در حال سپری کردن دومین ماه از فصل تابستان هستیم و در گرمای این روزها، شاید هیچ چیز به اندازه خوردن بستنی دلچسب و دوست داشتنی نباشد. به همین دلیل بی‌مناسبت ندیدیم تا طرز تهیه یکی از ساده و در عین حال متداول‌ترین انواع بستنی یعنی بستنی وانیلی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

بی‌شک طعم وانیلی را باید پادشاه طعم‌های بستنی دانست که محبوبیت فراوانی بین علاقمندان این دسر سرد و خوشمزه دارد. در این مجال با دستور تهیه بستنی وانیلی همراه شما هستیم که بدون تخم مرغ و بسیار سبک تهیه می‌شود. فراموش نکنید در این طرز تهیه، شما به دستگاه بستنی ساز نیاز دارید.

مواد لازم:

  • ۳/۴ فنجان شکر سفید
  • یک فنجان خامه غلیظ همزده
  • ۲ و ۱/۴ فنجان شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری عصاره وانیل

طرز تهیه:

در ابتدا شکر، خامه و شیر را را داخل ظرف مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و هم می‌زنیم تا شکر به طور کامل حل شود. توجه داشته باشید که این مخلوط را فقط تا زمانی که به خوبی داغ شده و اندکی کف در لبه‌های ظرف ظاهر شود، حرارت می‌دهیم.

سپس شعله را خاموش کرده و این مخلوط کرمی را داخل ظرف مناسبی ریخته و در ادامه عصاره‌ی وانیل را اضافه کرده و هم می‌زنیم. در ادامه این مایع را حداقل برای دو ساعت کنار می‌گذاریم تا به خوبی خنک شود. البته می‌توانید این مخلوط را شب تهیه کرده و ادامه کار را به روز بعد موکول کنید.

بعد از صرف زمان مورد نظر، مخلوط سرد شده را داخل ظرف بستنی ساز ریخته و آن را روشن می‌کنیم و طبق دستورالعمل برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا ماشین بستنی ساز کار خود را انجام دهد.

وقتی بستنی به حد کافی منجمد شد، بلافاصله آن را سرو کرده و یا آن را داخل ظرف مناسب (ترجیحا فلزی) ریخته و به مدت دو تا سه ساعت داخل فریزر قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد و سفت‌تر شود.

بعد از پایان این مراحل می‌توانید بستنی سفت، خنک و خوشمزه خود را به تنهایی یا همراه با کیک و دیگر دسرها سرو کرده و از طعم دلپذیر آن لذت ببرید. فراموش نکنید که در صورت تمایل می‌توانید مقداری چیپس شکلات را به مخلوط کرمی خود اضافه کرده و طعم آن را رویایی‌تر کنید؛ همچنین می‌توانید هنگام سرو روی بستنی سس کارامل یا شکلات ریخته و آن را با ژله یا انواع میوه‌های دلخواه خود سرو کنید.