چند بار پیش آمده‌است که قبل از خواب تنبلی کرده‌ باشید و آرایش صورتتان را پاک نکردید؟ خوابیدن با آرایش، نتایج خیلی مخربی برای پوستتان ایجاد می‌کند. در اینجا ۸ دلیل برای این که حتما بدون آرایش به خواب بروید را برای شما فراهم کرده‌ایم.

۱. پیشگیری از جوش‌های صورت

اگر فکر می‌کنید جو‌ش‌های صورت فقط در دوران نوجوانی رخ می‌دهد باید بدانید که در اشتباه هستید. در واقع اگر با صورت تمیز به تخت‌خواب نروید این جوش‌ها بازخواهند گشت. مسدود شدن منافذ پوستی باعث ایجاد جوش و التهاب می‌شود.

چنانچه از جوش‌های پوستی رنج می‌برید، با استفاده از پاک کننده‌های غیر روغنی جهت از بین بردن آرایش استفاده کنید.

۲. تاخیر در روند پیری

از لحاظر علمی به اثبات رسیده‌است که پوست شما هر شب خود را احیا می‌کند. اگر پوست تمیز نباشد، روند پیری پوست صورت سریع‌تر اتفاق می‌افتد و زودتر از چیزی که انتظار دارید پوست‌تان دچار چین و چروک می‌گردد.

فقط کافی است شبی ۲ دقیقه وقت خود را صرف پاک کردن آرایش صورت خود کنید تا جوان‌تر و زیباتر بمانید.

۳. تغذیه‌ی پوست صورت

سلول‌های پوست در هنگام شب سریع‌تر خود را بازسازی می‌کنند، پس اجازه دهید تا پوست صورت‌تان این عمل را انجام دهد: آرایش را پاک کنید و مرطوب کننده همراه با آنتی‌اکسیدان را بر پوست خود اعمال کنید. هیچ چیز بهتر از این نیست که با صورتی تمیز و تازه به خواب بروید.

همچنین به خاطر داشته‌ باشید حتما از لوازم آرایشی با کیفیت بالا استفاده کنید. لوازم‌ آرایشی با کیفیت پایین به پوست شما صدمات جدی وارد می‌کند.

۴. مبارزه با آلرژی

ممکن است پوست شما مستعد ابتلا به واکنش‌های آلرژیک باشد، حتی اگر هیچ‌گاه متوجه نشانه‌های قابل مشاهده‌ی آن نشده باشید. خوابیدن با آرایش می‌تواند باعث به وجود آمدن اگزما و دیگر مشکلات جدی برای پوست شما شود.

نشانه‌ها بلافاصله ظاهر نمی‌شوند، اما اگر قبل از خواب آرایش خود را پاک نکنید به زودی شاهد سوزش و خارش پوستی خواهید بود.

۵. جلوگیری از لک شدن پوست

آیا تا به حال متوجه نقاط تیره بر روی پوست صورت خود شده‌اید؟ همیشه در معرض آفتاب بودن و یا روند پیری باعث ایجاد این نقاط نمی‌شود.

اگر پوستتان را به درستی تمیز نکنید، ممکن است عواقب بدی مانند واکنش‌های مزمن آلرژیک داشته باشد. پاک نکردن آرایش در شب ممکن است باعث به وجود‌ آمدن اختلالات رنگدانه نیز باشد.

۶. جلوگیری از خشک شدن لب‌ها

اگر فکر می‌کنید تا زمانی که به تخت‌خواب می‌روید هیچ رژلبی بر لبان شما نمانده‌است، بدون شک در اشتباه هستید. حتی اگر شما رنگ رژ را بر لب‌هایتان نبینید اثر رژلب‌ پوست لب‌های شما را خشک می‌کند و در نهایت باعث پوسته پوسته شدن لب می‌شود.

۷. جلوگیری از پف زیر چشم

اگر اغلب آرایش خود را پاک نمی‌کنید، پوست زیر چشمان شما شروع به تیره شدن می‌کند. به عبارت دیگر، حلقه‌های پف‌آلود و تیره رنگی زیر چشم‌های شما پدیدار می‌شود. می‌توانیم به راحتی بگوییم که اگر شما در هنگام شب آرایش خود را پاک نکنید، چشم‌ها و ناحیه‌ی اطراف چشم‌های شما سالم و تازه نمی‌ماند.

۸. جلوگیری از ریزش مژه‌ها

هیچ‌گاه با مژه‌هایی آغشته به ریمل به تخت‌‌خواب نروید. زیرا ریمل‌ در شب خشک می‌شود و باعث ریزش مژه‌هایتان می‌شود. ضمن این که پلک‌هایتان را تحریک و متورم می‌کند. توصیه می‌کنیم که از ریملی استفاده کنید که ضد‌آب نباشد. زیرا راحت‌تر پاک می‌شود. همیشه ریمل را با استفاده از یک پنبه پاک کرده و پنبه را با ملایمت به سمت پایین بکشید. هیچگاه از حرکت دورانی استفاده نکنید زیرا موجب ریزش مژه‌هایتان می‌شود.