سرویس اجتماعی

با روش‌های سریع درمان جوش‌های صورت آشنا شوید

روش‌های سریع درمان جوش‌های صورت

استفاده از درمان‌های موضعی

آب لیمو

روش های سریع درمان جوش های صورت

روی محل آکنه آبلیمو بزنید. این راهکار درمانی به دلایل مختلفی کارآمد است؛ آب لیمو یک ماده‌ی جمع کننده‌ی طبیعی است. بنابراین کمک می‌کند تا منافذ پوست شما بسته شود. اسیدیته‌ی بالا به از بین بردن باکتری‌های منافذ پوست کمک کرده به علت خاصیت روشن‌کننده‌اش باعث کاهش قرمزی جوش می‌شود. آب لیمو را به طور مستقیم بر روی جوش صورت خود قرار داده و سپس پوست را با یک شوینده‌ی معمولی بشویید.

روغن درخت چای

روش های سریع درمان جوش های صورت

روغن درخت چای به مدت چندین سال توسط متخصصین پوست مورد استفاده قرار گرفته است تا تحریکات پوستی و آکنه را کاهش دهد. جوش‌های صورت خود را با روغن درخت چای پوشش دهید. این کار را دو بار در روز بعد از شسشوی صورت انجام داده تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روغن اسطوخودوس

روش های سریع درمان جوش های صورت

روغن‌های ضروری فقط برای آروماتراپی نیستند. روغن اسطوخودوس می‌تواند برای پاک کردن آکنه هم به کار رود. یک قطره روغن را بر روی هر جوش قرار داده و اجازه دهید که جذب پوست شود. این کار را می‌توانید چندین بار در روز انجام دهید اما بهتر است بعد از شستشوی صورت با یک شوینده انجام شود.

سرکه‌ی سیب

روش های سریع درمان جوش های صورت

سرکه‌ی سیب از جمله ترکیبات طبیعی جمع کننده است که باعث کاهش منافذ پوستی می‌شود. سرکه‌ی سیب را به صورت تونر بر روی پوست خود بمالید و بر روی جوش‌ها مقدار بیشتری بزنید.

قالب‌های یخ

روش های سریع درمان جوش های صورت

از قالب‌های یخ هم می‌توانید استفاده کنید. یخ به سرعت منافذ را خنک کرده و سبب کاهش تورم و قرمزی جوش‌ها می‌شود. روی آکنه‌های خود به آرامی یخ بمالید تا علاوه بر تسکین آن‌ها، ظاهر آن‌ها را محوتر کنید. برای تاثیر بهتر، از قالب یخ محلول چای سبز استفاده کنید.

محلول پر اکسید بنزوئیل

روش های سریع درمان جوش های صورت

از پر اکسید بنزوئیل استفاده کنید. پراکسید بنزوییل بلافاصله باکتری‌هایی که در پوست شما لانه کرده‌اند را بدون هیچ دردی می‌کشد.

اسید سالیسیلیک

روش های سریع درمان جوش های صورت

این ترکیب یکی از مواد اولیه در اکثر محصولات ضد آکنه است. اسید سالیسیلیک یک اسید نسبتا سالم است که برای پاکسازی حفره‌های پوست به کار می‌رود.

استفاده از اقلام آشپزخانه برای برطرف کردن جوش‌های صورت

ماسک عسل

روش های سریع درمان جوش های صورت

 عسل یک ماده‌ی ضد باکتری طبیعی است که برای رفع حفره‌ها و پاک کردن چربی و پوست‌های مرده کاربرد دارد. تمام چهره‌ی خود را با عسل پوشانده و مدت زمانی صبر کنید. علاوه بر این، عسل را به طور مستقیم بر روی جوش‌هایتان بمالید و در طول شب بخوابید. تا رسیدن صبح، اندازه و قرمزی جوش‌های شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

آب گوجه فرنگی

روش های سریع درمان جوش های صورت

به صورت خود گوجه فرنگی بزنید. عجیب به نظر می‌رسد؟ با این حال خواص گوجه فرنگی به پوست‌های مستعد آکنه کمک می‌کند. یک عدد گوجه فرنگی را آسیاب کرده تا آب غلیظی از ان ایجاد شود. مخلوط حاصل را صاف کرده و بر روی کل صورت خود بگذارید تا در منافذ پوست شما جذب شود. پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پوست خود را بشویید.

سیب زمینی

روش های سریع درمان جوش های صورت

صورت خود را با سیب زمینی بشویید. این واقعا جوک نیست. سیب زمینی به پاکسازی حفره‌ها و چربی‌های اضافی پوست کمک می‌کند. سیب زمینی را به صورت قطعات درشت بریده و بر روی صورت تان بمالید. بعد از یک دقیقه یا دو بار این صورت خود را با آب گرم بشویید.

