ما نیرویی مانند آهنربا در درون خود داریم که قدرت جذب آن غیرقابل مقاومت است. دکتر وین دایر می‌گوید: «قانون جاذبه این است که شما چیزی را که می‌خواهید جذب نمی‌کنید بلکه چیزی که هستید را جذب می‌کنید.» در اینجا به معرفی ۷ روش ساده برای جذب افراد را به زندگی شما می‌پردازیم.

۱. خودتان را دوست بدارید

در ابتدا با خودتان صادق باشید. اگر تظاهر می‌کنید که شخصیت دیگری دارید، روابط شما سرانجامی نخواهد داشت زیرا این تصویر حقیقی نیست که از خود نشان می‌دهید. در مورد چیز‌هایی که در مورد خود دوست دارید بیاندیشید. هیچ‌کس کامل نیست و همه‌ی ما اشتباهاتی را مرتکب می‌شویم، اما وقتی توجه‌تان را بر نقاط مثبت خود معطوف کنید بیشتر از خودتان راضی خواهید بود. مثبت بودن میلی از بهترین‌ها را در شما به وجود می آورد که این باعث می‌شود درست و سالم بخورید، ورزش کنید و دید خوبی به دنیا داشته باشید. وقتی شروع می‌کنید که بهترین حالت خود را دارا باشید، راحت‌تر با معایب خود نیز کنار خواهید آمد.

شما مانند کودکی خواهید شد که بدون قید و شرط خود را دوست دارد. فقط در این صورت است که می‌توانید دیگران را نیز به همین سبک دوست داشته باشید و در عوض افرادی را به زندگی خود جذب خواهید کرد که به خاطر چیزی که هستید شما را دوست می‌دارند. با هر دستی که بدهید، با همان دست پس خواهید گرفت.

۲. هدف و چارچوب داشتن

اگر هدفی در زندگی خود داشته باشید، بیشتر برای خود ارزش قائل خواهید بود. هدف نهایی خود را در زندگی تعریف کنید و آن را به اهداف واقع‌بینانه متصل کنید. برای رسیدن به آن‌ها باید به ذهن خود نظم دهید. در ابتدا باید خود را باور داشته باشید و از چالش‌هایی که بر سر راه شما قرار می‌گیرد فرار نکنید، بلکه با آن‌ها رو به رو شوید و مثبت بمانید.

سعی کنید با تمرکز به اهداف خود برسید. اگر هم موفق نشدید برنامه‌ریزی‌تان را تکمیل کنید. دوباره بلند شوید و با شوقی دو چندان ادامه‌ی مسیر خود را در پیش گیرید. اعتماد به نفس شما در هر مبارزه‌ای که پیروز شوید بیشتر خواهد شد و افراد مثبتی را به سمت خود جذب خواهید کرد.

۳. خاکی باشید

به خاطر موفقیت خود، مردم را پایین نکشید. هرکاری که انجام می‌دهید به دلبل عزت نفس خودتان باشد. غرور باعث می‌شود که شما از تلاش دست بردارید و فکر کنید از همه بالاتر هستید. به خاطر بسپارید همیشه سطح دیگری از اهداف وجود دارد که باید به آن‌ها دست‌یابید.

علاوه بر این، خاکی بودن باعث می‌شود مشتاق شنیدن نقطه نظرات دیگران باشید، چون شاید آن‌ها چیزهایی را بدانند که شما نمی‌دانید و این باعث ایجاد احترام متقابل می‌شود که همین امر، پیوند‌ها را مستحکم می‌کند.

۴. گرم و مهربان باشید

برای خدمت به فامیل و دوستان خود، از لحاظ احساسی، مالی یا کارهای کوچکی که از دستتان بر می‌آید دریغ نکنید. به احساساتشان احترام بگذارید و درکشان کنید. هنگامی که آرامش درونی داشته باشید فراموش کردن تلخی‌ها و مشکلاتی که در گذشته با آن‌ها داشته‌اید بسیار آسان‌تر خواهد شد. این کار رابطه‌ی عاطفی عمیقی را بین شما و دوستانتان ایجاد می‌کند و امنیت قدرتمندی را به وجود می‌آورد. محبت و گرمای عشقی که به مردم می‌بخشید، هرگز شما را در زندگی تنها نخواهد گذاشت.

۵. با شور و اشتیاق زندگی کنید

زمان و مکان برای هر چیزی در زندگی وجود دارد. شور و شوق خود را در آخرین فن‌آوری، مد و زیبایی یا با آموختن مهارت‌های تازه نشان دهید. به بیرون بروید شاد باشید و در هر فعالیت سرگرم‌کننده‌ای که علاقمند هستید شرکت کنید. هراز گاهی به یک سفر ماجراجویانه بروید. مکان‌های جدید را کشف کنید. این کار نه تنها افق‌های دید شما را گسترش می‌دهد بلکه باعث جذب افراد پرانرژی و مثبت به زندگی خود خواهید شد که اشتیاق فراوان برای زندگی دارند.

۶. شوخ‌طبعی باشید

شوخ‌طبعی مسری است. بنابراین اگر شوخ و شاد باشید، همیشه دور و  بر شما شلوغ خواهد بود. همچنین با هم خندیدن می‌تواند روابط صمیمی و شاد بین افراد ایجاد کند.

۷. از خودگذشته باشید

زمانی که تمرکز  شما بر روی سودرسانی به دیگران معطوف می‌شود، همراهان و حامی‌های خوبی خواهید یافت. این زیبایی قلب و قدرت درونی، شخصیت منحصر به فرد شما است که مردم را به سوی شما جذب و آن‌ها را در زندگی‌تان ماندگار می‌کند.