هر چند که اکثر ما اندام کشیده و لاغر را ترجیح می‌دهیم اما در مورد صورت، داشتن گونه‌های برجسته نوعی امتیاز زیبایی محسوب می‌شود. در این مطلب به معرفی راهکارهایی برای چاق‌تر کردن صورت و گونه‌ها پرداخته‌ایم.

اولین چیزی که در ظاهر شما توجه دیگران را به شما جلب می‌کند، چشم‌ها، لب‌ها و گونه‌ها هستند. گونه‌ها هم تاثیر مهمی در کیفیت چهره‌ی شما دارند. آن‌ها کمک می‌کنند تا ظاهر شما جوان‌تر دیده شود. در حقیقت، گونه‌های گوشتی و رو به بالا، جذاب‌تر از گونه‌های صاف هستند.

تا به حال فکر کرده‌اید که چه چیزی باعث می‌شود که سن چهره، پایین‌تر و جوان‌تر به نظر بیاید؟ در واقع این چربی‌های زیر پوست کنار گونه‌ها است که باعث می‌شود صورت شما سالم و گوشتی به نظر برسند.

قسمت غم‌انگیز ماجرا این است که با افزایش سن، چربی زیر پوست به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و منجر به افتادگی گونه‌ها و پیرتر شدن چهره می‌شود. بدیهی است که این چشم‌انداز جذابی نیست و افراد به دنبال راه‌هایی هستند که چهره‌ی جوان آن‌ها را برگرداند. در این مطلب به معرفی راهکارهایی خواهیم پرداخت که کمک خواهد کرد گونه‌های ما به طور طبیعی برجسته‌تر به نظر برسند.

۱- گلاب و گلیسیرین

گلیسیرین بهترین ماده برای رفع چین و چروک پوست است و گلاب هم یک عامل پاک کننده‌ی پوست به حساب می‌آید.

وقتی این دو ماده را با هم ترکیب کرده و بر روی پوست خود قرار می‌دهید، تولید چربی پوست‌تان افزایش پیدا کرده و گونه‌های برجسته و زیبایی را به شما هدیه می‌دهد. ضمن این که ترکیب حاصل گونه‌های شما را تغذیه کرده و تاثیر فوری در بالا کشیدن پوست صورت شما می‌گذارد. از این رو باعث می‌شود گونه‌های شما پرتر به نظر برسد.

۲- روغن زیتون

همه در خصوص مزایای سلامت، زیبایی و تغذیه‌ای روغن زیتون آگاهی دارند. نه تنها روغن زیتون برای برای پوست مفید است، بلکه برای پخت و پز غذا هم مناسب است.

روغن زیتون می‌تواند به برجسته شدن گونه‌ها کمک کند. به این منظور، روزانه یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را مصرف کنید. این ماده‌ی خوراکی به تولید چربی‌های پوستی کمک خواهد کرد و در عرض ۱۵ روز گونه‌های شما را چاق‌تر خواهد ساخت.

۳- شیر

افراد لاغر و استخوانی، معمولا به مقدار کافی شیر نمی‌نوشند. در حالی که شیر بهترین ماده‌ی غذایی برای تمام گروه‌های سنی است. از آنجا که شیر سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها است، به رفع نیازهای غذایی روزانه کمک می‌کند. بنابراین، برای داشتن گونه‌های چاق، در هر صبح و شب به مدت ۳ ماه، یک لیوان شیر بنوشید.همانطور که می‌بینید، حتی مصرف مواد غذایی به برجسته شدن گونه‌ها کمک خواهد کرد.

۴- رب سیب

سیب یک میوه‌ی چند منظوره بوده که فواید زیادی برای سلامتی شما دارد. جدا از مصرف این میوه به صورت خام، خوردن رب آن کمک می‌کند تا گونه‌های سالم و چاقی داشته باشید. مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در سیب سلامت پوست و گونه‌ها را تامین می‌کند.

شما می‌توانید با استفاده از یک سیب خام و استفاده از آن در سراسر گونه‌ها، چهره‌ی جوانی را برای خود رقم بزنید. . اجازه دهید که رب سیب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی صورت شما باقی مانده و سپس صورت خود را با آب شستشو دهید. از طرفی، رب سیب حاوی پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست است که به شما کمک می‌کند تا گونه‌های با طراوتی داشته باشید.

۵- خمیر کره و شکر

اگر می‌خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی یا لوازم آرایشی، گونه‌های برجسته‌ای داشته باشید، مخلوط کره و شکر را به عنوان خوراکی امتحان کنید. برای تهیه‌ی این خمیر باید مقدار هر دو ماده برابر باشد.

برای داشتن گونه‌های چاق، این ترکیب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی گونه‌های خود قرار دهید. سپس با شستشو با آب به نتایج دلخواه برسید.

۶. یوگای صورت

یوگا نوعی از طب آیورودا است که نه تنها به لطافت و بالا کشیدن پوست کمک می‌کند، بلکه باعث چاق‌تر شدن گونه‌های شما هم می‌شود. یوگای صورت با تولید کلاژن و الاستین، پوست شما را تقویت خواهد کرد.

دیاگرام زیر نحوه‌ی انجام حرکات یوگای صورت را نمایش می‌دهد. می‌توانید با صرف چند دقیقه در روز، این حرکات را چندین بار انجام دهید تا عضلات گونه‌های شما به سمت بالا کشیده شده و شکل برجسته‌تری به خود بگیرند.

۷. باد کردن بادکنک

گاهی اوقات یادآوری دوران کودکی می‌تواند مفید و در عین حال لذت‌بخش باشد! باد کردن بادکنک به ورزش ماهیچه‌های گونه کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند. وقتی هوا را به داخل بادکنک می‌فرستید، گونه‌های شما پف کرده و همین حرکت در حجم گرفتن گونه‌ها موثر خواهد بود. برای به دست آوردن بهترین نتایج، روزانه ۵ یا ۶ بار اقدام به باد کردن بادکنک کنید.

۸. شنبلیله

فکر می‌کردید که شنبلیله هم بتواند در این خصوص پاسخ‌گو باشد؟! مطمئنا می‌گویید نه! در حالی که همین ماده‌ی آشپزخانه‌ای به ظاهر معمولی می‌تواند به برجسته کردن گونه‌های شما کمک کند.

به طوری که می‌توانید هر روز با مالیدن یک یا دو بار در روز، روغن شنبلیله به گونه‌هایتان فرم زیبایی به صورت خود بدهید. علاوه بر این می‌توانید پودر شنبلیله و آب را مخلوط کرده و خمیر حاصل را روی صورت خود ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه خمیر را از روی صورت بشویید. حداقل یکبار در طول روز این روش را امتحان کنید.

۹. شی باتر

چنانچه تمام هم و غم‌تان این است که گونه‌های چاقی داشته باشید، وقت آن رسیده که شی باتر را امتحان کنید. شما می‌توانید از شی باتر برای افزایش چربی گونه‌ها استفاده کنید. چرا که این ماده‌ی غذایی حاوی اسیدهای چربی است که می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست شما را بهبود ببخشد. ویتامین E موجود در شی باتر به سفت شدن پوست کمک می‌کند.

استفاده از شی باتر ساده است. تمام آنچه لازم دارید این است که شی باتر را به گونه‌های خود مالیده و شروع به ماساژ دایره‌ای وار آن بر روی صورت و به سمت بالا کنید. بعد از ماساژ دادن گونه‌ها به مدت ۱۰دقیقه، اجازه دهید که شی باتر ۱۵ دقیقه‌ای روی صورت‌تان باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. سعی کنید این عمل را چندین بار در طول هفته انجام دهید تا نتایج موثر را ببینید.

۱۰. غنچه کردن لب‌ها

یکی از ساده‌ترین تمرین‌ها برای چاق کردن صورت و گونه‌ها، این است که لب‌های خود را به آرامی و تا جایی که ممکن است غنچه کنید. سپس لب‌ها را در حالت لبخند قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که دهان‌تان در طول این حرکت کاملا بسته است. این حالت را بعد از هر ۵ ثانیه دوباره تکرار کنید. این تمرین ساده را هر روز ۱۵ بار انجام دهید.

۱۱. مصرف مواد غذایی مناسب

همراه با راهکارهای خانگی و تمرینات ورزشی، خوردنی‌هایی وجود دارد که به چاق شدن صورت و گونه‌ها کمک می‌کند. بهترین کاری که باید انجام دهید، خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات است.

بنابراین در رژیم غذایی خود همواره برنج، ماکارونی، نان و غیره را جای دهید تا گونه‌های شما شکل گوشتی مورد نظر را به دست آورند.