بسیاری از کودکان و البته بخشی از بزرگسالان همواره از طعم و مزه‌ی پاستا لذت می‌برند و آن را در زمره‌ی غذاهای مورد علاقه خود قرار می‌دهند. در این مجال سفری به سرزمین ایتالیا داشته و با طرز تهیه یکی از انواع پاستاهای خوشمزه این سرزمین آشنا می‌شویم. این شما و این طرز تهیه پاستا «پنه آلفردو» (Penne Alfredo) به سبک ایتالیایی.

این روزها رستوران‌های ایتالیایی مختلفی در گوشه و کنار شهرهای کشورمان باز شده و اکثراً منویی از پیتزا و پاستاهای خوشمزه ایتالیایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اگر گذرتان به این نوع رستوران‌ها افتاده باشد، قطعاً نام پاستا پنه آلفردو را نیز مشاهده کردید، حتی شاید وسوسه شده باشید آن را امتحان کنید. به همین مناسبت این بار در بخش غذای ملل به معرفی دستور تهیه این پاستای خوشمزه خواهیم پرداخت.

همان ابتدا بگوییم در تهیه این غذا از نوعی پاستا استفاده می‌شود که از آن با نام «پنه» یاد می‌شود.

مواد لازم:

  • ۱۰۰ گرم پاستا پنه
  • یک فنجان خامه تازه
  • دو قاشق غذاخوری کره
  • نمک و فلفل برای طعم دار کردن
  • یک دوم فنجان پنیر پارمسان (پارمزان) یا چِدار رنده شده
  • مقداری ریحان یا جعفری تازه و خرد شده

طرز تهیه

در ابتدا ظرف مناسبی را از آب پر کرده و روی گاز می‌گذاریم تا آب به جوش بیاید. در ادامه پاستای پنه را به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌د‌هیم تا میزان لازم بپزد. برخی از افراد دوست دارند هنگام خوردن پاستا، بافت آن را زیر دندان حس کنند- به اصطلاح پاستا حالت «ال دنته» (Al Dente) داشته باشد- و برخی پاستای نرم‌تری را ترجیح می‌دهند؛ لذا این دیگر به ذائقه‌ی شما بستگی دارد که پنه را چه میزان بپزید. بعد از پخت پاستا را داخل آبکش ریخته تا آب اضافی آن خارج شده و اجازه دهید تا خنک شود.

کره را در ظرف دیگری ریخته و روی گاز بگذارید و اجازه بدهید نرم شود و به محض ذوب شدن کره، خامه را اضافه کنید. شعله را روی حرارت متوسط گذاشته و به هم زدن این مایع ادامه دهید تا سسی نسبتاً غلیظ به دست آید. سپس نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید و شعله را خاموش کنید. در این مرحله پنیر را به سس اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید و در نهایت پاستای پنه را به نیز به آن اضافه کرده و از سبزیجات تازه برای تزئین آن استفاده کنید. حتی می‌توانید مقداری از پنیر رنده شده را کنار بگذارید و هنگام سرو روی پاستا بریزید.

این ساده‌ترین نوع پاستا پنه است که خیلی سریع آماده شده و از طعم و بافت دلپذیری برخوردار است. می‌توانید از تکه‌های مرغ و کلم بروکلی نیز در تهیه این پاستا استفاده و وعده‌ی غذایی کامل‌تری را میل کنید. امیدوارم پاستا پنه آلفردو را درست کرده و از میل کردن آن لذت ببرید.