وقتی قصد مسافرت به کشوری را داریم، خواه ناخواه بخشی از قوانین آن‌ها را فرا می‌گیریم. گاهی اوقات در بین این قوانین، به موارد عجیب و غریبی بر می‌خوریم که ممکن است چندان خوشایند ما نباشد. در ادامه به عجیب‌ترین قوانینی که در بعضی از کشورها حاکم است، خواهیم پرداخت.

ممنوع بودن خوردن بیسکوییت در روز کریسمس

انگلستان

در سال ۱۶۴۴ میلادی، الیور کرامول جشن کریمس را ممنوع اعلام کرد چرا که آن را غیر اخلاقی می‌دانست! از این رو بیشتر آداب و مناسبت‌های خاص این روز هم ممنوع اعلام شد. از جمله ویژگی‌های کریسمس خوردن بیسکوییت بود. بنابراین خوردن بیسکوییت فقط در روز کریسمس ممنوع اعلام شد. از آنجا که این قانون به صورت رسمی لغو نشد هر انگلیسی با خوردن بیسکوییت در روز کریسمس به نوعی قانون را نقض می‌کند. هر چند که برای شهروندان انگلیسی این قانون‌شکنی اهمیتی ندارد!

نداشتن حق لمس وال‌ها

انگلستان

این هم از آن رسم‌های عجیب و غریب بریتانیایی‌ها است. به طوری که تا شعاع ۳ مایلی وال‌ها، دلفین‌ها و دیگر پستانداران دریایی جزو دارایی‌های ملکه محسوب شده و دست زدن به آن‌ها ممنوع است.

حق نجات دیگران از غرق شدن را ندارید!

چین

بعضی قانون‌های مرموز در قوانین چین دست نخورده باقی مانده است. نجات دادن مردم از غرق شذن هم یکی از همین‌ها است!

این قانون از یک فلسفه‌ی شرقی تبعیت می‌کند که می‌گوید در سرنوشت افراد نباید دخالت کرد و نجات آن‌ها از مرگ نوعی عمل غیر اخلاقی است! با این حال، منتقدان بر این باور هستند که مقامات چین به منظور کنترل جمعیت چنین قانونی را وضع کرده‌اند!

ممنوع بودن بوسه در ایستگاه‌های قطار

فرانسه

این قانون در هر دو کشور فرانسه و انگلستان وجود دارد و عشاق حق ندارند تا در ایستگاه‌های راه آهن یکدیگر را ببوسند.

این ممنوعیت در سال ۱۹۱۰ صورت گرفت. چرا که عملیات بوسیدن زوج‌هایی که نمی‌خواستند از هم جدا شوند، باعث تاخیر در حرکت قطارها می‌شد! در نهایت، مقامات، بوسیدن در ایستگاه‌های قطار را ممنوع اعلام کردند. با این حال هنوز هم بخش‌هایی به نام «Kissing Zones» وجود دارد که به دوستداران اجازه می‌دهد در این قسمت‌ها بوسه‌های خداحافظی را داشته باشند.

ممنوع بودن غذا دادن به کبوترها

ایتالیا

در حالی که غذا دادن به کبوترها با یک تکه نان کار خوب و پسندیده‌ای به نظر می‌آید، اما در ایتالیا این حرکت ممنوع بوده و جریمه‌ی قانونی دارد. این قانون به منظور جلوگیری از لکه دار کردن مجسمه‌ها و آثار معماری زیبا به دست پرندگان! تصویب شده است.

ممنوع بودن غافلگیر ساختن کودکان

ایالات متحده آمریکا

تخم مرغ‌های شانسی حاوی شکلات در سراسر ایالات متحده ممنوع اعلام شده است. دلیلش هم این بود که با توجه به قوانین ایالات متحده امریکا، قرار دادن اسباب بازی‌های کوچک در غذای کودکان باعث ترس یا خفگی آن‌ها خواهد شد.

در سال ۲۰۱۳ این تخم مرغ‌های شانسی از سراسر قفسه‌های فروشگاه‌ها جمع آوری شد. مقامات به شرطی اجازه‌ی فروش چنین تخم مرغ شانسی‌هایی را می‌دهند که اسباب بازی داخل آن‌ها به اندازه‌ی کافی بزرگ و قابل دید باشد.

ممنوع بودن پرداخت با پول خرد

کانادا

 چنانچه قیمت جنسی در کانادا بیش از ۱۰ دلار باشد شما نمی‌توانید تمام آن را با پول خرد پرداخت کنید.

ممنوع بودن فراموش کردن تولد همسر (خانم)

ساموآ

ساموآ یک دولت مستقل در جزایر اقیانوس آرام بوده که به داشتین قوانین عجیب و غریب معروف است. یکی از این قوانین این است که شوهر نباید روز تولد زنش را فراموش کند. در صورت چنین اتفاقی، دادگاه مرد را به پرداخت جریمه به زن محکوم خواهد کرد!

ممنوع بودن ایستادن بر روی پول

تایلند

و در نهایت این قانون را به عنوان یک گردشگر به تایلند باید بدانید. هنگام راه رفتن دقت کنید که پای خود را روی پول نگذارید. چرا که قدم گذاشتن بر روی سکه یا اسکناسی که تصویر شهروندان تایلندی بر روی آن حک شده است، عملی غیر قانونی تلقی می‌شود.