط به مشکلات پا

حتی کوچک‌ترین زخم‌های پا در صورت ابتلا به دیابت می‌تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد. بنابراین مداوای پا در چنین حالتی ضروری است. این مشکل، اغلب با آسیب‌های عصبی همراه است. در این حالت مردم احساس درد نمی‌کننند و متوجه نمی‌شوند که این کبودی سطحی می‌تواند به زخم تبدیل شود.

بارداری

بیماری های مربوط به مشکلات پا

البته بارداری، بیماری محسوب نمی‌شود. با این حال، شما می‌توانید در اوایل دوران بارداری، در نقاطی از پاهای خود تغییراتی را مشاهده کنید. آن‌ها همراه با قوزک‌های پاهای شما شروع به ورم کرده و احساس سنگینی در پاها ایجاد می‌کنند که گاهی اوقات موجب اسپاسم عضلانی خواهد شد. گاهی اوقات این علائم حتی قبل از تایید بارداری هم مشاهده می‌شوند.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید