خیلی از ما در بچگی به ضرب و زور اصرارهای پدر و مادر تن (دندان!) به مسواک زدن داده‌ایم! با این حال اکنون می‌توانیم بابت آن اصرارها از آن‌ها سپاسگزار باشیم. در این مطلب دندان‌های مرد ۲۱ سالهای را نشان می‌دهیم که از ابتدای عمرش مسواک نزده بود!

در اینجا داستان «جی» متفاوت بوده است. او می‌گوید که هیچ گاه در زندگی به مسواک زدن تشویق نشده و هیچ کس از آثار مخرب خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها بر دندان‌های سفید و مرواریدی اش چیزی نگفته است.

جی که اکنون ۲۱ ساله است اعتراف می‌کند که هرگز سراغ مسواک یا نخ دندان نرفته است.

او می‌گوید: «در طول این سال‌ها غذاهای نامناسبی خورده‌ام و نوشابه‌های گازدار زیادی نوشیده‌ام و بعد از صرف هیچ کدام از آن‌ها به سراغ مسواک نرفته‌ام.»

تا این که بالاخره دندان‌های جی خراب شده و ترس او از دندانپزشکی باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود.

در نهایت جی بر ترس خود غلبه کرده و توسط یک دکتر دندانپزشک به نام جیمز راسل معاینه می‌شود. پزشک وی مشاهده می‌کند که دندان‌های جی پوشیده از پلاک‌های سخت ناشی از مواد غذایی باقی مانده در طول سال‌ها است. ضمن این که یک متخصص بهداشت پیش از این بخشی از پلاک‌ها را با اسکالر دندانپزشکی برداشته بود.

پس از گرفتن سی‌تی‌اسکن مشخص شد که ۱۱ دندان جی باید کشیده شود.

خوشبختانه، اگر چه ریشه‌های دندان‌های جی دچار پوسیدگی شده بودند اما چون استخوان‌های داخل لثه اش سالم بودند امکان کاشت ایمپلنت‌های دندانی برای او فراهم بود.

با این حال جی قول داد که از این به بعد مسواک زدن را در زندگی روزمره ی خود قرار دهد و مصرف شکر و نوشیدنی‌های گازدار را کم کند.

پس از جایگذاری ایمپلنت‌ها در لثه‌های جی، وی از لبخند جدید خود رونمایی کرد و چهره اش به شدت متفاوت شد. اکنون او اعتراف می‌کند که اکنون اعتماد به نفس بیشتری دارد.