 توت فرنگی

روش های سریع درمان جوش های صورت

توت فرنگی با کشتن باکتری‌های پوست به شفاف کردن پوست شما کمک می‌کند. خود میوه‌ی توت فرنگی را بخورید و برگ بالای میوه را به مدت یک دقیقه بر روی جوش‌های بمالید.

سیر

روش های سریع درمان جوش های صورت

کمی سیر خرد کنید. هر چند که سیر بوی تند و تیزی دارد اما یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان آکنه و جوش صورت است. این آنتی سپتیک طبیعی به سرعت باکتری‌ها را در پوست شما می‌کشد. سیر خرده شده را به سس اضافه کرده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی آکنه‌های خود قرار دهید. پس از آن صورت را آب سرد شستشو دهید تا به سرعت اثر تغییرات پوست خود را ببینید. البته باید هشدار دهیم که این روش ممکن است به پوست شما نیفتد و با ایجاد حساسیت آن را قرمز یا متورم کند.

ماسک نعناع

روش های سریع درمان جوش های صورت

نعناع نه تنها طعم و بوی خیلی خوبی دارد بلکه می‌تواند منافع زیادی برای پوست تان داشته باشد. چند برگ نعناع را خرد کرده تا خمیر آن را تهیه کنید. خمیر تهیه شده را به مدت ۱۵ تا ۲۹ دقیقه روی محل آکنه‌ها قرار دهید. نعناع منافذ پوست را تمیز و خنک می‌کند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک سفیده‌ی تخم مرغ

روش های سریع درمان جوش های صورت

چنانچه تا به حال، از سفیده‌ی خام تخم مرغ بر روی پوست خود استفاده کرده‌اید، متوجه خواهید شد که اثر سفت کنندگی آن زیاد است. مقداری سفیده‌ی خام تخم مرغ روی جوش‌های صورت خود بمالید و یک شب تا صبح صبر کنید. هنگام صبح، منافذ پوست شما بسته شده و آکنه‌های شما کاهش پیدا خواهد کرد. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

استفاده از ماسک‌های صورت برای درمان اکنه

ماسک آلوئه ورا

روش های سریع درمان جوش های صورت

آلوئه ورا باعث تسکین درد و جلوگیری از عفونت می‌شود به همین دلیل در درمان آفتاب سوختگی هم کاربرد دارد. از آلوئه ورای تازه می‌توان برای درمان آکنه هم استفاده کرد. ماسک آلوئه ورا را بر روی پوست خود مالیده و یک شب تا صبح صبر کنید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

خمیر جوش شیرین

روش های سریع درمان جوش های صورت

اگر تا به حال منزل خود را با جوش شیرین تمیز کرده باشید، از خواص شگفت‌انگیز آن در کشتن باکتری‌ها در سطوح روشن کننده اطلاع دارید. مقداری جوش شیرین با مقدار مناسبی آب ترکیب کرده تا خمیر آن تهیه شود و سپس خمیر موجود را روی آکنه‌های خود بمالید. پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جوش‌ها خشک شده و شروع به پوسته زدن می‌کنند. سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

 ماسک خاک رس

روش های سریع درمان جوش های صورت

خاک رس یک راهکار طبیعی برای خشک کردن پوست شما و از بین بردن چربی‌های اضافی آکنه است. ماسک خاک رس را می‌توان از لوازم آرایشی‌ها خریداری کرد. می‌توانید خاک رس را بر روی تمام صورت یا فقط قسمت جوش‌ها قرار دهید. اجازه دهید که ماسک حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما قرار بگیرد و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

خمیردندان

روش های سریع درمان جوش های صورت

 خمیر دندان فقط باعث زیبایی لبخند شما نمی‌شود بلکه برای پوست شما هم مناسب است. مواد شیمیایی موجود در خمیردندان، آکنه‌های شما را خشک کرده و به کاهش قرمزی آن‌ها کمک می‌کند. کمی خمیر دندان سفید (ژله‌ای نباشد) را بر روی هر جوش قرار دهید و یک شب تا صبح صبر کنید. سپس پوست خود را بشویید.

محلول لیسترین

روش های سریع درمان جوش های صورت

 استفاده لیسترین هم مانند خمیردندان برای پوست مفید است. یک تکه پنبه برداشته و آن را به لیسترین آغشته کنید و روی آکنه‌های خود قرار دهید. مدتی صبر کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. پوست شما باید بعد از آن صاف خواهد شد.

ماسک آسپرین

روش های سریع درمان جوش های صورت

آسپرین یک قرص ضد التهاب و همچنین ضد درد است. با استفاده از یک قرص آسپرین به صورت ماسک صورت می‌توانید از منافع آن برای پوست خود برخوردار شوید. ۱ یا ۲ قرص آسپرین در مقدار مناسبی آب مخلوط کرده تا خمیر آن ساخته شود. این مخلوط را روی جوش‌هایتان بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پس از گذشت چند ساعت صورت خود را با آب گرم بشویید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید