تا به حال پیش آمده‌ است که از زیبایی خیره‌کننده‌ی بازیگران، علیرغم سن‌شان متعجب شوید؟ ممکن است کمی به آن‌ها حسادت کنیم، اما می‌دانیم که آن‌ها یک ارتش از کارشناسان زیبایی برای کمک به خود دارند. با این حال، اصول مراقبت موثر و ساده در دسترس همگان است که در ادامه نگاهی به آن می‌اندازیم.

۱. حتما از ضدآفتاب استفاده کنید

پوست زیبا و سالم را بدون استفاده‌ی منظم از ضدآفتاب به دست نخواهد‌ آمد. مامی مکدونالد، که از متخصصین لوازم آرایشی است و با مدونا کار می‌کند، می‌گوید که اگر شما این قانون را نادیده بگیرید، هرگونه تلاش دیگری جهت سالم نگه‌داشتن پوست‌تان بیهوده خواهد بود.

۲. اگر پوست‌تان التهاب دارد، بیش از اندازه آن‌ را خشک نگه ندارید

بسیاری از کرم‌های لکه‌بر حاوی پراکسید بنزوئیل است که پوست را خشک کرده، التهاب پوستی را افزایش می‌دهد و تولید چربی پوست را بالا می‌برد. الکل نیز عملکرد مشابهی دارد. بنابراین از این طریق از شر لکه‌های پوستی خلاص نخواهید شد. دکتر هارولد لنسر توصیه می‌کند که پاکسازی پوست خود را از طریق لایه‌برداری با اسید سالیسیلیک یا اسید لاتیک و ماسک‌های پاک‌کننده با خاک رس، انجام دهید.

۳. از گردنتان غافل نشوید

گردن بخشی از بدن خانم‌هاست که تقریبا یکباره پیر و فرسوده می‌شود. بنابراین مراقبت از آن بسیار مهم است. پوست این ناحیه نازک است و همانند صورت شما احتیاج به مراقبت دارد.

۴. یخ بر صورت خود بمالید

سانتا مونیکا متخصص پوست توصیه می‌کند که مالش یخ بر روی پوست صورت برای چند ثانیه، پوست را شاداب می‌کند. این ترفند ساده باعث گردش خون می‌شود و پوست شما را به طور چشمگیری درخشان می‌کند.

۵. لوازم آرایشی خود را به درستی نگهداری کنید

دکتر دبرا جالیمان توصیه می‌کند که لوازم آرایشی خود را در حمام نگهداری نکنید، زیرا هوای گرم و مرطوب آنجا باعث انتقضای زودهنگام آن‌ها می‌شود. کرم‌های پوستی و دیگر لوازم آرایشی که زیاد استفاده نمی‌کنید را در یخچال نگهداری کنید.

۶. هرچیزی که پوست شما را تمیز نگه‌ می‌دارد را نگه دارید

دکتر لنسر می‌گوید که نباید با دستان کثیف صورت خود را لمس کنید. اگر پوستی خشک و یا معمولی دارید، روبالش‌ها را دست‌کم هفته‌ای یک بار عوض کنید. اگر پوستی چرب دارید هر سه روز یکبار این کار را انجام دهید. صفحه‌ی گوشی خود را مرتبا تمیز کنید.

۷. از اسکراب و پدهای صورت استفاده نکنید، مخصوصا اگر آکنه دارید

کریستی کید، متخصص مراقبت از پوست از بورلی هیلز، توصیه می‌کند هرگز از هیچ محصول مراقبت پوستی (اسکراب، اسفنج و براش) استفاده نکنید. اگر آکنه دارید این کار فقط باعث التهاب حاد می‌شود. همچنین برای کاهش قرمزی و التهاب پوستی، مقداری آب و آسپرین به لکه‌ها قرار دهید.

۸. ماساژ صورت باعث کمک به از بین بردن حلقه‌های زیر چشم می‌شود

اوله هنریکس توصیه می‌کند ماساژ تخلیه‌ی لنفاوی، باعث از بین بردن حلقه‌های زیر چشم می‌شود. این روش جریان لنفاوی را تحریک می‌کند و باعث نرمی و لطافت پوست و از بین رفتن پف زیر چشم می‌شود. می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید، یادگیری آن مشکل نیست.

۹. مواظب دستان خود باشید

همانند گردن، دست‌ها نیز نیاز به مراقبت دارند زیرا پوست دستان نازک و ظریف است. سعی کنید کارهای خود را با دستکش انجام دهید و پوست دستان‌تان را مرتبا با کرم مرطوب کنید. همچنین می‌توانید مانند صورت، کرم ضد چروک به دستان‌تان نیز بزنید. البته کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید!

۱۰. به طور کامل پوست خود را تمیز کنید

دبرا جالیمان متخصص پوست، اشاره می‌کند که هرکز با آرایش به تخت‌خواب نروید. اگر این کار را انجام دهید منافذ پوستتان مسدود می‌شود و باعث التهاب پوستی می‌گردد. به نظر ساده می‌آید ولی هنوز هم بسیاری افراد این توصیه را نادیده می‌گیرند.