پیشنهاد طرح کارورزی و به دنبال آن اقدامات اجرایی این طرح صدای فعالان کارگری زیادی را بلند کرد. از نظر آن‌ها طرحی که از ابتدایش در تعارض با قانون کار و قانون اساسی است، باعث ایجاد نگرانی‌هایی در جامعه‌ی کارگری خواهد شد.

حسین حبیبی، دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفتگویی گفت: دولت وظیفه دارد که در جهت اشتغال نیروی کار و آموزش مهارت وی وارد عمل شود اما اقدام دولت نباید با قانون اساسی و قانون کار در تناقض باشد.

حبیبی تاکید کرد:

دولت در بحث کارورزی یا مهارت آموزی یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم ارزان‌سازی نیروی کار است که این ارزان‌سازی به قیمت استثمار جوانان و فارغ‌التحصیلان تمام خواهد شد.

وی افزود:

نمایندگام مجلس اعلام کرده‌اند که کارگران نگران این طرح‌ها نباشند اما تضمینی هم برای دلگرمی‌های شفاهی خود ارائه نمی‌دهند! ضمن این که خود اجرای این طرح به نوعی عمل کردن در خارج از چارچوب قانون کار و قانون اساسی است و تا وقتی که از دستور کار خارج نشده، این نگرانی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

حبیبی در ادامه خاطر نشان کرد:

مهارت نیروی کار زمانی معنا پیدا می‌کند که بستر اشتغال برای تحقق این مهارت موجود باشد حال آن که کشور در شرایطی است که هر روز شاهد تعطیلی کارخانجات و صنایع هستیم.  طبیعتا در این شرایط بحث افزایش مهارت موضوعیتی نخواهد داشت.

این فعال کارگری در سخنانش گفت:

چنانچه هدف از این طرح امتیاز دادن به کارفرمایان و معاف ساختن آن‌ها از پرداخت بعضی هزینه‌ها است، چرا قشر کارگر باید این هزینه را بپردازد؟

وی پیشنهاد کرد که به جای بهره‌گیری و استثمار نیروی کار ارزان قیمت، شرایطی ایجاد شود که سند ملی کار شایسته اجرایی گردد.